Mikä ihmisiä vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elämään Kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elämään Kyllästynyt

Vieras
Voisiko joku kertoa minulle, että miksi kaikissa pienissä paikoissa, esim. Liperi, Ylämylly, Rantakylä, Juuka, Nurmes, alempana Suomessa esim. Nastola ymm, näitähän riittää. Miksi jauhetaan niin paljon paskaa? Kerran kun olet yhden pojan kanssa yhdessä, niin tyttö saa hirveän huoran maineen, vaikka asiaan ei liittyisi mitään huoraamista. Eikö ihmisillä ole oikeasti muuta elämää kun puhua seläntakana muiden elämästä, ja levitellä perättömiä juoruja.
Tuskin missään on paikkaa missä ei kukaan puhuisi pahaa, mutta yleensä kaikki pikkupaikat lukeutuu niihin suurimpiin yhteisöihin joissa ihmisistä levitellään juoruja minkä keretään.
Kertokoon joku fiksu minulle mitä tämä on ja minne tämä paha maailma on menossa. En enää itse ymmärrä. Nuoret ovat masentuneita ja tekevät itsemurhia perättömien puheiden takia. Vaikka niinhän se on että sellaiset puheet pitäisi jättää omaan arvoonsa, mutta eiköhän jossain vaiheessa mitta tule täyteen ja rupeaa ottamaan päähän. Ja kyllähän, vaikka vaihtaisi maisemaa tämmöisen takia, jollakin on jotakin kavereita siellä minne muuttaisi ja ne juorut leviäisivät vain kauemmas. Onko tämä nyt sitä Suomen hyvinvointia, kun nuoret jäävät ilman ystäviä ja masentuvat. Ja se joka hiukan erottuu massasta saa hirveät puheet taakseen.
Kertokaa hyvät ihmiset mitä tämä on?
-Elämään Kyllästynyt

Ap, tuo on aika pitkälti totta. Itsekin asun pienellä paikkakunnalla savossa. Olen tullut siihen tulokseen että joillakin ei vain ole omaa elämää ja siksi he seuraavat ja puhuvat muista.
Onneksi osaan jättää puheet omaan arvoonsa, tärkeintä on että tiedät itse mitä teet. Vaikka tottakai se tuntuu joskus pahalta, varsinkin jos puhutaan valheita.
Samanlaista en kaupungissa huomannut, siellä jokainen eää enemmän omaa elämäänsä.

Pienillä paikkakunnilla, missä kaikki tuntevat toisensa, on se käsitys, että kaikkien asiat myös kuuluvat kaikille. Sellaista negatiivista yhteisöllisyyttä. Niiden ihmisten viikon ohjelmanumero on siinä, kun pääsee kylälle S-marketiin ostoksille. Jos joku lähtee naapurikaupunkiin Prismaan, se on jo lesoilua. Kylä kasvattaa ja kylän kuuluu kasvattaa, jos koetaan, ettei vanhemmat siihen kykene. Ja siihenkin voi syynä olla se, että perheen isä otti yhden saunakaljan viime lauantaina liikaa. Vaikka maalla olisi kuinka kivaa ja rauhallista, tuollaisten syiden takia mä en koskaan muuttaisi Turusta minnekään =).

Yhteistyössä