mikä ihmisiä vaivaa liikenteessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyllästynyt

Vieras
Tekisi vähitellen mieli lopettaa autoilu kokonaan. Päivittäin kohtaa liikenteessä jos jonkinlaista rauhottavan lääkityksen tarpeessa olevaa sekopäätä. Ihmisiä autojen ratissa vaivaa kovasti se minä minä-ajattelu.

Itse en jaksa hermostua jos joku muu mokailee liikenteessä, kuhan ei tietenkään aiheuta suuria vaaratilanteita. En aja alinopeutta, vaan sen noi 10 päälle nopeusrajoituksen ja usein ohi kaahailee ihmisiä, joilla on sitten varmaan kamala kiire. Seuaavissa valoissa pääse usein rinnalle katsomaan kenelläs siellä niin kiire on.

Paras esimerkki oli kesältä. Ajoin työautoani, eli ambulanssia, maantiellä henkilöauton perässä, joka ajoi n. 10-20 km/h alinopeutta. Sopivan paikan tullen lähdin autoa ohittamaan. Kolme ja puoli tonnia painava automaattivaihteinen auto ei ole mikään ketterin kiihtymään. Edellä ajanut auto päätti sitten ohitusaikomukseni havainnoidessaan kiihdyttää niin etten pääse ohi. Enkä päässytkään. Voiko ihmiset olla oikeasti noin uskomattomia mulkkuja? Jokainen meistä voisi mennä itseensä ja miettiä ajokäyttäytymistään ja sitä, ettei kukaan meistä näitä teitä omista.

Se on kaikista ärsyttävintä, et liikenteessä törttöilevät ja kiilailevat urpot aiheuttavat muille ihmisille vaaraa. Se joka ohittaa sulkuviivoilla, mutkissa ja ylämäissä, toivon et seuaavalla kerralla ohittaa itsensä kallioleikkeeseen.

Olen myös huomannut samankaltaisia piittaamattomia kuljettajia liikkeellä. Olemme partiotoverini kanssa vasta aloittaneet toimintamme, mutta jotain materiaalia jo löytyy osoitteesta: http://www.youtube.com/user/VARTIAPOLISI

Antakaahan, kun toimintamme lisääntyy... :) Ehkä saamme lisää vieläkin räikeämpiä rikkojia narautettua!

Hyvää ja turvallista viikonloppua kaikille!

Se että ei jaksa hermostua, tööttäillä, vilkutella valoja ja sekoilla muuten, on sellaista rauhallista liikennekäyttäytymistä. Eihän siitä kukaan hyödy, kun tuolla liikenteessä raivotaan. Eikä kukaan ole täydellinen kuski, kaikille sattuu virheitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Ehkä se, että kaikki muut liikenteessä ovat idiootteja paitsi ajaja itse.

joo mä ainaki ajattelen näin.... :whistle:

Ja minun vanhempani. Minulla ei ole ajokorttia lainkaan, mutta ehkä pitäisi mennä liikenteeseen näyttämään muille mallia =)

jep, kortiton täydellinen autoilija.
kyllähän välillä ärsyttää sellaset typeryydet, mutta sit huomaan sortuvani samaan itsekin ni ei kait oo vara sanoa.

Kyllä mä suutahdan nykyään usein siitä, millaisten idioottien keskellä mun on ajettava :snotty:. Mokia sattuu jokaiselle ja idiooteilla tarkoitan niitä, joilla ei ole minkäänlaista pelisilmää eikä ajotaitoja. Ajan paljon työajoa eikä yhtään reissua pääse tekemään niin, ettei nämä idiootit aiheuta todellisia vaaratilanteita. Ajan normaalisti myös sen n. 10 km/h päälle rajoituksen, tilanteen mukaan toki. Jos edessä on kilometrin jono, joka ajaa vaikka 5 alle rajoituksen, ei mulla ole niin kiire, että viitsin lähteä pujottelemaan (nelikaistainen on sitten eri asia). Jos keli on syvältä ja poikittain, niin kaasujalka kevenee. Edellisviikolla Jyväskylässä motarilla mentiin kyntöpeltoa lumipyryssä seitsemääkymppiä eikä tullut mieleenkään lähteä kovempaa ohi. Jätän turvavälin mutta eipä juuri lohduta kun takapuskurissa roikkuu muutaman tonnin painoinen rekka... Eikä VOI mennä ohi tai jättää turvaväliä. Samalla reissulla ajoin kahdeksankympin alueella 85 ja joku roikkuu taas puskurissa, tuli ohituskaista ja minä HILJENSIN että tollo ihan varmasti voi lähteä ohi mutta ei, ei voi, puskurissa on kivempaa roikkua. Laitoin takasumarin päälle, sitten jätti väliä. Viime viikolla olin pidemmällä tieosuudella, joka kulkee veden yli. Ihmettelin valomäärää edessä kunnes tajusin, että ei helevetti, siinähän on bussi ohittamassa rekkaa. Kaksikaistaisella "sillalla", jossa ei ole pientareita johon väistää!!! Ei muuta kuin jarrua ja toivetta, että puskurissa roikkuja ei rysähdä persiiseen. Mä väistän kyllä reilusti, jos ajan alle nopeusrajoitusten mutta kun nopeus on vähän yli suurimman sallitun, pitää takanaroikkujalla olla joko munaa mennä ohi tai sitten jättää se turvaväli.

Muistuu mieleen hyvin, kun oli juuri saanut kortin ja ajelin Jämsästä kaksnelosta etelään päin. Pimee syysilta, vesisade ja kasikympin rajoitus. Perään tuli ajamaan rajoitinta vastaan rekka, aivan perseeseen kiinni. Ajelin ajoittain satasta, kun rekka häikäisi jonkin verran ja lopulta pysähdyin bussipysäkille ja päästin urpon ohi. Tuli nopeasti opittua miten "fiksut" ihmiset ajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja VARTIOPOLISI:
Olen myös huomannut samankaltaisia piittaamattomia kuljettajia liikkeellä. Olemme partiotoverini kanssa vasta aloittaneet toimintamme, mutta jotain materiaalia jo löytyy osoitteesta: http://www.youtube.com/user/VARTIAPOLISI

Antakaahan, kun toimintamme lisääntyy... :) Ehkä saamme lisää vieläkin räikeämpiä rikkojia narautettua!

Miksi tuo on vartiapoliisi? Onko siinä tahallinen kirjoitusvirhe? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja VARTIOPOLISI:

Miksi tuo on vartiapoliisi? Onko siinä tahallinen kirjoitusvirhe? :D

Katsos, kun on sekä vartijan että poliisin roolia, niin siitä tulee sopivasti VARTIAPOLISI. Tarkoituksella siis kyllä :)

Yhteistyössä