Mikä ihmeen voikku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blondi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ei käytetä ko sanaa, oletan tarkoittavan voileipää. Toinen epäkäytetty on mässy, joka kuulema tarkoittaa karkkia.

Mullemässy tarkottaa ylipätään kaikkea hyvää ei-ruokaa. Karkkia, sipsiä ja epäterveellisiä juomia.

Ei tarkoita voileipää siellä missä mä olen nähnyt sanaa käytettävän. Eli olen fb:ssä lukenut jonkun kommentin tyyliin: Mies tulee kohta kotiin ja tuo mukanaan jotain voikkua ruokaa. Tai tehtiin miehen kanssa voikkua iltapalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tarkoita voileipää siellä missä mä olen nähnyt sanaa käytettävän. Eli olen fb:ssä lukenut jonkun kommentin tyyliin: Mies tulee kohta kotiin ja tuo mukanaan jotain voikkua ruokaa. Tai tehtiin miehen kanssa voikkua iltapalaa.

Olisko se sitten jotain herkkua tarkoittavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olisko se sitten jotain herkkua tarkoittavaa?

Niin mä luulen. Jotenkin vaan ihmettelin kun on mulle ihan vieras sana. Voileipää saatan itsekin joskus sanoa voikkoleiväksi.

Yhteistyössä