mitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä hyvä itsetunto on sitä,että luottaa itseensä,uskaltaa ottaa riskejä itsensä suhteen,siis tehdä asioita joita ei välttämättä täydellisesti osaa.Ei hajoa palasiksi jos joku ei menekään niin kuin oli suunnitellut eikä välitä muiden ihmisten mielipiteistä siinä määrin,että pyrkisi muuttamaan itseään aina sopivaksi toisten maun mukaan etc.Hyvä itsetunto on siis sitä,että uskaltaa olla oma itsensä.Terve itsetunto on mun mielestä sama asia kuin hyvä itsetunto.

hyvä itsetunto: luottaa itseensä, uskaltaa ottaa riskejä, saattaa olla myös uhkarohkea ja liialliset kuvitelmat omista kyvyistään
terve itsetunto: realistinen käsitys omista kyvyistään, luottaa ja uskaltaa, muttei liioitellusti

ei ne asiat ihan samaa voi tarkoittaa, hyvä itsetunto, mennään vaikka läpi harmaan kiven ja niinku minä itse tyylillä, muista välittämättä. Ehkä terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ottaa toisetkin huomioon ja pystyy olemaan empaattinen, kuitenkaan ei alistu muiden vietäväksi ihan joka asiassa , jos on kovin kiltti ei välttämättä omista tervettä itsetuntoa.

Yhteistyössä