Mikä ihme mun jalkaa vaivaa:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sikke1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sikke1

Aktiivinen jäsen
17.08.2004
4 133
0
36
Vaiva on ollu jo muutaman kuukauden vain toisessa jalassa. Silloin, kun kävelen vähän enemmän niin silloin se kipeytyy. Ei se ihan sietämätön kipu ole, mutta sellainen josta on haittaa. Kipu tuntuu olevan jossain takana ehkä polven alapuolella. Jalkaa koukistaessa ei tunnu kipua, mutta jos kyykistyy niin ylösnoustessa on aikas lailla kipeä. Jopa autoo nousu tuntuu kauhealta (isompi tila-auto) , kun ei millään sais nostettua jalkaa kyytiin.
Tarvii tilata lääkäriin aika, kunhan lääkärit ensin tulee lomilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Alkuperäinen kirjoittaja Minda:
Mulla on polvessa sama vaiva. Mulla todettiin polvessa kondromalasia. Nyt oon käynyt fysioterapiassa jossa on annettu jumppaohjeita.

En ole kuullut tuosta sairaudesta mitään. Osaako joku kertoa siitä hieman?

Juu, mulla on se myös. Eli rusto pehmenee ja menee nivelien väliin. Mulla leikattiin polvet, poistettiin tuota pehmennyttä rustoa, mutta se ei auta mitään, eikä poista vaivaa. Suunnilleen 40-vuotiaana loppuu tuo. Mulla on helpottanut lähinnä juokseminen, pyöräily taas rasittaa enempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Tuli vielä mieleen sellainen kysymys, että mistä tuo tauti mahtais johtua? Onko ylipainolla kenties osasyy. Mulla on jaloissa pieni pituusero sekä virhepoljenta.

Ei mulle olla kyllä koskaan sanottu ylipainosta mitään, eikä sitä ole koskaan ollutkaan. Raskausaikana, kun painoa tuli, niin kyllä se sillon otti aikas kovasti polville.

Mutta, eiköhän tuo lääkärissä selvinne =) Jos on kondromalasiaa, niin todella paljon jaksuja :flower: Ei ole kiva juttu yhtään. Itse välillä kaatuilen, kun on rustojenvälit täynnä pehmentymää

Yhteistyössä