Mikä ihme mulla voi olla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Eli musta on alkanut tuntumaan että mulla voisi olla synnytyksen jälkeinen masennus,oireita ovat se että mikään ei kiinnosta,pienikin asia tuntuu ylitsepääsettömältä,en halua poistua kotoa mihinkään(ajatuskin ahistaa) en muista monia asioita,esimerkiksi illalla en muista mitä olen aamulla tehnyt,en saa aikaseksi enään mitään,koti on kuin pommin jäliltä,lapseni(1v) hoidan hyvin,leikin hänen kanssaan ja pussailen halailen ja rakastan ylikaiken ja hän onkin syy miksi jaksan nousta aamulla sängystä eli tunteeni eivät liity lapseeni mitenkään,voiko tämä olla siis synnytysmasennusta? kellään muulla samanlaisia tuntemuksia?

Kuulostaa masennukselta. Ala elään, liiku ja lepää kunnolla, syö terveellisesti. Osallistu vaikka kerran viikossa johonkin jumppaan jossa tapaat ihmisiä. Minusta tässä on avain pois tuosta olosta

Kannattaa pikasesti ottaa yhteyttä vaikka neuvolaan että pääset hoidattaan ittees. Se ei nimittäin ainakaan yhtään parane jos jää vaan itekseen miettimään....

kyllä mä tiedän että mun pitää jotain tälle tehdä,jos neuvolaan soitan ja varaan ajan niin joudunko puhumaan psykologille? ajatus tuntuu oudolta että vieraalle ihmiselle puhuisin näistä asioista...
omalle miehellekkään en ole asiasta puhunut :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyllä mä tiedän että mun pitää jotain tälle tehdä,jos neuvolaan soitan ja varaan ajan niin joudunko puhumaan psykologille? ajatus tuntuu oudolta että vieraalle ihmiselle puhuisin näistä asioista...

Eikö kukaan tiedä? :/

tämä nyt ei kauheasti auta mutta itsellä sama tilanne ja ajan olen jo varannut,omalta neuvola tädiltä,sen enempää en tiedä kenen kanssa joudun juttelemaan mutta rohkeasti vaan aikaa varaamaan,vaikka helpommin sanottu kuin tehty!!!
Minulla ainakin hieman helpotti ku mieheni kanssa tästä puhuin ja nyt hän ymmärtää minua ja tuntemuksiani paremmin.

Masennusta ja uupumusta sulla nyt taitaa olla.
Teeppäs niin että varaat ajan mielenterveystoimistosta( älä säikähdä tätä sanaa :) jollekkin terapeutille tai psykologille.
Tai sitten suoraan alan lääkärille( tk lääkärit eivät välttämättä paras vaihtoehto) KERRO heille REHELLISESTI tuntemuksesi, yhtään häpeilemättä!!
Siitä asiat lähtevät rullaamaan, voit saada mahdollisesti mielialalääkettä tai terapiaa, tai sitten molempia :)

Mutta usko kun sanon että älä jää yksin pohtimaan ja miettimään oloasi.
Hae apua, niin huomaat ja muistat kuinka ihanaa elämä voi olla.
Jos et muuten niin tee se lapsesi vuoksi.

Kaikkea hyvää sinulle!!

Eikö kukaan tiedä? :/

Voit jutella terveydenhoitajankin kanssa. Tk:ssa on yleensä myös psykiatrinen sairaanhoitaja, jonka luona voit käydä luottamuksellisesti juttelemassa.

MEillä on aivan ihan äippäneuvolan täti, itsellä kun tuli seinä vastaan niin soitin hälle ja kävin hänen kanssaan juttelemassa, olisin päässyt psykallekkin jos olisin halunnut, mutta katsoin että tunnin tarattelu oli jo helpottanut oloa.
Mulla muuten syylliseks masikseen/ahdistukseen todettiin minipillerit..

Yhteistyössä