mikä hoito, jos tarvitsisi apua pahaan mielialan vaihteluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
liekkö pms oireita vai mitä lie, mutta mulla vaihtelee mielialat ihan kauheesti. tämä on todella rankkaa itselleni ja toki miehelleni yms. synnytylsestä kk aikaa ja tuntuu, etten välil oikeen hillitse itseäni, kun ottaa KAIKKI päästä. en jaksa kauan tämmöstä. neuvolassa en halua tästä puhua. mistä apua? mulla hormoonit vaikuttaa ihan uskomattomasti mielialaan. mulla alkanut jo menkat ja siitä tiiän tämän johtuneen.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
tilaa omalääkärille aika ja käy juttelemassa jos neuvolassa on vaikee puhua. Joku mielialaa tasaava lääkitys joksku aikaa vois auttaa =)

onko niitä sellaisiakin, kun ajattelin, että semmoinen ois hyvä varmaan. en haluaisi mitään masennuslääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Neuvolassa kannattais kyllä puhua asiasta...
olis helpointa

tiedän, että ehkä kannattais, mut se tässä onkin, kun en vaan siellä haluais jutella..ajattelen, että heti minut leimataan masentuneeksi ja sit vahditaan liikaa, että miten kotona menee ja pelkään eniten, että multa viedään lapset pois. /:

Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
liekkö pms oireita vai mitä lie, mutta mulla vaihtelee mielialat ihan kauheesti. tämä on todella rankkaa itselleni ja toki miehelleni yms. synnytylsestä kk aikaa ja tuntuu, etten välil oikeen hillitse itseäni, kun ottaa KAIKKI päästä. en jaksa kauan tämmöstä. neuvolassa en halua tästä puhua. mistä apua? mulla hormoonit vaikuttaa ihan uskomattomasti mielialaan. mulla alkanut jo menkat ja siitä tiiän tämän johtuneen.

omega-3, cipramil, ja sit kun menee oikein pahaksi ketipinor, nim kokemusta on:)!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäperhonen:
ei muuten kannata neuvolas puhua! Itse kerroin masennuksesta terv.hoitajalle...ilmotti sossuun :o

tätä mä pelkään kuollakseni, että jo melkeen siitä sekoan.

no kyllä mun mielestä kannattaa. Asiaton neuvolan täti ollut! ole nyt kuitenki ihan rauhassa, ja ota asiat asioina.

olis helpointa

tiedän, että ehkä kannattais, mut se tässä onkin, kun en vaan siellä haluais jutella..ajattelen, että heti minut leimataan masentuneeksi ja sit vahditaan liikaa, että miten kotona menee ja pelkään eniten, että multa viedään lapset pois. /:

Ei niitä lapsia sen takia pois oteta :hug:

olis helpointa

se ois vaan niin ylitsepääsemätöntä minulle, kun tiedän itse, että lapsia en ole satuttanut. tietenkään nekään ei nauti siitä, kun mulla menee huonosti. ehkä oon liikaa kuullu "kauhujuttuja" sossuista. pakko mun jostain on apua saada. tämä on tosi rankkaa, kun välillä ei tiedä mitenpäin olis, kun kaikki ottaa niiiin paljon päästä. ihmisten ilmoilla olen ihan tavallinen ja iloinen. sit kotona saattaa ihan sekunnissa kaikki romahtaa. /:

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

omega-3, cipramil, ja sit kun menee oikein pahaksi ketipinor, nim kokemusta on:)!

ahaa..pitääpä tutustua nuihin. omegaa oon kyl nyt syönyt jo muutaman kuukauden. mitähän nuo muut on? hormoonilääkkeitä?

olis helpointa

se ois vaan niin ylitsepääsemätöntä minulle, kun tiedän itse, että lapsia en ole satuttanut. tietenkään nekään ei nauti siitä, kun mulla menee huonosti. ehkä oon liikaa kuullu "kauhujuttuja" sossuista. pakko mun jostain on apua saada. tämä on tosi rankkaa, kun välillä ei tiedä mitenpäin olis, kun kaikki ottaa niiiin paljon päästä. ihmisten ilmoilla olen ihan tavallinen ja iloinen. sit kotona saattaa ihan sekunnissa kaikki romahtaa. /:

Soita kuule jonnekki itelles aika heti maanantaina. Jos vaikka sosiaalitoimistoon tekiski ilmotuksen ni sieltäkin saa apua kun ei itse jaksa. Ei niiden päätoimi oo lasten väkisin vieminen vaan perheiden auttaminen.

ahaa..pitääpä tutustua nuihin. omegaa oon kyl nyt syönyt jo muutaman kuukauden. mitähän nuo muut on? hormoonilääkkeitä?

cipramil, sertralin jne ovat oikeita lääkkeitä, siis mielialaan, ja auttavat kyllä melko hyvin. ketipinor taas on tehty hiukan vakavampaan häiriöön, mutta auttaa...lääkäri määrää lääkkeet aina tietysti sun tilanteen mukaan. ja sitten liikunta?

Mulla on päässä paljon enemmän vikaa, ja ollaan joutu sossun ihmisten kanssa juttelemaankin pari kertaa, jotta hyö tarkistaavat sen, että onko pojan "hyvä" olla kotona

Joten en todellakaan usko, että huostaanottaavat
Päinvastoin, siä voisit saada sieltä suunnalta esim. lastenhoito apua

cipramil, sertralin jne ovat oikeita lääkkeitä, siis mielialaan, ja auttavat kyllä melko hyvin. ketipinor taas on tehty hiukan vakavampaan häiriöön, mutta auttaa...lääkäri määrää lääkkeet aina tietysti sun tilanteen mukaan. ja sitten liikunta?

Miä syön tuota(kin)

Mitä tapahtu kun ilmoittivat sossuun? tuliks sieltä joku kotikäynnille? En ymmärrä miten masennuksesta kertominen liittyy siihen että pitää sossuun ilmoittaa. Eks ois ollu parempi ilmoittaa terapeutille

Jos vielä kertoisit siellä joko neuvolassa tai lääkärillä et sulla on tollanen huoli. Jos on liiallisen huolissaan asioista seki kertoo et ei oo asiat sulla kunnossa masennuksen suhteen

kiitos teille! ihana, kun jaksoitte kirjoittaa minulle. sen lupaan, että haen varmasti apua ja pian. sääliks käy mies ja pienet lapset, jos oon näin tuulella käyvä. kaikko kolme lasta ovat ihan pieniä. onneksi mies on paljon mukana lasten kanssa leikeissä yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Kinderi:
Mitä tapahtu kun ilmoittivat sossuun? tuliks sieltä joku kotikäynnille? En ymmärrä miten masennuksesta kertominen liittyy siihen että pitää sossuun ilmoittaa. Eks ois ollu parempi ilmoittaa terapeutille

no näin on. masennusta on nykyään joka toisella joten tuskin soskujen resurssit riittää joka tapausta ottamaan.

Yhteistyössä