Mikä hitto mun äitiä vaivaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyyntynytte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyyntynytte

Vieras
siis e on aina, mun lapsuudenkin ajan, ollut tosi ylihuolehtiva. Mutta on näköjään edelleen. Olen 38-vuotias sairaanhoitajaksi kouluttautunut mielestäni normaaliälyinen ihminen. Perheenkin perustanut.

Tilasin viikko sitten Englannista uuden polkupyörän ja vanhempani sattuivat olemaan meillä käymässä kun pyörä tuli. Lukkopolkimista en ole aiemmin käyttänyt, joten pyörän saavuttua kokeilin polkea niillä tuossa pihalla. Äiti käveli ja juoksi vieressä varmistamassa, että pärjään :D Polkupyörällä siis olen polkenut aiemminkin eikä historiassa ole mitään tapaturmia tai loukkaantumisia milloinkaan missään millään kulkuneuvoilla.

Seuraavana päivänä poljin uudella pyörällä töihin, reilun 10km matkan, ihan pyöräilytie menee perille saakka. Ei siis tarvinnut polkea minkään valtatien reunassa. Äiti huolehti aamulla, että polje sitten varovasti jnejne. Myöhemmin laittoi viestiä, ett pääsinhän perille saakka. Lapset kertoivat myöhemmin, että äitini oli ollut tosi hermostunut ja huolissaan. Iltapäivällä olivat vanhempani lasteni kanssa varttitunnin ajan odottamassa tien varressa oletettuna kotiintuloaikanani. Tosin pääsin töistä puoli tuntia myöhemm, joten olivat luovuttaneet ja tulleet sisälle odottamaan.

Minusta tuo huolehtiminen on todella ärsyttävää ja rasittavaa. Enkä käsitä sitä. Onko muiden äideillä tai vanhemmilla samanlaista? Muuten hän ei minusta ole mitenkään erityisen neuroottinen tms. Enkä ole edes ainoa lapsi......

Ehkä se on iän myötä tullutta varovaisuutta. Olen huomannut itsessäni sitä, että kun ikää tulee, niin alan mennä varovaisemmaksi

onko sun äidillä netti... syy voi löytyä jos kuuklaat lukkopolkimen vaaroista...
Ei käytä nettiä kuin sähköpostin lukemiseen. Eikä tiennyt, että uudessa pyörässä on lukkopolkimet?

Lukkopolkimet sallii siis jatkuvan liikeradan polkiessa ja kaikkien lihasten käytön. Ylämäissä aivan huippu, pysyy vauhti päällä :) Lukkopolkimilla poljetaan alaspäin mutta myös nostetaan poljinta ylöspäin.

Ei käytä nettiä kuin sähköpostin lukemiseen. Eikä tiennyt, että uudessa pyörässä on lukkopolkimet?

Lukkopolkimet sallii siis jatkuvan liikeradan polkiessa ja kaikkien lihasten käytön. Ylämäissä aivan huippu, pysyy vauhti päällä :) Lukkopolkimilla poljetaan alaspäin mutta myös nostetaan poljinta ylöspäin.
Ok, varmaan aika hyvä. Mut tietty voinee olla vaarallinen.

No ei mun äiti tollanen ole. Jos olisin niin ihmettelisin, että mikähän helvetti siihen meni. Meillä oli pitkään äitini kanssa ongelmia äitin käytöksen takia. Tölvi joka ikisestä asiasta ja vertas mua joka asiassa veljeen ja siskoon. Nyt tullaan toimeen, mutta ei välit ole siltikään mitkään yli lämpöset. Eli en jaksa olla äitini kanssa samassa tilassa kovin montaa päivää, me ollaan nimittäin tukkanuottasilla aika nopeeta. Mulla ikää 29-vuotta.

Eikö ole parempi olla vähän ylihuolehtivaisempi kuin ettei huolehtisi/välittäisi lainkaan! Äitisi ei kuitenkaan tarkoita mitään pahaa, vaikka "lapsesta" (sinusta) välittää.
Tulee vielä aika, jolloin muistelet äitiä ja hänen huolehtimistaan lämmöllä.

Yhteistyössä