Mikä häpeä tänään!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Netta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Netta

Vieras
Oltiin lapsen kanssa kaupassa, jonot kuin ammuttu täyteen jengiä. Lapseni päätti pitää piruilutauon ja lähti juoksentelemaan viereiseen jonoon eikä suostunut tulemaan pois. Toisella kädellä ojensin kassaneidille maksua ja toisella yritin vetää lastani pois - niin että lapsi heittäytyi tahallaan lattialle. Niin mä jouduin vetämään lapseni pois kädestä pitäen lattiaa pitkin. Siitä otin sitten lapseni kainaloon enkä päästänyt irti ennen kuin pääsin pakkaamaan tavaroita. Viereisestä kassan jonosta kuului jotain "kamalaa... perhe..." jne. En saanut selvää. Voi helskatin helkatti!! Miksi mä oikeasti ikinä edes menin koko kauppaan? Ja ne ilmeet! Kaikki katsoi ihan suu auki! Ne varmaan ajatteli että mä olen oikeesti joku lastaan lyövä väkivaltainen mutsi! Mitä mä oikeasti teen nyt?! Jos joku keksii tästä johonki sossuun ilmottaa niin mä en ihan oikeesti kestä... en todellakaan retuuttanut lastani vaan vedin sen vain luokseni! Onko muille sattunut tällaista?

Eikä sitten mitään olet-huono-äiti-mikset-neuvotellut-lapsesi-kanssa... paljonpa siinä ehtii kun piti päästää muitakin maksamaan...

Ei tarvitse hävetä, itse teen sitä useinkin kahden lapsen kanssa kauppareissulla kun mies ei ole mukana. Piruilukohtaus iskee aina just siinä kassajonossa.. Kun itse tiedät ewttei ole mitään kummempaa vialla, osaat suhtautua ja toimia tilanteessa oikein.

Voi kiitos! Toi helpotti ihan oikeesti! Hävettää niin helkkaristi kun tulin niin kohdelleeksi tytärtäni, tyttö huusi vielä "sattuu!" (tosin tekee sitä aina silloin kun teen jotain epämieluisaa, kuten leikkaan kynsiä). Miltä on oikeasti mahtanut tilanne näyttää muiden silmissä...? En osaa olla ajattelematta tätä!

Alkuperäinen kirjoittaja Netta:
Voi kiitos! Toi helpotti ihan oikeesti! Hävettää niin helkkaristi kun tulin niin kohdelleeksi tytärtäni, tyttö huusi vielä "sattuu!" (tosin tekee sitä aina silloin kun teen jotain epämieluisaa, kuten leikkaan kynsiä). Miltä on oikeasti mahtanut tilanne näyttää muiden silmissä...? En osaa olla ajattelematta tätä!

Kaikki lapset tekee noin, aina "sattuu". Kyllä, jos lasta oikeasti satutetaan, sen huomaa.

siis, tätä tää painostava yhteiskunta lakeineen teettää: kokoajan saa varoa normi toimia peläten että se on rangaistava teko..jokainen täysijärkinen ihminen tietää ja huomaa kyllä milloin kyse on väkivallasta, älä välitä ,pakkohan se lapsi on aisoissa pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja juku:
siis, tätä tää painostava yhteiskunta lakeineen teettää: kokoajan saa varoa normi toimia peläten että se on rangaistava teko..jokainen täysijärkinen ihminen tietää ja huomaa kyllä milloin kyse on väkivallasta, älä välitä ,pakkohan se lapsi on aisoissa pitää.

Toi on oikeesti niin totta! Äitiyttä varsinkin on painostettu tosi paljon, kaiken pitäisi tapahtua minuuttiaikataululla! Mitään ei saa tehdä ja ihmiset kyylää jos lapsi lähtee tekemään jotain kiellettyä... Ei voi ihan oikeasti olla totta!

Mä ainakin katson vaan hyvällä, jos vielä näkee vanhempia, jotka komentaa lastaan! Lasta tuleekin vähän ojentaa. Jep, ja olen muuten opettaja ja tätä mieltä. Liikaa näkee lapsia, joita ei ole ojennettu yhtään kotonaan.

Yhteistyössä