M
"mimmu"
Vieras
Ikää on 23 vuotta. E-pillerit aloitin 16-vuotiaana, söin niitä vuoden, pidin vuoden tauon ja aloitin taas uudestaan ja sen jälkeen ei ole ollut taukoja. Ensimmäisen kerran, kun lopetin pillerit oli syynä se, että seksihalut katosi täysin, limakalvot kuivu ja olo oli vaan tosi ihmeellinen. Nyt oon ravannut monesti gynellä vaihtamassa pillerimerkkiä, sillä vaikka halut on tullu takas ja olo on normaali, on siltikin kuivat paikat :/ liukkarikaan ei enää joka kerta auta, vaan seksi "sattuu" melko usein aktin alussa..
Pillerimerkkiä on vaihdettu useasti, mutta jokaisella gynekäynnillä gyne ehdottaa taas jotain uusia pilsuja, eikä ehdota muita ehkäisyvaihtoehtoa. Tällä hetkellä käytössä Yasminellet, muuten on hyvät, mutta kuivattaa limakalvot ja rinnat on arat. Näitä oon syönyt nyt n. 2 vuotta ja on parhaat tähänastisista pillereistä olleet.
Lisäksi mulla epäillään endometrioosia, koska menkat on tosi kivuliaat. Syön yleensä pilleriliuskoja 2-4 putkeen ja sitten pidän tyhjennysvuodon. Oon kokenut pillerit hyväksi ton endoepäilyn kanssa, voi lähestulkoon itse päättää millon sen tyhjennysvuodon pitää.
Kondomi ei toimisi meillä, ei olla vielä vuosiin halukkaita tekemään lapsia, kierukkaa en halua, ehkäisyrengas ei tunnu omalta
Mites ehkäisykapseli? Onko se hankala saada? Entäs ehkäisylaastari, miten se vaikuttaa limakalvojen kuivumiseen?
Onko teillä kokemuksia tällasesta tilanteesta?
Pillerimerkkiä on vaihdettu useasti, mutta jokaisella gynekäynnillä gyne ehdottaa taas jotain uusia pilsuja, eikä ehdota muita ehkäisyvaihtoehtoa. Tällä hetkellä käytössä Yasminellet, muuten on hyvät, mutta kuivattaa limakalvot ja rinnat on arat. Näitä oon syönyt nyt n. 2 vuotta ja on parhaat tähänastisista pillereistä olleet.
Lisäksi mulla epäillään endometrioosia, koska menkat on tosi kivuliaat. Syön yleensä pilleriliuskoja 2-4 putkeen ja sitten pidän tyhjennysvuodon. Oon kokenut pillerit hyväksi ton endoepäilyn kanssa, voi lähestulkoon itse päättää millon sen tyhjennysvuodon pitää.
Kondomi ei toimisi meillä, ei olla vielä vuosiin halukkaita tekemään lapsia, kierukkaa en halua, ehkäisyrengas ei tunnu omalta
Onko teillä kokemuksia tällasesta tilanteesta?