Mikä avuksi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella uupunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

todella uupunut

Vieras
Olen jo ihan loppu, jäin yh:ksi n. 4kk sitten. Vauva syntyi ja olen kolmen pienen lapsen kanssa taplaillut arkea. Ero on ottanut henkisesti koville, vaikka yhteiselomme olikin yhtä tappelua.

Nyt kun olen lasten kanssa joutunut olemaan keskenään, on pinnani todella lyhentynyt. Olen alkanut käsittelemään kahta vanhinta todella kova kouraisesti suuttuessani heille. Ja suutun monta kertaa päivässä. :(
Vauvasta osaan nauttia, näistä kahdesta isommasta en enää niinkään usein. Päivittäin koen myös itsetuohoisia ajatuksia.

Lääkäri kertoi aiemmin (oireeni eivät olleet vielä näin pahoja tai ne oli erinlaisia silloin), että voin aloittaa lääkityksen, mutta sitten en voisi imettää. Silloin kieltäydyin siitä, koska koin, että masennun entisestään jos joudun imetyksen lopettamaan. Ja toisaalta en tiedä, olenko edes masentunut - hiton stressaantunut kylläkin.

Apua saan lastenhoitoon kaksi kertaa viikossa. Myös lasten isä tapaa lapsiaan säännöllisesti, mutta usein niin, että hän on täällä meidän luona (jotta voi hoitaa myös vauvaa).

Pelkään vaan,että tilanne jossain vaiheessa menee niin pahaksi, että lapselleni tulee jotain fyysisiäkin jälkiä käsittelystäni. Ja toki olen todella surullinen myös siitä, mitä tämä heille henkisestikkin aiheuttaa. En edes tiedä, tohdinko lääkärillekkään puhua oireistani, jos hän ilmoittaakin lastensuojeluun ja minulta viedään sit lapset pois. Sitä en kestäisi vaikken kestä tätäkään.....

Alkuperäinen kirjoittaja Suosittelen:
ottamaan ne lääkkeet :)Kyllä vauva paremmin voi jos saa korviketta ja äiti on paremmalla tuulella.

Se vaan, että tämä vauva ei suostu pullolle - ei niin millään. Kolme eri ihmistä on kokeillut ja siitä ei tuu ku huutoa pidemmän päälle (vauvalla siis). Ja toisaalta, onko tosiaan niin,ettei ole sellaista mielialalääkettä olemassa mikä sallisi imetyksen???

Täytyy olla imetyksen sallimaa mielialalääkettä! Monethan käyttää niitä raskaudenkin aikana. Kannattaa ottaa toiseen lääkäriin yhteyttä tai kysyä neuvolasta!
Voisko isommat päästä päiväkotiin sosiaalisin syin? Silloin saisit nauttia vauvasta ja levätä enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Täytyy olla imetyksen sallimaa mielialalääkettä! Monethan käyttää niitä raskaudenkin aikana. Kannattaa ottaa toiseen lääkäriin yhteyttä tai kysyä neuvolasta!
Voisko isommat päästä päiväkotiin sosiaalisin syin? Silloin saisit nauttia vauvasta ja levätä enemmän.

Lääkäri jota tapasin oli kyllä ihan alan lääkäri.
Isommat käyvät päiväkodissa kaksi kertaa viikossa, olenkin miettinyt, että pitäisikö käyntejä olla useampi. Koen kyllä siitäkin huonoa omaatuntoa, olen aina ollut sitä mieltä, että haluaisin itse hoitaa kaikki lapset kun olen kotona.

Eikö täällä ole kenelläkään tietoa/kokemusta tästä imetyksestä ja lääkkeiden käytöstä??

Lähes kaikkien lääkkeiden kanssa VOI imettää. Lääkärit eivät ole imetyksen asiantuntijoita.

Pyydä lääkäriäsi ottamaan yhteyttä Teratologiseen tietopalveluun http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437

Varsinkin masentuneella äidillä imetys voi olla niin tärkeä henkireikä ja yhdistävä tekijä vauvan kanssa, että hyvinsujuvaa imetystä ei ihan pienistä syistä pidä lopettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Lähes kaikkien lääkkeiden kanssa VOI imettää. Lääkärit eivät ole imetyksen asiantuntijoita.

Pyydä lääkäriäsi ottamaan yhteyttä Teratologiseen tietopalveluun http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437

Varsinkin masentuneella äidillä imetys voi olla niin tärkeä henkireikä ja yhdistävä tekijä vauvan kanssa, että hyvinsujuvaa imetystä ei ihan pienistä syistä pidä lopettaa.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä, mitä tuohon imettämiseen tulee! Siis jos sen joutuisin vielä lopettamaan tämän kaiken muun paskan ohella,niin olisin todella surullinen siitäkin!
Itseäni vaan sekoittaa kovasti nyt se,että olenko masentunut vai onko tämä ihan normaalia tuntea ja kokea nyt näin kun on vasta eronnut ja vasta vauvakin tullut....

Yhteistyössä