Mikä avuksi rohtuneisiin huuliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Bepanthenia joudun käyttämään päivittäin kun huulet on punaiset ja suupielet auki. Mikä tähän vaivaan auttaa tietääkö kukaan? Ei kehtais näin pienen vaivan takia lääkäriin mennä... :(

Jos on suupielet auki, on kyse B-vitaamiinin puutoksesta! Käypäs ostamassa apteekista B-vitamiinipurkki, niin varmasti supielet paranee. Mulla vaivas nuorempana usein ja auttoi tuosta vitamiinista. Ja B-vitamiiniahan saa esim. ruisleivästä ym...

PureLan-tuubi vaikkapa Prisman vauvaosastolta. Joku nännivoide se oikeasti on, mutta uskomattoman tehokas huulirasva tosi huonokuntosiinkin huuliin.

Ja lisää vedenjuontia. Se voi auttaa myös jatkossa.

Alkuperäinen kirjoittaja tai tämä:
mut jos bepanthene ei toimi niin osta eucerin merkkistä huulirasvaa apteekista,hyvää on :)

ihan samanlaista se on kuin prismankin rasvat...

kokeile huulien kuorintaa, kuorinta poistaa huonon ihon, sitten superkosteutus...iho uudistuu nopeasti, kastele sokeripala ´ja sillä vähän hierot huulia, bebanthen rasvaa ja nukkumaan. päivisin huulirasvaa.

niin,ei kannata nuolla huulia vaikka olisi kuivat,laita jotain huulirasvaa.

miramen se vaaleanvihreä huulirasva on todella hyvää.jos on todella rohtuneet huulet niin se kirvelee oikein kun hoitaa huulia,suosittelen :)

Alkuperäinen kirjoittaja mirame:
niin,ei kannata nuolla huulia vaikka olisi kuivat,laita jotain huulirasvaa.

miramen se vaaleanvihreä huulirasva on todella hyvää.jos on todella rohtuneet huulet niin se kirvelee oikein kun hoitaa huulia,suosittelen :)

ja tuota saa halvalla jokaisesta kaupasta melkein.

Mirame medilip,se paras.

Mirame Medilip on nopea apu rohtuneille huulille. Se
sisältää muun muassa rauhoittavaa ja lievittävää kehäkukkaöljyä
ja huulia piristävää eukalyptusta.

Suupielten tulehdus
Itsehoito
Suupielet pestään vedellä ja saippualla 2-4 kertaa päivässä. Ruvet irtoavat helpommin, jos tulehtuneelle alueelle laittaa kostean kääreen (taitoksen, kompressin) 10-20 minuutiksi ennen pesua. Siihen voi käyttää paperipyyhettä, nenäliinaa, vanhaa pyyheliina- tai lakanakangasta tai sidetaitoksia. Pesun jälkeen suupielet kuivataan ja niihin laitetaan antiseptistä hydrokortisonivoidetta (esimerkiksi Sibicort® tai Pimafucort®). Suupielet parantuvat yleensä 3-7 päivässä.

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00500&p_haku=suupieli

äläkä osta muita miramen tuotteita,ne on huonoja,ei niin hyviä kun tuo medilip.tuo todellakin toimii.ne muut on semmosia mitkä auttaa hetkeksi ja ihmeen ällön makuisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
äläkä osta muita miramen tuotteita,ne on huonoja,ei niin hyviä kun tuo medilip.tuo todellakin toimii.ne muut on semmosia mitkä auttaa hetkeksi ja ihmeen ällön makuisia.

Mulla itse asiassa tuli muutama vuosi sitten juuri Miramen huulirasvoista suupieliin haavaumat. Olin käyttänyt samanlaista Mirame-huulirasvaa jo vuosikausia, mutta sitten he vaihtoivat valmistusaineeksi jonkun ihme ainesosan, joka ei sopinutkaan huulilleni. Ja minä reppana vain rasvasin ja rasvasin Miramella, kunnes tajusin, että se kaikki huulten rohtuminen ja suupielien aukeaminen johtuivat nimenomaan Miramesta.
:headwall: Asia varmistui jonkun ajan kuluttua, kun asiasta oli oikein lehdessä juttua. Ilmeisesti joku muukin oli saanut ko. huulirasvasta allergisen reaktion. En siis suosittele ainakaan Miramea. :(

Kokeile tuota B-vitamiinia ja huulten kuorintaa (hamamsharjalla). Ja sitten tietty rasvaus.

Mulle lääkäri sanoi, että huulirasvat aiheuttaa vain huulirasvakierteen, eivät kuulemma hoida varsinaista ongelmaa. En sitten tiedä, kuinka totta on.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Mulla itse asiassa tuli muutama vuosi sitten juuri Miramen huulirasvoista suupieliin haavaumat. Olin käyttänyt samanlaista Mirame-huulirasvaa jo vuosikausia, mutta sitten he vaihtoivat valmistusaineeksi jonkun ihme ainesosan, joka ei sopinutkaan huulilleni. Ja minä reppana vain rasvasin ja rasvasin Miramella, kunnes tajusin, että se kaikki huulten rohtuminen ja suupielien aukeaminen johtuivat nimenomaan Miramesta.
:headwall: Asia varmistui jonkun ajan kuluttua, kun asiasta oli oikein lehdessä juttua. Ilmeisesti joku muukin oli saanut ko. huulirasvasta allergisen reaktion. En siis suosittele ainakaan Miramea. :(
Mahdankohan minäkin olla allerginen Miramelle? Kun ennen aina olen käyttänyt Labelloa, ja nyt tuli ostettua Miramea, ja huulet on yhtäkkiä niin kuivat, kun olla voi (kummasti alkoi melkein samaan aikaa tuon oston kanssa). Mitään näkyvää rohtumaa tms. ei ole, mutta kirvelevät ja tuntuvat rutikuivilta. Pakko ostaa juhannuksen jälkeen Labelloa, jos huulet sen avulla rauhoittuisivat.

Yhteistyössä