mikä avuksi kun huono itsetunto ja menneisyyden haamut saaneet parisuhteen kuilun partaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen löytänyt elämäni miehen, jota rakastan yli kaiken. Onneani kuitenkin varjostaa aikaisempi pitkä parisuhde narsistisen miehen kanssa. Tässä suhteessa koin jatkuvaa henkistä väkivaltaa, mollaamista, arvostelua, vähättelyä, kiristämistä... jostain sain kerättyä voimaa ja lähdin tämän miehen luota. Mutta syvät henkiset arvet ovat jääneet ja aikasemmin suhteellisen terve itsetuntoni on murentunut niin, että koen niin sanotusti pienetkin takapakit todella vahvasti.

Nykyisen miesystäväni kanssa keskusteltiin suhteemme alussa entisistä parisuhteista ja hänkin tuolloin kertoi exästään, joka oli hänen mielestään kaunis. Tämä exä panosti ulkonäköönsä ja oli kauniin ulkomuotonsa lisäksi myös fiksu, opiskelee yliopistossa yms. Tuolloin kun asiasta puhuttiin en antanut asian liiemmin vaivata mutta ajan kuluessa ovat nämä sanat saaneet vertaamaan miesystäväni exää itseeni. Itse olen työtön yh-äiti, jolla ei liiemmin ole varaa ja jaksamista pitämään itsestään ja ulkomuodostaan huolta. En ruma omasta mielestäni ole, mutta masentaa kun ei ole varaa edes kampaajalla käydä..vaatteitakaan en ole pystynyt itselleni aikoihin ostamaan, lapsen tarpeet menee omien tarpeiden ja halujen edelle. Tiedän ettei miesystäväni välitä näistä asioista ja rakastaa minua omana itsenäni. Ei ole koskaan vaatinut minulta ja ulkonäöltäni mitään. Nuo hänen sanansa koskien exäänsä ovat vaan jääneet niin syvälle alitajuntaani.. ja masennun entisestään kun asiaa mietin. Tiedän että menneet ovat menneitä ja näitä asioita minun ei pitäisi lainkaan miettiä ja murehtia, mutta en voi itselleni mitään :( tästä ollaan saatu hirveitä riitoja aikaiseksi. Minusta tuntuu etten ole tarpeeksi hyvä rakkaalleni eikä minulla ole mitään tarjottavaa hänelle. Hän itse on todella komea, hyvässä vakituisessa työsuhteessa ja tiedän että saisi kenet vain haluaisi sormeaan napsauttamalla. Minä sen sijaan olen vain masentunut, köyhä kotiäiti.. joka antaa menneisyyden haamujen pilata onnensa. Mitä minä voisin tehdä että saisin oman itsetuntoni jälleen ehjäksi?

[QUOTE="naaras";22915569 begin_of_the_skype_highlighting**************22915569******end_of_the_skype_highlighting]Kuinka kauan olet seurustellut tämän uuden kumppanisi kanssa?[/QUOTE]

7 kuukautta

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;22915653 begin_of_the_skype_highlighting**************22915653******end_of_the_skype_highlighting:
Mulla myös. Mä vähän pelkään etteä menneisyyden haamujen ja huonom itsetunnon takia en lopulta uskalla ajautua suhteisiin.

Tämäpä juuri..minäkin pelkään että olen loppujen lopuksi niin hajalla henkisesti ettei tästä "unelmien rakkaustarinasta" tule mitään sen vuoksi etten kykyne unohtamaan omaani, enkä myöskään miesystäväni menneisyyttä. Minua ärsyttää niin suunnattomasti hänen sanat koskien exäänsä..koskaan en ole tätä ihmistä nähnyt, mutta inhoan häntä silti. Vaikka tämä muija on miestäni pettänytkin heidän ollessa yhdessä, silti hän vaikuttaa niin täydelliseltä

Voi kuule,kuin omalta näppikseltä kirjotettua. Seurustelin/olin naimisissa 7v erittäin narsistisen persoonan kanssa. Sairastin sinä aikana syömishäiriöt,urheilumanian sun muut, täysin exäni sanojen/vähättelyn yms takia. Ero oli myös raskas ja vaikea mutta olin onnellinen kun pääsin yli/eroon.
Uudessa suhteessa samat jutut pelotti ja pelkäsin myös että uusi mieheni vertaisi itseäni exäänsä joka oli paremmassa ammatissa yms kuin minä. Mutta oma pelkoni oli vain omaa pelkoani ja oman korvien välissä. Olin itsekin tapaamisen aikaan laittautuva ja pidin huolta ulkonäöstäni,oli rahaa ja näytin sen. Sitten lapsen saannin jälkeen toki laittaudun mutta en ehken samalla volyymilla kun ennen. Mutta olemme puhuneet näistä mun ajatuksista ja mies on täysin ymmällään miksi ees ajattelen tollaisia.
Kuten mieheni,myös sun uusi mies on ottanu sut sellasena kun olet, on halunu rinnalleen ihmisen eikä mallinukkea tai konetta. Olihan sulla lapsi siis ex-suhteesta? Sillonhan mies on tiennyt mitä ottaa ja varmasti rakastaa sua sellasenaan. Jos näin ei ole niin sillon koko suhde olisi turha. Uskon että sullakin huoli on "turhaa" .Jos olet puhunu ajatuksistasi niin hyvä, se kannattas tehdä. Mutta tiedän,mulla asiat häilyy ajoittain mielessä,itken omaa nykyistä saamattomuuttani ja sitä miten "räjähtänyt" olen vaikka itseasiassa niin tuskin on. En mä tukka liimassa kulje enkä vanhoissa verkkareissa jne. Mutta kun se oma taso on vaan niin korkealla. Miehellä tuskin todellisuudessa on varmasti matalammalla.
Halit. Tiedän kyllä mistä puhut.

Kiitos vastauksesta Kirsikankukka. Lohduttavaa kuulla etten ole ainut joka painii vastaavien ajatuksien kanssa. Ei vaan jostain syystä pää anna uskoa sitä että miesystäväni rakastaa minua juuri tämmöisenä kun on aikaisemmin saanut pitää kampuksen kaunotarta kainalossaan. Tuntuu vaan niin pahalta :(

[QUOTE="kirsikankukka";22915682]Voi kuule,kuin omalta näppikseltä kirjotettua. Seurustelin/olin naimisissa 7v erittäin narsistisen persoonan kanssa. Sairastin sinä aikana syömishäiriöt,urheilumanian sun muut, täysin exäni sanojen/vähättelyn yms takia. Ero oli myös raskas ja vaikea mutta olin onnellinen kun pääsin yli/eroon.
Uudessa suhteessa samat jutut pelotti ja pelkäsin myös että uusi mieheni vertaisi itseäni exäänsä joka oli paremmassa ammatissa yms kuin minä. Mutta oma pelkoni oli vain omaa pelkoani ja oman korvien välissä. Olin itsekin tapaamisen aikaan laittautuva ja pidin huolta ulkonäöstäni,oli rahaa ja näytin sen. Sitten lapsen saannin jälkeen toki laittaudun mutta en ehken samalla volyymilla kun ennen. Mutta olemme puhuneet näistä mun ajatuksista ja mies on täysin ymmällään miksi ees ajattelen tollaisia.
Kuten mieheni,myös sun uusi mies on ottanu sut sellasena kun olet, on halunu rinnalleen ihmisen eikä mallinukkea tai konetta. Olihan sulla lapsi siis ex-suhteesta? Sillonhan mies on tiennyt mitä ottaa ja varmasti rakastaa sua sellasenaan. Jos näin ei ole niin sillon koko suhde olisi turha. Uskon että sullakin huoli on "turhaa" .Jos olet puhunu ajatuksistasi niin hyvä, se kannattas tehdä. Mutta tiedän,mulla asiat häilyy ajoittain mielessä,itken omaa nykyistä saamattomuuttani ja sitä miten "räjähtänyt" olen vaikka itseasiassa niin tuskin on. En mä tukka liimassa kulje enkä vanhoissa verkkareissa jne. Mutta kun se oma taso on vaan niin korkealla. Miehellä tuskin todellisuudessa on varmasti matalammalla.
Halit. Tiedän kyllä mistä puhut.[/QUOTE]

ja lisään vielä että olemme kyllä miehen kanssa näistä asioista puhuneet ja hän ei todellakaan ymmärrä mistä nämä minun ajatukseni johtuvat. Saatan suutus- mustasukkaisuuskohtauksen yhteydessä sanoa paljon sellaisia inhottavia asioita joita en oikeasti edes tarkoita, vain sen takia että hän on exäänsä minulle "ylistänyt" ja tunnen itseni niin arvottamaksi, huonoksi ihmiseksi, josta ei ole edes onnelliseen parisuhteeseen rakastamansa ihmisen kanssa. Pelkään niin että kaikki kaatuu tähän. Mies kehuu minua, olen kaunis, seksikäs, ihana nainen hänen mielestään..mutta jostain syystä en voi häntä uskoa johtuen näistä omista ajatuksistani koskien omaa huonouttani. Miten näistä haamuista siis pääsisi yli ja miten saan päähäni taouttua että olen rakastamisen arvoinen ja oikeutettu olemaan onnellinen?

Yhteistyössä