Mikä auttais migreeniin? alkavaan sellaseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syvältä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syvältä

Vieras
Mikä auttaa migreeniin? Buranaa ei oo kaapissa ja sitä saa vasta huomenna aikasintaan. Julmetun kova päänsärky(puheeseen vaikuttava migreeni) on alkamassa. :s

Eikä oo muitakaan lääkkeitä kaapissa, paitsi arcoxiaa ja mobicia, mutten usko että ne siihen auttais. Viimeks auttoi 600mg burana ja panadol mut niitä ei oo enää.

Aiemmin on tullu tämmöstä päänsärkyä tyyliin max 2 kertaa vuodessa, nyt on viime kerrasta vajaa 2-viikkoa!

Lämmitä kaurapussi mikrossa ja laita hartioille. Jos joku vielä hieroo hartioita niin aina parempi. Toinen vaihtoehto: laittaa kaurapussin pakkaseen ja sitten otsalle.

Ei oo ketään joka vois buranaa tuoda eikä kyllä oo kaurapussiakaan mitä lämmittää mut sellanen kylmäpussi on jonka voi lämmittää kuumassa vedessä. Tosin se pitäs eka sulattaa ku on pakkasessa.

Pitää varmaan sinne suihkuun lähtee. Ja huomenna apteekista buranaa. Voikohan buranaa muuten syyä jos on syönyt tähän päivään asti mobicia? Kai voi jos ei ota huomenna mobicia vaan sitä buranaa, jos siis koskee päähän.

Ei oo ketään joka vois buranaa tuoda eikä kyllä oo kaurapussiakaan mitä lämmittää mut sellanen kylmäpussi on jonka voi lämmittää kuumassa vedessä. Tosin se pitäs eka sulattaa ku on pakkasessa.

Pitää varmaan sinne suihkuun lähtee. Ja huomenna apteekista buranaa. Voikohan buranaa muuten syyä jos on syönyt tähän päivään asti mobicia? Kai voi jos ei ota huomenna mobicia vaan sitä buranaa, jos siis koskee päähän.

Kysyt apteekissa voitko ottaa sitä buranaa. Ne osaa siellä kyllä vastata.
Osta samalla panadolia, niitä voi ottaa rinnakkain
jos kovin särkee.

Eikä pahaa tekisi varata aikaa lääkäriin, niin saisit kunnon lääkkeet siihen migreeniin.

Ja muista vältellä migreenin laukaisevia asioita; vilkkuvat valot, suora auringonpaiste, liika stressi jne. Yritä pitää niskalihakset kunnossa.
Ruoka-aineista ainakin juustot, pähkinät ja suklaa, punaviini, aromivahventeet.

Itsellä aurallinen migreeni riesana. Nykyään kyllä usein tulee vaan auraoireet ilman päänsärkyä.

Ei tuu migreeniä juustosta, eii suklaasta, ei ainakaan, jos ei ole maustettu glutamaateilla tai makeutettu luomusokerilla tai suolattu pan-suolalla. Limukassakin voi olla arominvahvennetta, tarkista aina, ennen kuin juot. Sininen väriaine (+ruskeat ja vihreät ja violetit myös, koska niissäkin on sinistä) aiheuttaa monelle, mutta en ole kokeillut sen jälkeen, kun asiasta kuulin kauan sitten.

Ota kurkumaa, ei mene maha sököksi.

Ei tuu migreeniä juustosta, eii suklaasta, ei ainakaan, jos ei ole maustettu glutamaateilla tai makeutettu luomusokerilla tai suolattu pan-suolalla. Limukassakin voi olla arominvahvennetta, tarkista aina, ennen kuin juot. Sininen väriaine (+ruskeat ja vihreät ja violetit myös, koska niissäkin on sinistä) aiheuttaa monelle, mutta en ole kokeillut sen jälkeen, kun asiasta kuulin kauan sitten.

Ota kurkumaa, ei mene maha sököksi.

Kyllä tulee suklaasta ja kovista juustoista. Ihan sama millä suolattu tai makeutettu.
Tai tämä vaan oma kokemus

No en ala kaikkia merkkejä luettelemaan. Hiukankin jos enemmän syön, niin kohtaus iskee, merkistä riippumatta.
Tämä näin 18 vuoden kokemuksella
Oikeastaan en ala kokeilemaan ainakaan Parmesania enkä homejuustoja missään tapauksessa, oli mikä tahansa! En vaan saata sietää niitä ollenkaan muutenkaan!
Luomutäysmaidosta on helppo tehdä itse juustoja ja kun sen maidonkin voi ostaa kaupasta ja suolaksi voi laittaa Maldonia - eikä mitään paakkuuntumisenestoaineita tietenkään, kun haluaa siitä juustosta komean, kiinteän p a a k u n:-)
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/tee-itse-kotijuustoa-1.140550
Jos laittaa munia sekaan, en niidenkin oltava luomua, tietysti!

En tiedä mikä auttaisi koska itselläni ei ole kokemusta, mutta netistä olen lukenut paljon muiden kokemuksia ja gluteenin välttäminen näyttäisi helpottavan tilannetta monilla. Googlaamalla löytyy sekä suomen- että englanninkielisiä kirjoituksia. Kannattanee tutustua.

---- olen lukenut paljon muiden kokemuksia ja gluteenin välttäminen näyttäisi helpottavan tilannetta monilla. .
Niin onkin, enkä ole aikoihin käyttänyt muuta kuin luomuspelttiä, jos teen jotain pannaria tai pizzapohjaa, mihin ei mantelijauho kovin hyvin sovi. Se on se glutamiinihappo, mitä on jopa yskänlääkkeissä ja glysiini - mitä lienee, mut migreeni tulee tosi pienistä määristä, kun ei niitä kukaan voi kauheesti ottaa.

Biotekniikan riskit- nimisestä kirasta löytyi asia, joka selittää vehnästä sen, mitä moni ihmettelee, kun ei voi syödä yhtään-. Lisään rivinvälejä selventämään asiaa:

"Vehnäjauhojen hyvät leivontaominaisuudet johtuvat vehnänjyvän sisältämästä sitkoaineesta, gluteenista.

Gluteeni on vehnänjyvän varastoproteiinien, gliadiinien ja gluteniinien, muodostama verkkomainen rakenne, joka saa aikaan taikinan sitkon.

Leivontaominaisuuksiin vaikuttavat etenkin tietyt molekyylipainoltaan suuret gluteniinialayksiköt (HMW-GS), joita vehnässä lajikkeesta riippumatta on kuusi erilaista.

Kaikki geenit eivät kuitenkaan ilmenny kaikissa lajikkeissa, ja gluteenin laatua onkin yritetty parantaa lisäämällä vehnälajikkeisiin ylimääräisiä kopioita näistä geeneistä.

Erityisesti yhden geenin (1Ax1) on todettu vaikuttavan vehnän leivontaominaisuuksiin, mutta se ei ilmenny läheskään kaikissa lajikkeissa.

Altpeter ym. (1996) siirsivät tämän geenin lajikkeeseen, jolta se luonnostaan puuttui. Geeni saatiin ilmentymään ja toimimaan vehnässä, ja sen todetiin lisäävän gluteenin kokonaismäärää ja siten parantavan lajikkeen leivontaominaisuuksia".
Kiitos tiedosta, Elina Häikiö ja Jaakko Kangasjärvi:-)

Kerran kauan sitten otin yskänlääkettä yskään ja tulin siitä moninverroin kipeämmäksi, kuin pelkkä yskä olisi ollut. Syy löytyi Tintuksen apuaineista, tässäpä ne:
"6.1 Apuaineet
Glyseroli
fruktoosi
sakkariininatrium (E 954)
karmelloosinatrium
natriumglutamaatti
natriumsitraatti
sitruunahappomonohydraatti
etanoli
metyyliparahydroksibentsoaatti (E 218)
propyyliparahydroksibentsoaatti (E 216)
levomentoli
timjamin
nesteuute
poltettu sokeri (E 150)
puhdistettu vesi."

No, enpä ole sen jälkeen niitä tarvinnut, mutta siitä on niin kauan aikaa, ettei silloin kukaan osannut varoa mitään aineita. Kirjastoon piti mennä Pharmacaa lukemaan, jos halusi lisätietoja.
Hajusteallergiaan täytyy olla ilman pyykinhuuhteluaineita yms. Liian yksinkertaista?

Kokeilepa sitä Arcoxiaa. Veikkaan että auttaa.
Niin olen ennenkin kuullut, mutta eihän ihmiset etukäteen voi tietää, mitä tapahtuu. Jos ei sovi ja valittaa niistä apteekkiin, saattaa siellä myyjä vielä kehua pillereitään "ei voi olla mahdollista, minäkin olen niitä usein ottanut!" ---että se niiden turvallisuudesta. Mutta onhan meillä vielä helikoptereita ja ambulanssejakin---.

Arcoxia ja Mobic auttavat ihan yhtä hyvin kuin Burana. Aika yksi hailee mitä anti-inflammatorista analgeettiä ottaa, teho migreeniin on käytännössä kaikilla aika samaa luokkaa.
Terv. lääkäri

Erityisesti yhden geenin (1Ax1) on todettu vaikuttavan vehnän leivontaominaisuuksiin, mutta se ei ilmenny läheskään kaikissa lajikkeissa.

Altpeter ym. (1996) siirsivät tämän geenin lajikkeeseen, jolta se luonnostaan puuttui. Geeni saatiin ilmentymään ja toimimaan vehnässä, ja sen todetiin lisäävän gluteenin kokonaismäärää ja siten parantavan lajikkeen leivontaominaisuuksia".
Kiitos tiedosta, Elina Häikiö ja Jaakko Kangasjärvi:)

Vittu mitä paskaa. GMO vehnää, jossa gluteenin pitoisuutta olisi lisätty, ei ole missään viljelyssä. Ei ainakaan Euroopassa, jossa paikallistuotannon lobbarit ovat onnistuneet vauhkoonnuttamaan idiootit GMO luuloitelluista riskeistä.

Tän ketjun on taas spämmännyt toi glutamaatti-Paula, joka on kirjoittanut yli puolet viesteistä, ja vastailee omiin viesteihin. Kaikki kurkumaan ja glutamaattiin viittaavat viestit on siltä.

Mulla auttaa ruutusalmiakki, niitä syön kohtauksen alkaessa kuin ruokaa. Lisäksi pyyhkeeseen kääritty kylmäkalle otsalle ja pimeeseen nukkuu. Toivottavasti selvisit tilanteesta hyvin, taitaa olla ohi jo.

Tän ketjun on taas spämmännyt toi glutamaatti-Paula, joka on kirjoittanut yli puolet viesteistä, ja vastailee omiin viesteihin. Kaikki kurkumaan ja glutamaattiin viittaavat viestit on siltä.

Mulla auttaa ruutusalmiakki, niitä syön kohtauksen alkaessa kuin ruokaa. Lisäksi pyyhkeeseen kääritty kylmäkalle otsalle ja pimeeseen nukkuu. Toivottavasti selvisit tilanteesta hyvin, taitaa olla ohi jo.

Mä olen kirjoittanut kurkumasta ja sitten yhteen viestiin laitoin yhdeksi laukaisevaksi tekijäksi aromivahventeet :D
Enkä oo paula vaan eräs jolla itselläänkin migreeni riesana.

Mä olen kirjoittanut kurkumasta ja sitten yhteen viestiin laitoin yhdeksi laukaisevaksi tekijäksi aromivahventeet :D
Enkä oo paula vaan eräs jolla itselläänkin migreeni riesana.

No hyvä et ilmoittaudut - tällaista tämä on, kun ei saa kertoa, saa tottua. Mulle on tullut aikoinaan paljonkin postia aiheesta, mutta mitä sillä on merkitystä? Evirassa silloinen Pirjo-Liisa Penttilä valitti, että nuo sun kaverit on alkaneet lähettää postia heille eikä heillä ole ketään siellä vastaamassa... Kyllä meinasi ottaa takaraivoon koko systeemi! Siksi kerron asiasta omilla sivuillani, kun ei se juurikaan muuten ole mahdollista. --- Mulla taitaa kuitenkin olla useamman vuoden kokemus aiheesta. Ikinä en ole estolääkkeitä ostanut, vaikka ne on neljä kertaa mulle määrätty:-)

Yhteistyössä