Mikä auttaa masennuksen yli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nyt on kai pakko myöntää itselleni että olen masentunut.
Jo pitkään olen ollut voimaton tekemään mitään, iloitsemaan mistään, olen kokenut tulevaisuuden ahdistavana, mutta en ole suostunut ajattelemaan masennusta, olen ajatellut että olen vain laiska.
Nyt sain sattumalta vähän lisää stressin aihetta ja "räjähdin". Soitin miehelle eilen että tulee töistä heti kotiin, mä en jaksa enää. En tiedä mitä tarkalleen tapahtui mutta yhtäkkiä tajusin että ei ole oikein jos lapsille tiuskii pienemmästäkin, jos joutuu jo edes miettimään että nappaanko kiinni.
Jos tajuaa että mies on se kuka on viime kuukaudet siivonnut, pessyt pyykit.
Mies tuli kotiin enkä tiedä mikä muhun meni, itkettiin yhdessä...
Mies tuntui ymmärtävän ja en tiedä voiko se vaikuttaa näin paljon, mutta nyt on olo parempi, olen tänään jaksanut enemmän kuin viime viikkoina yhteensä.
Jos siis joku onni niin parisuhde meillä voi hyvin, mieheen olen voinut aina tukeutua.
Mulla taustalla paniikkihäiriötä joka onneksi pysynyt poissa.
Tästä nyt tuli aika turha viesti, en tiedä miks tuntui siltä että kirjoittaa pitää.
Mietin vain uskallanko luottaa siihen että kaikki alkaa nyt mennä paremmin kun mies tietää ja osaa tukea, vai pitääkö etsiä ammattiapua?

mieluiten yksityiselle niin pääset nopeasti ja saat asiantuntevaa apua.
Jo kahdessa viikossa lievän masennuslääkkeen aloittamisesta olo on parempi...
Tiedät itse olevasi masentunut,mitä enää odotat,nyt luuri käteen ja aikaa tilaamaan.Ole oman onnesi seppä...

liikunta, tai joku harraste, mielummin hikiliikunta, että saa sinne purkaa angstit eikä lapsiin. seksielämä kuntoon. omegaa ruokavalioon. nukkumisesta huolehtiminen, telkkarin kattomisen lopettaminen.

Mene puhumaan lääkärille - mitä nopeammin sen parempi. Jo pelkästään yksi käynti voi auttaa selkeyttämään tilannetta. Ei kaikki tarvi lääkitystä tai jatkuvaa lääkärillä käymistä, mutta psykologi tai psykiatri osaa kuitenkin kertoa, että miltä tilanne heidän mielestään kuulostaa ja mitä kannattaisi tehdä. Etkä sinä mitään siinä menetä jos käväiset juttelemassa.

Hienoa, että mies ymmärtää ja osaa tukea - se on jo paljon että ootte puhuneet asiasta.

MUOKS: etenkin kun sulla on taustalla tuo paniikkihäiriö, niin menisin kyllä - jos asiaa jää kuulostelemaan ja toivoo sen menevän ohi, se menee äkkiä vaan niin paljon pahemmaksi, ettei sille jaksa tehdä mitään. Näissä mielenterveys asioissa ne hetket kun ajattelee että jaksais hakea apua, kannattaa hyödyntää...

Lääkkeitä olen aikanani paniikkihäiriöön syönyt ja ne ei ehkä ole mun juttu, kuin pakon edessä.
seksielämä ja parisuhde on kunnossa. Liikuntaa voisin kyllä lisätä.

Yksityiselle voisin kyllä mennä, mutta kerran mulle siellä sattui niin "huono" lääkäri, etten usko sieltä saavaani muuta kuin pillerireseptin kouraan(viimeksi hain synnytyksen jälkeen helpotusta paniikkihäiriöön ja ahdistukseen, käynti kesti n.5min ja sain rauhoittavia ja masennuslääkkeitä, vaikka yritin kertoa että vointi oli silloin todella huono, olisin kaivannut jotain muutakin)

Yhteistyössä