Mikä auttaa jännityspäänsärkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Muu kuin särkylääke? Olen ottanu tänään aamulla 2 buranaa ja ne auttoi muutamaksi tunniksi, nyt taas särkee päätä, hartiat ja niska jumissa, oon yrittäny venytelläkin, mut ei auta.

Olis niin helppo ottaa vaan lisää särkylääkettä, mutta kun yritän muutenkin vähentää sen käyttöä. Kärsin aina silloin tällöin muutaman päivän jaksoissa jännityspäänsärystä ja ennen tuli aika helposti napsittua siihen särkylääkettä.

jos kaapista panadol loppu, laitan jääpalan taitellun sideharson tai käsipyyhkeen sisään ja menen makuulle ja jääpala otsalle. Hohkaa kylmää ja ah! päänsärky häviää.

Mulla auttaa päänsärkyyn yleensä joku seuraavista:
-kahvi
-uni
-ruoka
-karkki
-kakalla käynti
-ja jos ei mikään noista, eikä särkylääke, niin sitten vain pimeään kylmän kääreen kanssa

(jos on niskasärkyä, niin pyyhkäsen Kapsikamia niskaan ja hartioihin, ja kun on hetken vaikuttanut, niin meen kuumaan suihkuun)

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Samaa mä täällä tuskailen :/ Kun välillä ei tiedä edes onko migreeni tulossa vai jännityspäänsärkyä vain, ei tunnu lääke auttavan eikä venytykset.

Mulla auttais särkylääke, mut ei niitäkään viitti syödä kuin karkkia...toisaalta, ei tätä särkyäkään jaksa. Tekis mieli vaan mennä nukkumaan.

Luin jostakin että burana lisää sydänkohtauksen ja aivohalvauksen riskiä. En ollu koskaan kuullu tuosta ja nyt tuntuu ettei uskalla kauheesti enää buranaa syödä.

En tiedä kuinka paljon ja kuinka usein sitä pitää syödä, että voi noille altistua.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
-kahvi
-uni
-ruoka
-karkki
-kakalla käynti
-ja jos ei mikään noista, eikä särkylääke, niin sitten vain pimeään kylmän kääreen kanssa

(jos on niskasärkyä, niin pyyhkäsen Kapsikamia niskaan ja hartioihin, ja kun on hetken vaikuttanut, niin meen kuumaan suihkuun)

Mitä on kapsikami?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat is having a ball:
Eikö sulla oo ketään joka vois hieroo sun niskaa, hartioita ja päänahkaa?

Mies on tänään kahdesti hieronu, mutta ei se auta kun ei se jaksa niin kauaa hieroa.

Mene ihan oikealle hierojalle. Mulla se on ainut mikä auttaa, käyn säännöllisesti kerran kuussa.

Burana voi aiheuttaa kans sisästä verenvuotoo ja kasvattaa verenvuodon riskii yleensäkin (?)
Mä olen ollut buranan tapa käyttäjä, monia vuosia vedin niitä kuin riisimuroja.
Lopulta tajusin että mä olen koukussa niihin ja sen takia koskee. Pari viikkoa sitten tuskailin ilman särkylääkkeitä, ja vaihdoin sen jälkeen ibumetiiniin, 200mg:siin, jos särkee päähän niin puolikaskin on auttanut, vaikka molemmissa on ibuprofeiini vaikuttavana aineena.
Tosin nyt raskauden aikana käytin panadolia kun alussa tarttin pari.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
-kahvi
-uni
-ruoka
-karkki
-kakalla käynti

Mitä on kapsikami?

Se on sellasta mobilaattiin verrattavaa, mutta paljon jyrkempää ja toimivampaa tavaraa ns.käärmesalvaa. Sitä saa viron apteekeista, että jos joku on sinnepäin menossa, ja kärsit usein niskajumeista tms. niin kannattaa pyytää tuomaan, tai tuoda itse jos käy. Särkyvoidetta.