Mikä auto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auto_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auto_

Vieras
Onko hyviä ehdotuksia tulevasta autosta. Budjetti on alle 40t mielellään lähempänä 35t.en ole tykännyt. Ranskalaista en osta en myöskään Fiattia, Daciaa tai Toyotaa. Muutamaa Hondaakin olen ajanut eikä ne ole tuntuneet hyviltä. Takavetoinen auto myös täysin pois suljettu. Auton pitää olla ennen kaikkea hyvä ajaa ja sen tulee kestää käyttöä ilman, että se seisoo pajalla jatkuvasti. Uudehko tai uusi siis pitäisi saada. Ehdottomasti oltava alle 50t ajettu, diesel, automaatti ja farmari. Auton pitää myös sisältää nykyaikaiset varusteet esim automaatti ilmastointi, xenon valot, webasto... yms. Mitään suurperhettä meillä ei ole, joten mitään valtavaa autoa ei tarvita. Toisaalta millään Pololla en ala ajamaan.

Tällä hetkellä mietinnässä on Volvo V60. Muita hyviä ehdotuksia. Volkkareissa eniten mietityttää DSG laatikko ja surkea varustetaso. Käytettynä aika vähän tarjolla kunnon varusteilla. Myös Volkkarin normi penkit ei oo mun mieleen. Skodassa sama juttu kun Volkkarissa, penkit on surkeat normimalleissa.

Mä luulen, että meidän budjetti ei ihan summumiin taivu, mutta momentum automaatti varmaan mahtuu budjettiin. Uskoisin, että D3 riittää myös meidän tarpeisiin. D2 tuntuu vähän mopolta, jos pitäisi joskus kärryäkin kiskoa.

Ford Mondeo, väistyvästä mallista saa todella hyviä alennuksia ja varustetaso on erinomainen. Muutoinkin pirssi on erittäin hyvä ajettava. Sama tilanne VW Passatin kanssa, uusi malli tulossa vuoden alusta ja vanhaa saa edulliseen hintaan. Passatin ongelma on vain varustetasoltaan hyvien autojen kalleus.

Inhokkilistalta unohtui Ford. Mitään hyviä kokemuksia ei kyseisestä autosta ole. Mondeolla on tullut ajettua jonkin verran. Mondeon webastossa on mm. hauska "ominaisuus". Se karstottuu ja tarvitsee vähän väliä viedä korjaamolle puhdistettavaksi, että toimii. Juuei. Passat sinänsä voisi tulla kyseeseen, mutta uuteen ei budjetti taivu haluamillani varusteilla ja käytettynä saatavilla lähinnä karvalakkimalleja. Se DSG myös mietityttää.

Inhokkilistalta unohtui Ford. Mitään hyviä kokemuksia ei kyseisestä autosta ole. Mondeolla on tullut ajettua jonkin verran. Mondeon webastossa on mm. hauska "ominaisuus". Se karstottuu ja tarvitsee vähän väliä viedä korjaamolle puhdistettavaksi, että toimii. Juuei. Passat sinänsä voisi tulla kyseeseen, mutta uuteen ei budjetti taivu haluamillani varusteilla ja käytettynä saatavilla lähinnä karvalakkimalleja. Se DSG myös mietityttää.

ensinnäkin Mondeossa on yleensä Eberspärcher ja toiseksi se pelaa kuin se kuuluisa junan vessa

mutta jos V60 on tilojensa puolesta sopiva niin ei muutako siitä vaan, tyylikäs ja hyvä pirssi

Paljon olen ajanut Octavialla ja sen penkit ja ratin säädöt on todella surkeat. Minä en saa siinä kunnollista ajoasentoa. Pitkillä matkoilla on pakko tunkea esim. takki ristiselän tueksi. Sisätilojen melu on myös aivan eri luokkaa Volvon kanssa. Hiukan Skodassa myös epäilyttää sen kestävyys. Tässä on tullut seurattua useampaa tuttua uudehkojen autojensa kanssa, kun autoista palaa millon mikäkin varoitusvalo joskus syystä ja joskus syyttä. Tiloiltaan Octavia kyllä olisi ihan ok. Suberb on jo vähän turhan iso. Voi olla, että Octaviaa käydään koeajamassa. Se taitaa mahtua budjettiin uutenakin. Jos ne uusimpaan malliin olisivat saaneet vaikka rattiin kunnon säädöt.

Volvoissa on kyllä niin hyvä ergonomia että sitä on aika vaikea ylittää, ainaski jos pysytään samoissa hintaluokissa

Tähän mennessä olen tullut kyllä samaan tulokseen. Tai Saabi pääsi kyllä melko lähelle, mutta sattuneesta syystä Saabia ei nyt ole listalla. Voi olla, että on turha vaihtaa, kun on hyvän löytänyt. Volvoja on talossa ollut useita eikä kertaakaan ole niiden kanssa ollut mitään ihmeempiä murheita. En tiedä pitäisikö vielä miettiä V70 myös. En tosin ole varma mahtuuko se budjettiin. Voi olla, että ei saa riittävän vähän ajettua sopivalla hinnalla.

Juu ei toyotaa. Ei todellakaan. Voi olla, että ne on varmatoimisia, mutta sellaista en todellakaan itselle osta. Juuri olin pari vuotta vanhan Hiacen kyydissä ja tuntui, kun olisin palannut takaisin 90-luvulle.

Nää autoasiat tuppaa monessa mielessä olemaan mielipideasioita. Mulle on ihan sama millä autoilla muut haluavat ajaa. Mä haluan sellasen auton, että mun on kiva mennä sen rattiin ja se on turvallinen. Monet varmaan ajaa erittäin tyytyväisinä esim. Dacialla, jota en itse halua. Ei oo minulta pois. Pahoittelut, että erehdyin täällä asiasta kysymään muiden mielipiteitä ja tällä pahoitin jonkun vannoutuneen toyota-miehen mielen.

Mä luulen, että käyn koeajamassa uutta Golffia ja tutustun 3-sarjan Bemarin nelivetoisiin vaihtoautoihin. Jos näistä ei kumpikaan iske, niin eiköhän se oo sitten jonkinsorttinen Volvo.

Yhteistyössä