Mikä ärsytti synnyttäneiden osastolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gwendolyne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua ärsytti, kun vierustoverin (oli muuten ala-asteella mun kanssa samalla luokalla, hauska sattuma, että oltiin samana päivänä saatu vauvat, oltiin samassa huoneessa ja kummankin vauvat oli valvontaosastolla :D ) Asiaan... Eli hänen miehensä (ulkomaalainen) ja "parit" kaverit tulivat käymään, mukanaan cd-soitin, josta kuunneltiin kamalaa musiikki KOVALLA! Mulla meinas itku tulla, kun olisin halunnut just levähtää ja vaikka torkahtaakin :D Laitoin sit omat kuulokkeet korville ja kuuntelin omaa musiikkia niin kovaa, etten kuullut heidän musiikkiansa.

Enpä nähnyt minäkään kovin montaa kertaa kätilöä, kyllä ne aika usein tulivat moikkaamaan, kun vuoro vaihtui, mut siihen se melkein sit jäikin. Alapään tilannetta ei tarkastettu kertaakaan, mahaa painettiin kerran. Kun tuli kovia vatsakipuja, jälkisupistuksia, niin pyysin tilanteen tarkistamaan... Lähtötarkastuksessakaan ei sen kummemmin katottu, mahaa vaan paineltiin.

Muuten ei mikään, mutta siell oli yksi kamala hoitaja, kylmä, ja kova. Aivan kamala. Ja se yritti muka tulla ohjaamaan imetystä ja vaipanvaihtoa jne. Me ei päästetty siä ohjaamaan. Siis sen naamakin oli koko ajan kuin norsun just-se-alapää-juttu, ja sitten toisia itkettää siellä tyhmillä kommenteillaan...

esikoisen kohdalla hoitsut oli aika kylmäkiskosia ja toisen kohdalla huonetoveri huudatti lastaan kun ei röyhtäyttänyt ja ei ylpeydeltään viittiny edes pyytää apua. tie vaikka vauvaa sattui johonkin.

Naapuripunkassa oli somalinainen, joka laulo koko pirun yön. Eikä siinä muuten mitään, mut sillä ei ollu muksuu siinä ollenkaan.
Yritä siinä sitte synnytyksen jäljiltä nukkua, ku toinen jodlaa keuhkot pellolle. :kieh:

Ei niinkään ärsyttänyt eli lähinnä huvitti kun eräs äiti kysy multa kun olin nuorempaa lastamme saamassa siis synnyttämässä että onko sulla molemmat lapset samalle isälle.Isompi silloin oli vähän vaille 4 vuotias...kyllä mulla vähän suu loksahti auki,mutta onhan tuo monelle nykypäivää,että voi olla perheessä kolmelle eri isälle lapsia siis samalla äidillä.No vastaus tähänkin että on meillä lapset samalle isälle ainakin toivottavasti ;)

Voi , mistä aloittaisin.
Toinen hoitaja kannusti imettämään ja toinen kantoi "vara"maitoa jo ennen kun olin yrittänyt imettää ja se olis pitänyt heti antaa ennen imetystä .
Rauhattomuus 6-hengenhuone jossa 5 potilasta plus vauvat.
Hoitaja joka ei osannut kunnolla suomea ja oli muutenkin töykeä kun en suostunut hoitamaan vauvaa niikuin hän halus esim. tuttia en halunnut antaa vauvalle.
Listaa jatkuis vaikka kuinka mutta työt kutsuu....

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Kahvia ei saanu illalla! |O

Jos pakko on jotain negatiivista sanoa, niin tämä ehkä oli ainoa miinuspuoli. Tosin aulassa olisi saanut kyllä käydä keittämässä itse kahvia, joten omasta laiskuudesta tuokin vain johtui.

Kauhea imetyspropakanda. Siis itse myös kannatan toki imetystä, mutta sektion jälkeen maito ei nouse heti, enkä alkanut huudattaa vauvaa pelkästään tissillä, vaan pyysin lisämaitoa.
Yksi kätilö pakotti minut imettämään puolitoista tuntia väkisin, vaikkei maitoa tullut ja oli vielä juuri ruoka-aika äideilläkin.
Ei selvästikään pitänyt minusta persoonana ja toi sen hyvin selvästi myös esiin.

Esikoiselta meitä oli 3 samassa huoneessa, vieruskaverin kanssa tultiin oikein mukavasti juttuun, mutta sitten siinä samassa kammarissa oli äiti joka ei tietysti olisi kuulunut samaan synnyttäneiden kanssa, mutta osasto oli täysi. Mä olin synnyttänyt keskosen, joka oli huonokuntoinen ja mieli ei kauhean iloinen ollut ja sitten se odottava äiti tuskaili vieressä miten hän pyytää käynnistystä (viikkoja sillä oli 29), kun hän ei jaksa tukalaa oloa, eikä halua isoa mahaa ja ei se haittaa vaikka vauva olis teholla, hänhän vois huilata sen ajan kotona... Sen jutut oli mun korviin karseita ja sanoinkin sille muutaman kerran napakammin mietteeni.. Onneksi se viimein laitettiin kotiin!
Kakkoselta huoneeseen sattui Kiinalainen nainen joka huudatti poikaansa koko ajan, kun se pikkuressu nukahti se antoi hetken uinahtaa ja ravisteli hereille, ei imetänyt kun rinnat menee pilalle ja juotti hoitajalta salaa lusikalla vettä hanasta ja sen vauvan huuto piti meidät vieruskaveritkin virkeinä! Viimein hoitajat kyllä sitten veivät sen vauvan vauvalaan, mutta sitten sen naisen mies vieraili ja tirkisteli meitä muitakin, minäkin kun imetin omaani se pölähti tuijottamaan ja ihmettelemään miten mullon isommat tissit kun sen vaimolla... YMS. Varsinainen kokemus olikin, mä lähdin seuraavana päivänä kotiin rauhaan vuorokausi synnytyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Ärsytti, kun huonetoveri herätti keskellä yötä kertoakseen, että käy veskissä :headwall:

Eikä :D On meitä moneen junaan...
Mä olin jo synnyttänyt kun huonekaverina oli raskaana oleva ja se vaatimalla vaati et 3 aikaa yöllä oli otettava sikiön sydänkäyrää...

Olin neljän hengen huoneessa, joten rauhattomuus. Kaikkien vauvat huuti eri aikaan, vieraita lappas, sänky tosi epämiellyttävä mun kropalle, yksi huonetovereista kävi koko ajan tupakalla, ja sit koko huone löyhkäs...mitäs vielä... siinäpä ne tärkeimmät. :|

Alkuperäinen kirjoittaja hgfd:
Ärsytti se, kun ihmiset eivät noudata osaston vierailusääntöjä. Ehtii ne vauvaa katsomaan sitten kotiinkin.

samaa mieltä.
meillä sairaalaan ollut asiaa vain miehelläni ja lapsilla- ei muilla. ja hekin olivat hetken aina kerrallaan.

kotona ehtii näkemään.

Sosiaali itkevät vauvat (sillehän ei mitään voi, mutta kuitenkin :kieh: ). Kummallakin kerralla.

Ekalla kerralla otti päähän, se ettei kukaan hoitajista keriinyt syventyä mun kanssa juttelemaan, kun itelä oli pallo ihan hukassa.

Tokalla kerralla muovitettu tyyny.

Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Ärsytti se, kun ihmiset eivät noudata osaston vierailusääntöjä. Ehtii ne vauvaa katsomaan sitten kotiinkin.

samaa mieltä.
meillä sairaalaan ollut asiaa vain miehelläni ja lapsilla- ei muilla. ja hekin olivat hetken aina kerrallaan.

kotona ehtii näkemään.

Joensuussa ei pääse kukaa muu kattomaan ku mies, vanhemmat ja lapsen sisarukset. Mun mielestä ihan hyvä sääntö. =) Kaikki ei sitä vaan toteuttanu... :|

Tossa alkuviikosta, kolmosen kanssa, ärsytti se, että ei ollut omaa rauhaa! Kun on rättiväsy ei jaksa olla sosiaalinen ja nukkumisesta ei tullut mitään. Sitten ärsytti ne lapsivieraat, jotka kilju ja ravas käytävässä vielä kymmenen maissa illalla!
Ruoka oli kehnoa ja mitäs vielä...hoitsut lupaili et kohta tuun, mutta eip näkynyt missään.
Halusin synnytyksestä seuraavana päivänä kotiin ja onneksi päästiin!
Niin joo ja se kotiinlähtökin viivästyi, koska hoitsut oli jotenkin menneet ristiin eikä kukaan tullut tarkistaan mua...lopulta 4 tunnin oottelun jälkeen terkistus tehtiin minuutissa ja sit mun pitikin odottaa vielä puoltoista tuntia koska en ollut päässyt soittaan aikasemmin miehelle, kun oottelin sitä hoitsua...mutta kantapään kautta tuli opittua, että pittää pitää vaan enempi meteliä itsestään niin ehkä asiat eteneekin.
Loppujenlopuksi kaikki tuo on niin pientä sen rinnalla, et itse synnytys sujui hienosti ja kätilö oli ihan loistava!!!!!!!!!!!!! Ja lapsi tietty mahdottoman ihaana! :heart: :heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä-81:

samaa mieltä.

kotona ehtii näkemään.

Joensuussa ei pääse kukaa muu kattomaan ku mies, vanhemmat ja lapsen sisarukset. Mun mielestä ihan hyvä sääntö. =) Kaikki ei sitä vaan toteuttanu... :|

Tää joensuun sääntö on kyllä aivan ihana, just kaikista edellä mainituista syistä joita tässä ketjussa on tullut esille

Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä-81:

samaa mieltä.

kotona ehtii näkemään.

Näin on hyvä.
Itselläni on ystävä, joka halusi sairaalaan kaikki ystävänsä ja työnantajansakin... Itse en mennyt, vaikka kutsu tuli. Valokuvista olen todennut sen jumalattoman lauman, joka siellä kävi. Myötätuntoni huonetovereille...
Tiedän myös eräät isovanhemmat, jotka eivät jaksaneet aamuun asti odottaa, vaan painelivat todella myöhään illalla syntynyttä katsomaan "uunituoreeltaan".

Yhteistyössä