Mihin vois lahjoittaa tavaraa jotta ne menis hyvään tarkoitukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Esim. köyhiin perheisiin, ulkomaille vähävaraisille tmv..

Tietäiskö kukaan?

Olis siistejä lasten lakanoita, toppapukuja, verhoja yms..meille täysin tarpeettomia mutta ei kehtais roskiinkaan heittää..

SPR, Pelastusarmeija, Fida... no UFF:lle en veis. Neuvolat, MLL... kysele noista nyt ensiks. Meillä neuvolasta kysyi, otanko pyörän pojalle vastaan, jos sellainen tulee. Kun niitä kuulemma joskus sinne lahjoitetaan eteenpäin annettaviksi. Meillä on myös siinä neuvolan eteisessä sellanen kierrätyspiste, minne voi jättää vaatteita.

täällä oli eilen ilmoitus, jossa rouva kertoi keräävänsä kuorma-autollisen tavaraa viron lastenkodeille ja vievänsä kuorman miehensä kanssa ensi kesänä viroon.
valitettavasti en enää viestiä löydä, kun sivuston hakutoiminto on aivan syvältä :mad:

muistan, että siinä kerrottiin "älä ohi käy" -nimisestä yhdistyksestä, mikä vie tavarat suoraan tarvitsijoille viroon.

jos joku onnekas eilisen ketjun löytää, voisiko hän linkittää sen tänne :flower:

Viimeksi muokattu:
Mitähän kautta tuollaisia vauvan vaatteita voisi kysyä itselleen? Jotenkin minun sieluni ei anna periksi sanoa neuvolassa mitään missä jamassa taloutemme on tällä hetkellä ja, että melkein ainoat vaatteet mitä on ovat äitiyspakkauksista. Lähikirpparilta olen tehnyt löytöjä hintaan 5-20snt/vaate. Elin tuossa joku aika sitten melkein neljä kuukautta ilman mitään tuloja(karenssi) enkä ole halunnut/jaksanut puhua noista asioista neuvolassa. Tätä ennen olin keskituloinen. Nyt onneksi alan saada äitiyskorvauksia, mutta ekat korvaukset saan vasta huhtikuun lopulla. Huoli vaan on riittääkö ne kuitenkaan kun tänä aikana on tullut laskuja joita olen siirtänyt eteenpäin ja ainakin aluksi suuri summa menee noihin. Miltä taholta voisin kysyä apua oman kuntani alueella? Minnekään soskuun en tosiaan halua mennä ja ongelmani koskee luultavasti vain aikaa tästä johonkin kesään asti kunnes saan äkorvauksia ja rästilaskut hoidetuiksi.
Neuvolassa en haluaisi puhua tästä koska tilanne kohenee kyllä paremmaksi kunhan rahaa alkaa tulla. Koskaan ennen en ole apua tarvinnut vaan olen itse ollut se joka sitä apua on antanut. Jostain syystä se itselleni pyytäminen on niin vaikeaa:(

[QUOTE="vieras";23409119]Mitähän kautta tuollaisia vauvan vaatteita voisi kysyä itselleen? Jotenkin minun sieluni ei anna periksi sanoa neuvolassa mitään missä jamassa taloutemme on tällä hetkellä ja, että melkein ainoat vaatteet mitä on ovat äitiyspakkauksista. Lähikirpparilta olen tehnyt löytöjä hintaan 5-20snt/vaate. Elin tuossa joku aika sitten melkein neljä kuukautta ilman mitään tuloja(karenssi) enkä ole halunnut/jaksanut puhua noista asioista neuvolassa. Tätä ennen olin keskituloinen. Nyt onneksi alan saada äitiyskorvauksia, mutta ekat korvaukset saan vasta huhtikuun lopulla. Huoli vaan on riittääkö ne kuitenkaan kun tänä aikana on tullut laskuja joita olen siirtänyt eteenpäin ja ainakin aluksi suuri summa menee noihin. Miltä taholta voisin kysyä apua oman kuntani alueella? Minnekään soskuun en tosiaan halua mennä ja ongelmani koskee luultavasti vain aikaa tästä johonkin kesään asti kunnes saan äkorvauksia ja rästilaskut hoidetuiksi.
Neuvolassa en haluaisi puhua tästä koska tilanne kohenee kyllä paremmaksi kunhan rahaa alkaa tulla. Koskaan ennen en ole apua tarvinnut vaan olen itse ollut se joka sitä apua on antanut. Jostain syystä se itselleni pyytäminen on niin vaikeaa:([/QUOTE]

Missäspäin asut? Ja minkäkokoisia vaatteita tarvisit, tytölle/pojalle?

Itse olen vienyt eläinsuojeluyhdistykselle. Patjoilla, peitoilla, tyynyillä tms. 'sisustavat' kodittomien eläinten tiloja, sitten vaikkapa vaatteet, lelut menevät heidän kirpparilleen josta tuotot käytetään eläinten hoitoon, vaatteet jotka ovat liian huonossa kunnossa myytäväksi käytetään pesurätteinä eläintiloissa :)

[QUOTE="vieras";23409119]Mitähän kautta tuollaisia vauvan vaatteita voisi kysyä itselleen? Jotenkin minun sieluni ei anna periksi sanoa neuvolassa mitään missä jamassa taloutemme on tällä hetkellä ja, että melkein ainoat vaatteet mitä on ovat äitiyspakkauksista. Lähikirpparilta olen tehnyt löytöjä hintaan 5-20snt/vaate. Elin tuossa joku aika sitten melkein neljä kuukautta ilman mitään tuloja(karenssi) enkä ole halunnut/jaksanut puhua noista asioista neuvolassa. Tätä ennen olin keskituloinen. Nyt onneksi alan saada äitiyskorvauksia, mutta ekat korvaukset saan vasta huhtikuun lopulla. Huoli vaan on riittääkö ne kuitenkaan kun tänä aikana on tullut laskuja joita olen siirtänyt eteenpäin ja ainakin aluksi suuri summa menee noihin. Miltä taholta voisin kysyä apua oman kuntani alueella? Minnekään soskuun en tosiaan halua mennä ja ongelmani koskee luultavasti vain aikaa tästä johonkin kesään asti kunnes saan äkorvauksia ja rästilaskut hoidetuiksi.
Neuvolassa en haluaisi puhua tästä koska tilanne kohenee kyllä paremmaksi kunhan rahaa alkaa tulla. Koskaan ennen en ole apua tarvinnut vaan olen itse ollut se joka sitä apua on antanut. Jostain syystä se itselleni pyytäminen on niin vaikeaa:([/QUOTE]

Kerro missäpäin asut ja minkäkokoisia vaatteita tarvit :) Ja kato myös toi Hope-yhdistyksen linkki. Jakavat sieltä vaatteita ym tarvitseville. Ja kannattaa mainita neuvolassa. Ehkä heillä on antaa vinkkejä mistä apua voi hakea. :)

täällä oli eilen ilmoitus, jossa rouva kertoi keräävänsä kuorma-autollisen tavaraa viron lastenkodeille ja vievänsä kuorman miehensä kanssa ensi kesänä viroon.
valitettavasti en enää viestiä löydä, kun sivuston hakutoiminto on aivan syvältä :mad:

muistan, että siinä kerrottiin "älä ohi käy" -nimisestä yhdistyksestä, mikä vie tavarat suoraan tarvitsijoille viroon.

jos joku onnekas eilisen ketjun löytää, voisiko hän linkittää sen tänne :flower:

En löytänyt ketjua, mutta laitoin yksäriä.

Minkäkoista olet vailla? Ei mullakaan ole kuin ns. perusvaatetta mutta olisi silti jotain antaa. Jos yhtään vaikka parit potkarit, bodyt ja pyjamat helpottais. Tosin nekin on äitiyspakkauksesta, mutta jos todella tarvitset käyttöön niin saat ne. Maksan itse postarit.

Alkuperäinen kirjoittaja Tänne ehdottomasti;23410622:
http://www.hopeyhdistys.fi/

Otan tuonne yhteyttä, ja vien sinne. Jospa sitä kautta menevät oikeisiin paikkoihin..
Sinä jolla oli vauvanvaatteista pula, kirjoita tänne jos olit kiinnostunut... :)

Lahjoita suoraan jonnekin ensi-/turvakotiin tai lastenkotiin tms. mihin voit suoraan itse viedä ne, niin varmasti menee perille. Voiskohan vauvanvaatteita viedä myös sairaalaan? Vaikka ei kyl varmaan ku on kuitenki käytettyjä vaikka puhtaita..

[QUOTE="Gemma";23410833]Lahjoita suoraan jonnekin ensi-/turvakotiin tai lastenkotiin tms. mihin voit suoraan itse viedä ne, niin varmasti menee perille. Voiskohan vauvanvaatteita viedä myös sairaalaan? Vaikka ei kyl varmaan ku on kuitenki käytettyjä vaikka puhtaita..[/QUOTE]

Käytettyjähän ne vaatteet siellä sairaalassakin on, menevät pesun kautta aina seuraavalle vauvalle :) Mä olen kuullut että ainakin pienistä keskosvaatteista on sairaaloissa pulaa ja ottavat lahjoituksena.

Yhteistyössä