Mihin vanhentunut passi laitetaan? Roskiin henkilötietojen "tuhoamisen" jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon säästänyt. Tunnearvoa :heart: eikä miehellä olisi varmaan oleskelulupaakaan jos en olis sitä säästänyt.

Ei kai siihen mitään lakia ole, leikkaa palasiksi ja kippaa roskikseen...

mulla kysyttiin vanhaa passia (jota en ollut käyttänyt vuosiin ) kun kävin uuden hankkimassa..että suosittelen viemään poliisilaitokselle..joutuu muuten selittelemään jossain vaiheessa uutta passia hankkiessa,mihin vanha on kadonnut..

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
mulla kysyttiin vanhaa passia (jota en ollut käyttänyt vuosiin ) kun kävin uuden hankkimassa..että suosittelen viemään poliisilaitokselle..joutuu muuten selittelemään jossain vaiheessa uutta passia hankkiessa,mihin vanha on kadonnut..

ok, laitanpas talteen varmuuden vuoksi :) kiitti kaikille vastauksista!

munkin piti oikein vartavasten hakea kotoa ja vasta sitten sain uuden passin.

Alkuperäinen kirjoittaja juupas:

Jos passi on vanhentunut, niin ei joudu selittelemään eikä palauttelemaan mitään. Jos haetaan uutta passia vanhan passin ollessa vielä voimassa, niin silloin uutta ei saa ennen kuin on palauttanut vanhan poliisiasemalle.

Alkuperäinen kirjoittaja deb:
Jos haetaan uutta passia vanhan passin ollessa vielä voimassa, niin silloin uutta ei saa ennen kuin on palauttanut vanhan poliisiasemalle.

En mä palauttanut, ja sain uuden passin. Piti vaan lähettää vanha passi mitätöitäväksi, siihen lyötiin sellainen leima & leikattiin kulmat.

Uusin passini Suomen suurlähetystössä Ankarassa.

Alkuperäinen kirjoittaja deb:
Alkuperäinen kirjoittaja juupas:

Jos passi on vanhentunut, niin ei joudu selittelemään eikä palauttelemaan mitään. Jos haetaan uutta passia vanhan passin ollessa vielä voimassa, niin silloin uutta ei saa ennen kuin on palauttanut vanhan poliisiasemalle.

kummallista,kun mä jouduin vuosi sitten selittämään,missä mun vanha ei voimassa oleva passi on ja kehotettiin etsimään kotoa ja tuomaan välittömästi sen jälkeen poliisilaitokselle..

Mulla oli poliisin myöntämät henkkarit mukana, kun hankin uutta passia. Kovin kaipailivat vanhaa. Ei meinannut ensin edes luovuttaa uutta, kun sanoin vanhan olevan kotona. Lopulta kuitenkin sain passini, kun lupasin tuhota vanhan.

Yhteistyössä