Tyhmä kysymys passin hakemisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Passi on vanhentunut öbaut 15 vuotta sitten ja nyt pitäisi ennen syksyä hakea passi jos mielin Tallinnaan.
Passin hakemisesta sanotaan poliisin sivuilla näin;

Passia haettaessa on oltava mukana
· 1 valokuva
· passi tai henkilökortti (huom. ei ajokortti)

Miten hitossa minä voin hakea itselleni passia kun minulla on vain ajokortti henkkareina??

otat sen vanhan passin mukaan..jos se ei riitä,niin sitten sulle tehdään "haastattelu",jossa todennetaan että sä olet sä..eli kysymyksiä tulee laidasta laitaan,vanhemmista,sisaruksista,asuinpaikoista jne..

Ne voi tehdä myös sellaisen tunnistuskyselyn eli ne laittaa sut vastaamaan muutamiin kysymyksiin (esim. äidin tyttönimi) ja tarkistavat henkilöllisyyden sillä tavoin.

Mä kävin viime vkolla jättämässä hakemuksen, vanha passini oli kaiken lisäksi kadonnut. Hain samalla passia kolmelle lapselleni. Ei minulta muuta kysytty kuin omaa ja lasteni syntymäkotikuntaa.

lisäys:
ja halusivat nähdä sekä ajokorttini että kelakorttini sekä lasten kelakortit

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
otat sen vanhan passin mukaan..jos se ei riitä,niin sitten sulle tehdään "haastattelu",jossa todennetaan että sä olet sä..eli kysymyksiä tulee laidasta laitaan,vanhemmista,sisaruksista,asuinpaikoista jne..

Enpä ole muistaakseni vanhaa passi säilönyt.
Mutta kaiketi kertomus karusta perhetaustasta päivämäärineen ja vankilatuomioineen todistaa minun olevan juuri minä....

Alkuperäinen kirjoittaja misse:
Tosiaan kyselevät sinulta, asuinpaikkoja ja muita. Itsellä oli kova muisteleminen missä osoitteessa on minäkin vuonna tullut asuttua...

Laskeskelin tuossa äkkiä, 9 osoitetta mulla missä olen kirjoilla ollut (sis. 3 samaa osoitetta eri aikoina) ja kyllä aika tarkalleen muistan päivämäärät tai ainakin kuukaudet ja vuodet missä olen ollut milloinkin, eli no problem :D

Yhteistyössä