Kenellä on tämmönen ns. uusi passi? Kysymys siitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kermaperuna

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
1 553
0
36
Siellä lukee näin...

Passia haettaessa on oltava mukana

* 1 valokuva
* passi tai henkilökortti (huom. ei ajokortti)

Mikäs tohon nyt sitten käy, kun mulla ei ole passia, ainoastaan kela- ja ajokortti... :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sillon ne käsittääkseni selvittää henkilöllisyyden jollain muulla tavoin ja siinä menee kauemmin. Näin olen ymmärtänyt, oikaskaa jos olen väärässä.

ei mene kauemmin..
selvittävät tutkinnallisin keinoin henkilöllisyyden.
Itse hain ensimmäistä kertaa henkkareita. ja silloin ei tietenkään voi mitenkään todistaa henkilöllisyyttään.
Kysyivät tyyliin sotun,isän nimen,äidin nimen,syntymäpaikkasi jne..asioita joita periaatteessa joita voi tietää vain sinä.
Sillä ottivat hakemuksen vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tAAVI:
Henkilöllisyyden voi todistaa ajokortillakin, mutta kansalaisuutta ei. Johtuiskohan siitä, ettei ajokortti kelpaa?

Jos on suomen ajokortti ja suomen hlötunnus, ni kyl sillä todistaa jo kansalaisuuden.

Mulle ilmotettiin kyttiksellä, et Kelakortti ei kelpaa vaik ois kuvallinen malli. Se kun ei oo viranomaisen myöntämä hlötodistus.

Alkuperäinen kirjoittaja MissyMom:
Alkuperäinen kirjoittaja tAAVI:
Henkilöllisyyden voi todistaa ajokortillakin, mutta kansalaisuutta ei. Johtuiskohan siitä, ettei ajokortti kelpaa?

Jos on suomen ajokortti ja suomen hlötunnus, ni kyl sillä todistaa jo kansalaisuuden.

Mulle ilmotettiin kyttiksellä, et Kelakortti ei kelpaa vaik ois kuvallinen malli. Se kun ei oo viranomaisen myöntämä hlötodistus.

Tarkoitin lähinnä sitä kun ajokortti ei kelpaa matkustusasiakirjaksi, nimenomaan siitä syystä kun ei siinä ilmoiteta kansalaisuutta. En tiedä liittyykö tähän tapaukseen, tuli vaan mieleen.

Yhteistyössä