Mihin teidän lapset joutuisivat, jos teitä ei olisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voiko sen toivepaperin kirjoittaa niin, että muksu menisi ystäväperheeseen? Onko sossulla muka aikaa toimia yleisenä adoptiotoivearkistona? Oon tätä miettiny useasti, kun aika todennäköistähän se on, että jos vanhempi kuolee niin syy on kolari, ja sitten voi mennä se toinenkin.

Jos molemmat kuoltais niin luultavasti jollekin siskoni perheelle menisi. Ja varmasti minun puoli 'taisteliskin' lapsesta kynsin ja hampain mikä ois vaan hyvä, miehen perheessä kun lapsen kasvatus on.......no........aika kuritonta :P

voiko sen toivepaperin kirjoittaa niin, että muksu menisi ystäväperheeseen? Onko sossulla muka aikaa toimia yleisenä adoptiotoivearkistona? Oon tätä miettiny useasti, kun aika todennäköistähän se on, että jos vanhempi kuolee niin syy on kolari, ja sitten voi mennä se toinenkin.

Sinne saa laittaa sellaisia toivomuksia kuin ikinä haluaa, mutta ne ovat vain toiveita. Mitä vain voi sattua ja asiat voivat muuttua.... Mutta kuten Mummeliisa kirjoitti niin se mitä sosiaalitoimi puoltaa siihen oikeus yleensä päätyy.
Mutta on hyvä muistaa, ettei lapsia voi "testamentata" kenellekään. Jos ja kun molemmat vanhemmat / huoltajat kuolevat niin lasten sijoitus punnitaan ja päätetään sen hetkisten olosuhteiden perusteella. Jos paperissa oleva toive on edelleen hyvä vaihtoehto niin sossu voi sitä puoltaa.

Voi luoja, tää on tullu mieleen, kun töitten kautta oon törmänny pariin yksinhuoltajaan (joitten puolisot on kuolleet aiemmin) ja joilla on diagnosoitu invasiivisia karsinoomia.

Mä oon niin empaattinen, vaikka en tunne heitä, niin oon kyynelihtiny töissä sen takia.

Mutta kysymykseen.
Meijen lapset menis varmaan mun porukoille, jos me kumpikin kuoltais.
Ovat vielä työelämässä.

Tietty kyseessä on marttyyriyttä, alkoholisimia sun muuta, mutta muutakaan paikkaa en keksi =(

Yhteistyössä