Mihin syyskuussa matkalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkalle

Vieras
Lämpöä ja merta, hyvää ruokaa ja juomaa, hiukan jotain nähtävääkin. Suositelkaa! Viikoksi lähdetään matkalle mutta minne??????? Olemme 25v. pariskunta.

Olisikohan Barcelona sopiva? En ole itse käynyt, mutta sitä on paljon kehuttu. Ateenassa olen ollut lokakuussa ja siellä riittää nähtävää etenkin jos on kulttuurista ja historiasta kiinnostunut. Lähistöllä on paljon saaria, joissa voi uida. Esim. Eginan saarelle on tunnin laivamatka ja muistaakseni Glyfadassa (siis mantereella) on uimarantakin.

välimeren kohteet on oikein hyviä tuohon aikaan. meri on vielä lämmin, mutta lämpötila jo siedettävä. kreikkaan johonkin? jokainen euro minkä siellä kuluttaa saapi suomi velkana takasin :)

Lämpöä ja merta, hyvää ruokaa ja juomaa, hiukan jotain nähtävääkin. Suositelkaa! Viikoksi lähdetään matkalle mutta minne??????? Olemme 25v. pariskunta.

Kreeta täyttää vaatimuksesi myös. =) Saarella on paljon nähtävää, ei tietenkään samanlaisia nähtävyyksiä kuin suurkaupungeissa, mutta saari on tosi monipuolinen. Viikon matkalla keskittyisin saaren länsiosaan, ainakin omasta mielestäni saaren mielenkiintoisin ja kaunein alue, tosin paikoitellen hyvin turistisoitunut, mutta siellä on paljon nähtävää ja Hania on tosi kaunis kaupunki. Hanian lähellä on mm. Elafonissin kahluusaari ja myös vesipuistoja (2 kpl) löytyy Kreetalta.

Kreeta täyttää vaatimuksesi myös. =) Saarella on paljon nähtävää, ei tietenkään samanlaisia nähtävyyksiä kuin suurkaupungeissa, mutta saari on tosi monipuolinen. Viikon matkalla keskittyisin saaren länsiosaan, ainakin omasta mielestäni saaren mielenkiintoisin ja kaunein alue, tosin paikoitellen hyvin turistisoitunut, mutta siellä on paljon nähtävää ja Hania on tosi kaunis kaupunki. Hanian lähellä on mm. Elafonissin kahluusaari ja myös vesipuistoja (2 kpl) löytyy Kreetalta.

Onkohan agia marinasta tai plataniaksesta haniaan helppo mennä busseilla vai mitenkä? olen paljon siitä lukenut netistä, mutta kaipaisin kuitenkin vielä vinkkejä! ;)

Onkohan agia marinasta tai plataniaksesta haniaan helppo mennä busseilla vai mitenkä? olen paljon siitä lukenut netistä, mutta kaipaisin kuitenkin vielä vinkkejä! ;)

On helppo mennä bussilla. Busseja kulkee aamuvarhaisesta iltamyöhään ja jos oikein muistan niin hinta on noin 1,50 euroa/yksi suunta. Se kannattaa kuitenkin huomioida, että noissa Hanian lomakylissä ei kauheasti mitään ole. Lähinnä parin kadun varrelle keskittyneitä matkamuistomyymälöitä, minimarketteja sekä ravintoloita. Toki Haniaan on lyhyt automatka ja ranta on lähellä.

olen lukenut agia marinasta ettei siellä loppujen lopuksi hirmu elämää ole? olenko oikeassa :D Olisi kiva lähteä kuitenkin sellaiseen paikkaan missä olisi hiukan elämää, hyviä ravintoloita ja ruokapaikkoja, sekä nähtävyyksiä. Äääh, nyt en tiiä kyllä enää mihin päin lähteä. :D Haniasta olen kuullut että siellä menee hermo, sisäänheittäjien ym kaupustelijoiden takia, kuulemma tarttuvat ihan käteen ja yrittävät tyrkyttää drinkkilippuja ym kun jotkut haluaisi katsella rauhassa paikkoja...

olen lukenut agia marinasta ettei siellä loppujen lopuksi hirmu elämää ole? olenko oikeassa :D Olisi kiva lähteä kuitenkin sellaiseen paikkaan missä olisi hiukan elämää, hyviä ravintoloita ja ruokapaikkoja, sekä nähtävyyksiä. Äääh, nyt en tiiä kyllä enää mihin päin lähteä. :D Haniasta olen kuullut että siellä menee hermo, sisäänheittäjien ym kaupustelijoiden takia, kuulemma tarttuvat ihan käteen ja yrittävät tyrkyttää drinkkilippuja ym kun jotkut haluaisi katsella rauhassa paikkoja...

Se on totta, ettei Agia Marinassa kauheasti mitään ole. Platania on vähän isompi, mutta siis molemmat on melkeinpä pelkkiä turistikyliä. Haniassakin on turismia, mutta myös aitoa elämää ja niitä huutelijoita on ravintoloiden ovilla. En kuitenkaan itse häiriintynyt. Kaikki Kreetan kaupungit on kuitenkin pikkukaupunkeja (Iraklion vähän isompi vajaat 200 000 asukasta), mutta sekin on nopeasti nähty. Jos siis kaipaa enemmän kaupunkimaista elämää niin Kreeta ei ole oikea paikka. Mutta sen sijaan jos hakee vain rantalomaa, jossa vähän jotain kaupunkimaistakin niin on ihan kiva paikka ja monipuolinen. Viikoksi keksii varmasti tekemistä.

ok, kiitos paljon. Tämä auttoi! ;) Ehkä sellanen rauhallinen paikka olisi kiva, jossa saisi rauhassa löhöillä ja nauttia. Sitten tekis päivä reissuja muihin kaupunkeihin. Ei etsitä hirmu kaupunki meininkiä, mutta jotenkin oon saanu vaan sellasen käsityksen että nuo agia marina ym on ihan kuolleita paikkoja. :D Jos siis vaikka tekisi illalla mieli johonkin bilettämään niin onkohan siellä lie baareja tms...

Menkää mieluummin Rodokselle, se on enemmän sellainen pariskuntien lomakohde, jossa runsaammin menoa ja meininkiä. Kreeta on myös aivan ihana paikka mutta soveltuu paremmin lapsiperheille. Agia Marina ja Platanias ovat tosi rauhallisia ja pieniä paikkoja, esimerkiksi Rethymnonissa on sitten jo enemmän elämää. Se on myös yliopistokaupunki, joten tämäkin seikka tuo kaupunkiin nuorekasta henkeä vastapainona ihanalle Vanhallekaupungille:)