Mihin persiljaa käytetään? Mulla kasvaa sitä pihalla, mutten osaa käyttää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Paljaalttaan se on niin voimakkaan makuista, ettei oikein uppoa muksuille tai mulle.

Keittojen pinnalle sitä vissiin kuuluu ripotella, mutta keittoja meillä on varsin harvoin ja satoa tulee paljon enemmän. Toki pakastan sitten loput, mutta mihin kaikkeen sitä voisi käyttää?

Mä käytän melkeen kaikkeen, kun tykkään siitä. Leivän päälle, salaattiin, sämpylöihin ja suolaisiin leivontaan yleensäkin, ruokiin mausteeksi tai ruoan päälle lautaselle.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mä käytän melkeen kaikkeen, kun tykkään siitä. Leivän päälle, salaattiin, sämpylöihin ja suolaisiin leivontaan yleensäkin, ruokiin mausteeksi tai ruoan päälle lautaselle.

Sämpylöihin :o minkä verran sitä niihin tulee? Voisin joku päivä vaikka niitä sämpylöitä vääntää :)

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kait:
Ai se "persilja " josta laitoit kuvankin?;)

:laugh: :laugh: :laugh:

Ei, kun se ei kuulemma ollut persilja. Mä ostin torilta mummoilta ihan oikeeta persiljaa jotka tökkäsin maahan kasvamaan :)

Hyvä hyvä:D

http://www2.hs.fi/klik/arkisto/kaa/kasvi3.htm

Löysin tällasen,siinä ainakin on et KAIKKIIN RUOKIIN:)
Vinkkejä siis muistakin yrteistä

Mun mielestä myös käy melkein mihin tahansa. Laita vaikka uunikalan päälle seos, jossa voita/margariinia, valkosipulia, persiljaa ja leivänmuruja. Tai tee tomaattisipulisalaatti. Tai laita jauhelihataikinan joukkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä myös käy melkein mihin tahansa. Laita vaikka uunikalan päälle seos, jossa voita/margariinia, valkosipulia, persiljaa ja leivänmuruja. Tai tee tomaattisipulisalaatti. Tai laita jauhelihataikinan joukkoon.

Eli siis lihapullataikinan joukkoon.

Mutta jos laitat esim. tohon lihapullataikinan joukkoon niin sillon vitskut häviää,koska tapahtuu kuumennus ja persilja tulis käyttää tuoreeltaan, mutta mausteeksi jos käytät niin sitte antaa mennä vaan.Se ei myöskään pilaa muiden mausteiden makua tai peitä niitä alleen.

Yhteistyössä