Mihin on teiltä ihmisiltä

  • Viestiketjun aloittaja petra
  • Ensimmäinen viesti
petra
Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
nii siis pitikö sitä raamattua ny seurata vai ei?? riittikö se pelkkä jeesukseen uskominen tai ei???

joko päätit?
totta kai Raamttua pitää seurata, mutta vaikka kuinka hyvin seurasit, jos sulla ei ole uskoa Jeesukseen Vapahtajana, et mene taivaaseen. Mutta sehän lukee siellä Raamatussa. Usko on elävä suhde Jeesuksen kanssa.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
"Hän voi parantaa ja auttaa, vaikka olisimme kuinka toivottomassa tilanteessa. Hänen tahtonsa meitä kohtaan on hyvä."
Miksi jumala antoi mun vauvan kuolla eikä parantanut vauvaa eikä auttanut?????????????????????
Voi että, otan osaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Mä uskon dinosauruksiin ..vai miten se nyt oli :LOL: :LOL:
Dinosaurukset on mielenkiintoisia :D Ice age voi olla sitten raamattu! :LOL: :LOL:
Vaikka sitten niin...sais ainakin nauraa.En mä ainakaa tarvi opuksia.Kuolen sitte ku kuolen ja sillä hyvä.Siinä on mun tarina loppu...mutta lapset jatkaa omaansa.
No en tarvi mäkään mitää opuksia. Raamattua voisin lukea lähinnä niiden tarinoiden takia, mutta en minään elämänoppaana.

Mulla alle matojen ruoaksi me kaikki päädytään, paitsi jos tuhkataan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mitä perustelemista siinä on?

Ajat on muuttuneet, parempaa kohti mennään. Miten voisikaan 2000 vuotta vanha opus sopia tämän päivän elämään, kulttuuriin ja henkiseen kehitystasoon?
täytyy sanoa, että todella hyvin sopii :). siksi tuo vertauksesi hiukan herättikin ihmistystä..
Noh, me nähdään tämä asia eri tavoin. Se on ok. :)
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Kertokaas nyt te viisaat.Mikä on taivas ja mitä siellä tapahtuu?
"viisaat", siis en minä. Mutta Raamatun mukaan Taivaassa asuu itse Jumala valtaistuimellaan. Sitä en tietenkään tiedä, mitä siellä tapahtuu, mutta meiltä ei siellä mitään puutu. Jumala on täydellinen Rakkaus, joten voi vain kuvitella, kuinka siellä on hyvä olla.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mitä perustelemista siinä on?

Ajat on muuttuneet, parempaa kohti mennään. Miten voisikaan 2000 vuotta vanha opus sopia tämän päivän elämään, kulttuuriin ja henkiseen kehitystasoon?
täytyy sanoa, että todella hyvin sopii :). siksi tuo vertauksesi hiukan herättikin ihmistystä..
Noh, me nähdään tämä asia eri tavoin. Se on ok. :)
just niin. Sulle hyvät jatkot :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
nii siis pitikö sitä raamattua ny seurata vai ei?? riittikö se pelkkä jeesukseen uskominen tai ei???

joko päätit?
totta kai Raamttua pitää seurata, mutta vaikka kuinka hyvin seurasit, jos sulla ei ole uskoa Jeesukseen Vapahtajana, et mene taivaaseen. Mutta sehän lukee siellä Raamatussa. Usko on elävä suhde Jeesuksen kanssa.
no siis ihminen joka seuraa raamattua, mut ei usko jeesukseen eikä jumalaan ni on holhouksen alainen ja varmasti pääsee taivaaseenne kun ei oo ollu täydessä ymmärryksessä...
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
nii siis pitikö sitä raamattua ny seurata vai ei?? riittikö se pelkkä jeesukseen uskominen tai ei???

joko päätit?
totta kai Raamttua pitää seurata, mutta vaikka kuinka hyvin seurasit, jos sulla ei ole uskoa Jeesukseen Vapahtajana, et mene taivaaseen. Mutta sehän lukee siellä Raamatussa. Usko on elävä suhde Jeesuksen kanssa.
no siis ihminen joka seuraa raamattua, mut ei usko jeesukseen eikä jumalaan ni on holhouksen alainen ja varmasti pääsee taivaaseenne kun ei oo ollu täydessä ymmärryksessä...
onneksi Jumala päättä asioista, ja saamme luottaa, että Hänen tahtonsa on oikeudenmukainen ja hyvä.
 
saaga
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
"Hän voi parantaa ja auttaa, vaikka olisimme kuinka toivottomassa tilanteessa. Hänen tahtonsa meitä kohtaan on hyvä."
Miksi jumala antoi mun vauvan kuolla eikä parantanut vauvaa eikä auttanut?????????????????????
Voi että, otan osaa.
hänen tahtonsa minua kohtaan ei ole ollut hyvä,en ymmärrä asiaa,voisitko /voisiko joku selventää???????
 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Kertokaas nyt te viisaat.Mikä on taivas ja mitä siellä tapahtuu?
"viisaat", siis en minä. Mutta Raamatun mukaan Taivaassa asuu itse Jumala valtaistuimellaan. Sitä en tietenkään tiedä, mitä siellä tapahtuu, mutta meiltä ei siellä mitään puutu. Jumala on täydellinen Rakkaus, joten voi vain kuvitella, kuinka siellä on hyvä olla.
Jos taivas olisi olemassa ja siellä olisi tuollaista Jumala-juttua ja muuta sellaista, niin kyllä tuntuisi ikuinen elämä ahdistavalta mun kohdalla! :eek: :whistle: Ai niin mutta enhän mä pääsekkään sinne, kun en kerran usko! :LOL: Mä pidän sitten saatanan kanssa grillibileitä :saint: tai sitten yksinkertaisesti makaan six feet under...
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
"Hän voi parantaa ja auttaa, vaikka olisimme kuinka toivottomassa tilanteessa. Hänen tahtonsa meitä kohtaan on hyvä."
Miksi jumala antoi mun vauvan kuolla eikä parantanut vauvaa eikä auttanut?????????????????????
Voi että, otan osaa.
hänen tahtonsa minua kohtaan ei ole ollut hyvä,en ymmärrä asiaa,voisitko /voisiko joku selventää???????
Kyllä Hänen tahtonsa on jokaista kohtaan hyvä. Mailmassa tapahtuu ikäviä asioita, joita emme ymmärrä. Mutta Jumala haluaa jokaisen ihmisen luokseen. Sinun lapsesi on varmasti hyvässä paikassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
ei se ny noinkaan ihan mee.. koska siis lukiessa raamattua pitää osata erottaa mikä oli ennen ja mitä nyt on ja soveltaa nykypäivään.. ei kirjottaa uutta opusta!!! se on sit jo et ihminen nostaa itsensä ylemmälle kuin on...

esim jehovat ku kirjotti oman kirjan ja muokkas sitä meidän, ni siin ei oo enää jumalan sanaa vaan sen ihmisen omaa... ja se on jo sit vallan halua, eikä uskon asiaa....
Ei sitä uutta opusta tarvitsekaan Raamatusta muokata. Eikä ihmisen keksiä mitään omasta päästään, ihminen voi toimia vain välittäjänä ja kirjoittaa ylös sen tiedon, Jumalan sanan, mikä Kotoa kerrotaan. Joillaki ihmisillä on se lahja, että ne osaa sen tiedon vastaanottaa. Kanavoida.

Ja totta, Raamatussa on kyllä paljon tähänkin päivään sopivaa tekstiä! Rakkauden sanomat. Mutta paljon tarvitaan uuttakin tietoa.

Ei mene Raamatun mukaan nämä ajatukset... Toisaalta, puhuihan Jumala Raamatun mukaan suoraan taivaasta Eevalle ja Aatamille, ja Jeesukselle, ties kenelle muullekin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Miksi hel..... mä eläisin nykysitä elämääni vai että toivoisin kuolevani ja pääseväni taivaaseen elämäntapojeni kautta?
Aika hemmetin tylsää elämää pitäisi elää jos pitäisi Raamatun mukaan elää. Ei karaokea baarissa yms :D ;)
Ei olis karaokea?...mutta mulla kyllä on muutakin elämää kuin baari ja karaoke(ihan oikee elämä lasten ja miehen kanssa)En vain oo koskaan saanu pitää sitä minkä oikeasti olisin halunnu,yms....
 
päätön
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Kertokaas nyt te viisaat.Mikä on taivas ja mitä siellä tapahtuu?
"viisaat", siis en minä. Mutta Raamatun mukaan Taivaassa asuu itse Jumala valtaistuimellaan. Sitä en tietenkään tiedä, mitä siellä tapahtuu, mutta meiltä ei siellä mitään puutu. Jumala on täydellinen Rakkaus, joten voi vain kuvitella, kuinka siellä on hyvä olla.
Jos taivas olisi olemassa ja siellä olisi tuollaista Jumala-juttua ja muuta sellaista, niin kyllä tuntuisi ikuinen elämä ahdistavalta mun kohdalla! :eek: :whistle: Ai niin mutta enhän mä pääsekkään sinne, kun en kerran usko! :LOL: Mä pidän sitten saatanan kanssa grillibileitä :saint: tai sitten yksinkertaisesti makaan six feet under...
pääseekö mukaan grillaileen *omat viinat ja makarat löytyy* B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Kertokaas nyt te viisaat.Mikä on taivas ja mitä siellä tapahtuu?
Taivas on puhtaan rakkauden tila. En tiedä mitä sielä tehdään. Kenties suunnitellaan elämiä, katsellaan elämiä, nautitaan rakkaudesta ja perheen yhdessäolossa. Kuljetaan paikasta toiseen ajatuksen voimalla, yhtä nopeasti kuin ajatus.

Muoks. Tärkeänä ja olennaisena asiana se, että taivaaseen menee kaikki. Uskoi tai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Kertokaas nyt te viisaat.Mikä on taivas ja mitä siellä tapahtuu?
"viisaat", siis en minä. Mutta Raamatun mukaan Taivaassa asuu itse Jumala valtaistuimellaan. Sitä en tietenkään tiedä, mitä siellä tapahtuu, mutta meiltä ei siellä mitään puutu. Jumala on täydellinen Rakkaus, joten voi vain kuvitella, kuinka siellä on hyvä olla.
Jos taivas olisi olemassa ja siellä olisi tuollaista Jumala-juttua ja muuta sellaista, niin kyllä tuntuisi ikuinen elämä ahdistavalta mun kohdalla! :eek: :whistle: Ai niin mutta enhän mä pääsekkään sinne, kun en kerran usko! :LOL: Mä pidän sitten saatanan kanssa grillibileitä :saint: tai sitten yksinkertaisesti makaan six feet under...
pääseekö mukaan grillaileen *omat viinat ja makarat löytyy* B)
Totta kai pääsee mukaan! Mä voin tuoda lihaa ja halpaa ulkomaan kaljaa, riittää muillekin! Tai siis riittää harvoille ja valituille...
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Miksi hel..... mä eläisin nykysitä elämääni vai että toivoisin kuolevani ja pääseväni taivaaseen elämäntapojeni kautta?
Aika hemmetin tylsää elämää pitäisi elää jos pitäisi Raamatun mukaan elää. Ei karaokea baarissa yms :D ;)
ei kuule, uskossa eläminen ei todellakaan ole tylsää, sen voin kyllä kertoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
"Hän voi parantaa ja auttaa, vaikka olisimme kuinka toivottomassa tilanteessa. Hänen tahtonsa meitä kohtaan on hyvä."
Miksi jumala antoi mun vauvan kuolla eikä parantanut vauvaa eikä auttanut?????????????????????
Niin, olen kovin pahoillani menetyksesi oli suuri. :'(
En osaa vastata en olisi pieni kurja ihminen jos osaisin.

Vauvallasi on kuitenkin hyvä olla nyt.
Vaikka ihaninta olisi kun hän saisi olla sinun rinnallasi.

Ystäväni hautasi 7 -vuotiaan poikansa muutama vuosi sitten ja voit uskoa kuinka monta kertaa hän kysyi Jumalalta MIKSI?
Hänelle jäi uskovana lohduttava toivo että he tapaavat taivaassa.

Tahdon antaa sinulle saaga tämän
ehkä se auttaa sinua ymmärtämään edes hiukan :

LAINATTU LAPSI

"Lainaan sinulle lapseni hetkeksi", Jumala sanoi.
"Rakastaaksesi häntä hänen eläessään
ja surraksesi häntä, kun hän on kuollut.
Kuukauden tai seitsemän vuotta
tai kaksikymmentäkaksi tai -kolme.
Lupaatko pitää hänestä huolta puolestani,
kunnes minä kutsun hänet takaisin?
Hän tuo sinulle iloa kauneudellaan,
jos hän viipyy luonasi hetken
hänen muistonsa lohduttaa sinua suruissasi.

En voi luvata, että hän viipyy kauan
sillä kaikki palaavat maan päältä.
Mutta siellä alhaalla on opittava jotakin,
haluan tämän lapsen oppivan.
Olen etsinyt maailmasta,
kaikkialta hyvää opettajaa
ja olen valinnut sinut.
Lupaatko rakastaa häntä koko sydämestäsi?
Älä ajattele vain työtä.
Äläkä vihaa minua
kun otan hänet takaisin."

Kuvittelin kuulevani heidän sanovan:
"Rakas Herra, tapahtukoon sinun tahtosi.
Lapsi tuottaa niin paljon iloa,
että antaudumme tuskaan.
Suojaamme häntä hellyydellä.
Rakastamme niin kauan kuin voimme.
Olemme ikuisesti kiitollisia onnesta,
jota tunnemme.
Mutta enkelit kutsuivat
häntä ennen aikojaan.
Kestämme urheasti katkeran surun
ja yritämme ymmärtää."
:hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Miksi hel..... mä eläisin nykysitä elämääni vai että toivoisin kuolevani ja pääseväni taivaaseen elämäntapojeni kautta?
Aika hemmetin tylsää elämää pitäisi elää jos pitäisi Raamatun mukaan elää. Ei karaokea baarissa yms :D ;)
Ei olis karaokea?...mutta mulla kyllä on muutakin elämää kuin baari ja karaoke(ihan oikee elämä lasten ja miehen kanssa)En vain oo koskaan saanu pitää sitä minkä oikeasti olisin halunnu,yms....
No meinasin vain sitä, että joku baarissa käynti on varman kamalaa syntiä. Mä ainakin saan elämään sisältöä paljonkin ilman jotakin ulkopuolista yliluonnollista voimaa.
 

Yhteistyössä