Mihin on maailma menossa jos 2 vuotias käyttäytyy näin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vähän provosoiva otsikko tuossa jutussa eikä me todellisuudessa tiedetä yhtään mitä tuolla on tapahtunut. Lapsi on aggressiivisimmillaan juuri 2-vuotiaana, se on täysin normaalia joten minusta ihan tyhmää kysyä mihin maailma on menossa jos 2-vuotias käyttäytyy näin. Sen sijaan mun mielestä ois oikeampi taivastella mihin maailma on menossa, jos 2-vuotias ehtii tehdä noin paljon tuhoa ilman, että aikuinen pääsee väliin.

[QUOTE="jee";25277193]vähän provosoiva otsikko tuossa jutussa eikä me todellisuudessa tiedetä yhtään mitä tuolla on tapahtunut. Lapsi on aggressiivisimmillaan juuri 2-vuotiaana, se on täysin normaalia joten minusta ihan tyhmää kysyä mihin maailma on menossa jos 2-vuotias käyttäytyy näin. Sen sijaan mun mielestä ois oikeampi taivastella mihin maailma on menossa, jos 2-vuotias ehtii tehdä noin paljon tuhoa ilman, että aikuinen pääsee väliin.[/QUOTE]

Niimpä. Missä ovatkaan olleet aikuiset? Tuon ikäistä ei voi jättää valvomatta..

[QUOTE="jee";25277193]vähän provosoiva otsikko tuossa jutussa eikä me todellisuudessa tiedetä yhtään mitä tuolla on tapahtunut. Lapsi on aggressiivisimmillaan juuri 2-vuotiaana, se on täysin normaalia joten minusta ihan tyhmää kysyä mihin maailma on menossa jos 2-vuotias käyttäytyy näin. Sen sijaan mun mielestä ois oikeampi taivastella mihin maailma on menossa, jos 2-vuotias ehtii tehdä noin paljon tuhoa ilman, että aikuinen pääsee väliin.[/QUOTE]

Se että sinä et lapsiasi ostaa kasvattaa, ei tarkoita sitä että se olisi normaalia.

Totta jee

Mielestäni jossain on vika jos noin pieni lapsi käyttäytyy noin. Ja se on varmaan muualla kuin sinänsä lapsessa itsessään.

Toivon mukaan lapsi saa tarvittavaa "hoitoa" kasvaakseen onnellisena.

[QUOTE="...";25277205]Se että sinä et lapsiasi ostaa kasvattaa, ei tarkoita sitä että se olisi normaalia.[/QUOTE]

:D Tiedät heti, etten osaa lapsiani kasvattaa? :laugh: Minä itse epäilen, että tuo juttu ei ihan täysin pidä paikkaansa ja jos pitää, niin ihmettelen kyllä kovasti, että missä aikuiset ovat olleet jos lapsi ehtii hakata 11 lasta! Se on fakta, että lapsi on aggressiivisimmilaan 2-vuotiaana ja totta hemmetissä se aggressio jää päälle jos hoitavat aikuiset (= vanhemmat + päivähoito) ei puutu asiaan. Mulla on 3 lasta ja vanhin ois ihan vissinä ollu just tuollainen jos oltais ANNETTU riehua kuin mielipuoli.

Jaa-a... On munkin tyttö raportoinut eräästä, joka käyttäytyy hieman kyseenalaisesti toisia kohtaan. Hällä on jonkinlaista häikkää ilmeisesti siinä, mitä saa ja mitä ei saa tehdä, ei ymmärrä satuttavansa jne.

Kun taas mietin esikoista 2 vuotiaana, niin oli hänkin ärhäkkä puremaan ym. meitä, ei tosin toisia lapsia...

Vaikea tietää missä on vika, vai onko missään. Ehkä kotiolot pielessä tai sitten kehityksessä tai sitten ei missään. Saattaa olla vaan agressiivisempi jostain syystä, mut mietin vain, kuinkahan pitkään se on terrorisoinut siellä, kun noin monta lasta ehtinyt uhriksi ja noin pahasti... Luulisi, että parin vakavan tapauksen jälkeen olis jo jotain tehty, ihan lapsen itsensäkin takia.

Ei näytä kivalta.. Ihme, ettei kukaan mennyt väliin, luulisi jonkun olevan tarhassakin vahtimassa. Tarhan tuosta oikeuteen haastaisin, ei vahtineet lapsia. Onneksi omani on toistaiseksi melko rauhallinen tapaus, puolustaa kyllä ärhäkkäästi jos isommat yrittää päälle käydä

[QUOTE="jkl";25277276]Säästöihinpä hyvinkin..
6 8sta työntekijästä joi teetä ja jutteli säästä, kun isä meni hakemaan hakattua tyttöä sairaalaan

:([/QUOTE]

Säästetty laadussa, ei määrässä. Säästetty motivaatiossa, ei teessä.

• Tykkää
Reactions: idunnor
kun kuin tota mulle tuli mieleen että onko sittenkin hoitotädit hakannu lapset ja vierittäny syyn vaan jonkun sellasen lapsen niskaan joka ei vielä osaa edes sanaa sanoo.....

olen sitä mieltä ettei kaksi vuotias saisi edes pesäpallomailalla tollasta jälkee!!!

kun kuin tota mulle tuli mieleen että onko sittenkin hoitotädit hakannu lapset ja vierittäny syyn vaan jonkun sellasen lapsen niskaan joka ei vielä osaa edes sanaa sanoo.....

olen sitä mieltä ettei kaksi vuotias saisi edes pesäpallomailalla tollasta jälkee!!!

Itseasiassa silma voi mustua melko 'herkasti'. Oma poikani juurikin parivuotiaana mottasi kaverinn lasta puhelimella silmaluomeen ja mustaksihan se meni. Olin vain selkani kaantanyt mehua hakeakseni, kun jo kerkesi lyomaan. Nyt poika jo ihan normaalisti kayttaytyva 4v.

Minäkin heti mietin, että mitä ne hoitajat on tuona aikana tehneet??? Siinä vaiheessa kun 2-vuotias hyökkää yhden kimppuun niin sen voi nostaa helposti pois tilanteesta, pitää vaikka tiukasti sylissä, joten ihmettelen suuresti miten se 2-vuotias olisi voinut pahoinpidellä ne kaikki lapset!

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;25277622:
Minäkin heti mietin, että mitä ne hoitajat on tuona aikana tehneet??? Siinä vaiheessa kun 2-vuotias hyökkää yhden kimppuun niin sen voi nostaa helposti pois tilanteesta, pitää vaikka tiukasti sylissä, joten ihmettelen suuresti miten se 2-vuotias olisi voinut pahoinpidellä ne kaikki lapset!

Samaa mieti minäkin. Kaksivuotias on todellakin väkivaltaisimmillaan ja vain hänen pieni kokonsa mahdollistaa aikuisten puuttumisen ja lapsen opettamisen, että noin ei saa tehdä. Luultavasti kotona on tätä kasvatusta laiminlyöty, kun noin monta ehti muksia... Kyse ei voi olla itsensä puolustamisesta, kun lyöminen noin moneen kohdistui.

Tässähän tuli esille totuus TARHATÄDEISTÄ! Voisin sanoa että varmaan aika monet tädit kahvittelevat ja juoruavat koko ajan, eivätkä vahdi lapsia tai ohjaa heitä rakentavampaan leikkiin.

Ainakin itse todistan tätä aina, kun menen tarhan ohi ja näen mitä pihalla tapahtuu...

Yhteistyössä