Mihin maihin haluaisit matkustaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummomainen

Aktiivinen jäsen
24.01.2010
4 653
2
36
Kysellään nyt näin päin, eli sellaisia maita, jotka koet mielenkiintoisiksi ja joissa haluaisit joskus käydä. Perustele mielellään myös vastauksesi.

Omat valintani:

Intia: En ole koskaan käynyt, ainoastaan lentokentällä pysähtynyt ja maa on aina kiinnostanut. Paljon erilaisia kulttuureja, nähtävyyksiä, maisemia, edullista, haluaisin myös itse nähdä millainen se maa on, kun usein moititaan likaiseksi ja kurjaksi.

Tonga: Olen halunnut käydä vaikka kuinka kauan. Kaukainen sijainti, ihanat rannat ja tietynlainen eksotiikka kun niin harvat on käyneet.

Iran: Haluan käydä katsomassa paikan päällä Isfahanin ja Teheranin ja ehkä myös Qomissa kävisin (jos aikaa olisi), samoin Kishin saari olisi mielenkiintoinen, vaikka ei tietenkään niin "aitoa" Irania kuin moni muu paikka.

Etelä-Afrikka: Olen halunnut sielläkin käydä pitkään, mielikuvina kaunis maa, jossa paljon nähtävää ja ihanat maisemat. Nuorempana olin myös kovin kiinnostunut kyseisestä maasta. Toistaiseksi matkaintoa on latistanut maan järkyttävä rikollisuus. Pitäisi tarkoin miettiä minne siellä uskaltaa mennä ja myös matkaseuraa mietittävä. Yksin en varmastikaan lähtisi.

Oman: Olen käynyt ja naapurimaahansa verrattuna aivan kuin toisesta maailmasta. Niin samanlainen, mutta melkein kaikki naapurimaan huonoudet loistavat poissaolollaan. Kaunista ja löytyy myös aitoa arabikulttuuria.

Argentiina ja Uruguay: Etelä-Amerikassa haluan ehdottomasti käydä, edes kerran elämässäni. Ja nämä vaikuttavat kivoilta ja voisi helposti yhdistää samaan matkaan, kun ovat ihan lähekkäin. Jotenkin on myös sellainen tunne, että ovat esimerkiksi Brasiliaan verrattuna paljon turvallisempia.

Yhdysvallat: Haaveilen pidemmästä matkasta USA:an, haluaisin käydä siellä huvipuistoissa, NEw Yorkissa, Los Angelesissa sekä Floridassa. Ehkä myös Grand Canyonilla ja ehdottomasti myös Las Vegasissa.

Jamaika: Olisi kiva rantakohde käydä.

Venäjä: En ole koskaan käynyt, joku päivä käytävä.

Kiina: Historiallisia nähtävyyksiä, ihanaa ruokaa, mielenkiintoinen kulttuuri, edullista jne.

Filippiinit: Siellä on kuulemma hyviä rantoja.

Australia: Kaikki ihanat kaupungit, rannat, eläimet jne.

Islanti: Erilainen ja eksoottinen, haluaisin käydä Sinisessä laguunissa ja nähdä geysirit ym.

Jokohan riittäisi tältä erää. Siinä nyt joitakin maita, joissa haluaisin käydä. Melkein kaikkialle tekisi mieli, mutta eniten ehkä juuri noihin.

Islantiin haluaisin matkustaa, maisemien vuoksi.

Iso-Britanniassa, Ranskassa, Belgiassa, Itävallassa, Espanjassa, Saksassa voisin viettää vaikka 3-4 kk jokaisessa, kierrellä hitaasti ympäriinsä, pyöräillen vaikka.

USAan voisin edelleen matkustaa, vaikka olen siellä 18 viikkoa kierrellyt neljällä eri reissulla.

Kanada kiinnostaisi.

Haluaisin lähteä melkein minne vain. Venäjä ja Grönlanti (joo tiedän, ei ole vielä ainakaan itsenäinen) ovat tällä hetkellä listan kärkipäässä niistä maista, joissa en ole vielä käynyt.

Olin muuten juuri Etelä-Afrikassa, eikä siellä ollut yhtään pelottavaa. Johannesburgin keskustan kun kiertää kaukaa, voi olla kohtuullisen turvallisin mielin. Pimeällä ei toki kannata kuljeskella ainakaan yksin. Paikallisten kommentti oli, että rikollisuus ei ole ollenkaan niin paha ongelma kuin valkoiset kuvittelevat.

Japani: Tietynlaista eksotiikkaa, erilainen
Kiina: paljon on vielä näkemättä.
Namibia/Botswana: Etelä-Afrikan safarit olivat ihania. Joku kohde, missä olisi mahdollisuus taas nähdä eläimiä ja afrikkalaista elämää.
Peru: intiaanielämää katsomaan
Ecuador: On pitkään ollut listalla luontokohteena. Tosin nyt luin, ettei olisikaan ihan niin hyvä kohde..
Jamaika: naapurisaarella on joskus käyty, aurinkoisia seutuja. Tai ehkä eläkkeellä karibian risteilylle :saint: (ei nimittäin olla seuramatkailijoita ollenkaan)
Australia: Viimeksi en ehtinyt nähdä edes krokotiileja. Paljon jäi näkemättä.
Vietnam: Olen kuullut paljon kehuja.

Skotlantiin- kiehtoo kyseisen maan historia.
Egypti- Pyramideja katsomaan ja tähänkin että historia kiinnostaa :)
Rooma- Kaunis kaupunki ja vetää mua puoleensa :)
USA- Aina vaan halunnut käydä :)
Turkki- Ihania paikkoja joita on vaan telkussa saanu katsoa. Etsittiin jo asuntoa sieltä miehen kanssa :) (alanya)

Taas tuli mieleen lisää. Vietnamiin haluaisin minäkin. Sillä suunnalla olen käynyt Thaimaassa, mutta ei nyt herättänyt mitään sellaista, että välttämättä haluaisin heti uudestaan. Tiedän toki, että maa on iso... mutta enemmän on mielenkiintoa Vietnamiin kuin Thaimaahan. Sitten oli tuo Japani jollakin ja sinne haluaisin myös minä, mielenkiintoinen kulttuuri ja myös ruoasta pidän. Israelin matkasta haaveilen myös, ne kaikki historialliset paikat ja nähtävyydet mistä kirjoitetaan uskonkirjoissa.

Mä taas haluaisin sinne Thaimaahan, koska en ole siellä käynyt, lämpö kiinnostaa ja onko se paikka sitten mun mielestä in vai out.

Ugandaan, Keniaan tai jonnekin sinne, safarille ja verestämään muistoja.

USA - jotenkin vaan mielestäni siellä pitäisi käydä kerran elämässä, en ole vielä päässyt. Joko New York tai Los Angeles ainakin.

Australia, haluaisin elämäni aikana käydä jokaisessa maanosassa, ja toki tuolla vaikka mitä nähtävää ja koettavaa.

Siinä ekat mitkä tuli mieleen, mutta mä oon myös niitä ihmisiä, jotka voisivat lähteä oikeastaan minne vaan...

Vaikka minne. Mutta juuri nyt haluaisin eniten lähteä veljeni ja vanhempieni mukana piakkoin Thaimaahan yms Kaakkois-Aasiaan, ja joskus toukokuun tienoilla haluaisin kiertää entisen Jugoslavian maita.

Turkkiin haluaisin myös. Haluaisin shoppailla ihanan Istanbulin tyhjäksi ja tavata sekä ystäviä että sukulaisia siellä. Sitten haluaisin vuokrata auton ja ajaa Istanbulista alaspäin & pysähtyä ainakin Izmirissä matkalla Marmarikseen, missä kävisin vanhassa kodissamme ja tapaisin tuttuja. Siitä jatkaisin varmaan Ankaraan ja Mustanmeren rannikolle sukuloimaan & tuttuja tapaamaan. Konya kiehtoo myös, ja Kappadokia. Ja lopulta kaakkois-Turkkiin tapaamaan anoppia ja muuta sankkaa sukua.

Hiukan lähempänä kiinnostava kohde olisi Tunisia. Ei olla juurikaan matkattu välimeren tuolla puolen ja sitäkin ovat onet kehuneet. Ja Turkki kiinnostaisi myös. Istanbul oli aivan ihana paikka, joten eiköhän sieltä muualtakin löytyisi kivoja kohteita, kun vaan löytäisi.

Vaikka minne. Mutta juuri nyt haluaisin eniten lähteä veljeni ja vanhempieni mukana piakkoin Thaimaahan yms Kaakkois-Aasiaan, ja joskus toukokuun tienoilla haluaisin kiertää entisen Jugoslavian maita.

Turkkiin haluaisin myös. Haluaisin shoppailla ihanan Istanbulin tyhjäksi ja tavata sekä ystäviä että sukulaisia siellä. Sitten haluaisin vuokrata auton ja ajaa Istanbulista alaspäin & pysähtyä ainakin Izmirissä matkalla Marmarikseen, missä kävisin vanhassa kodissamme ja tapaisin tuttuja. Siitä jatkaisin varmaan Ankaraan ja Mustanmeren rannikolle sukuloimaan & tuttuja tapaamaan. Konya kiehtoo myös, ja Kappadokia. Ja lopulta kaakkois-Turkkiin tapaamaan anoppia ja muuta sankkaa sukua.

Suosittelen Nemrut-vuorta, sinne kannattaa mennä, tosin sinne on vissiin nykyisin aika highway. Jotenkin lumoava paikka ja jos toiveeni toteutuisi, tuhkani joskus lentäisivät sieltä taivaan tuuliin. Maanalaiset kaupungit Kappadokiassa ovat kiinnostavia, vinkkaan vaikken tiedä oletko jo aiemmin niissä käynyt.

Egypti: Olen aina ollut kiinnostunut muinaisesta Epyptistä ja sen historiasta, joten haluan ehdottomasti nähdä vielä joskus pyramidit ja käydä siellä museoissa.
Intia: Kiehtovan tuntuinen kulttuuri ja varmasti mielenkiintoinen paikka.
Peru: Haluaisin käydä Machu Picchussa
Argentiina ja Bralisia: En osaa sanoa miksi, mutta olen aina halunnut joskus sinne matkustaa
Etelä-Afrikka: Mies on käynyt Kruger parkissa ja mä haluan kans! Olisi ihanaa nähdä ne eläimet siellä vapaasti omassa elinympäristössään.
Unkari: Siellä haluaisin käydä erityisesti maaseudulla. Ainakin 5 vuotta sitten härkävankkurit maaseudulla olivat kuulemma ihan yleisiä. Ehkä voisi yhdistää myös muita Itä-Euroopan maita automatkaan.
Kiina: HongKongissa olen käynyt, mutta haluaisin käydä myös manner Kiinassa. Erityisesti kiinnostaa Peking ja kielletty kaupunki.

Olen myös aina myös halunnut Australiaan ja Uuteen-Seelantiin ja niihin olen onnekseni matkustamassa vuoden sisällä. :) Myös monia muita maita voisin listata, mutta tuossa nyt listaa aluksi. Mun matkustuskuume ei varmaan lopu ikinä! :D

Anatolia: Voisiko tällainen Turkki-ummikko vuokrata Turkista auton ja ajella vaikka rannikkoa omatoimisesti?

Sivusta huomautan, että kyllä voi helposti. Olemme olleet siellä omalla autolla monta kertaa ja vuokrattu myös autoa. Rannikkoa kun ajaa, on hyvä osata ajaa jyrkkiä teitä, ylös ajaminen ei ole juttu eikä mikään, mutta ajaspäin ajaminen on oma lajinsa.

Lisään vielä, että koskaan ei kannata ajaa siellä pimeällä, ei tosin paljon muuallakaan.

Islanti syksyllä.
Laivamatka Norjan vuonoissa, varmasti upeat näkymät.
Etelämanner. Olen ihan lapsesta asti halunnut sinne. (mies epäilee että olen tippunut lapsena pahasti päälleni....)
Australia ja Amerikka. Haluaisin tehdä kummpaankin vähän pidemmän turneen.... Nähdä kerralla "kaiken" :D
Nämä nyt ekana tulee mieleen....

Yhteistyössä