Mihin käytätte lapsilisät?

• Viestiketjun aloittaja isi ja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Lapsilisät menevät milloin mihinkin - tässä kuussa niistä maksetaan ainakin kuopuksen iltapäiväkerho ja varmaan esikoisen bussikortti. En itse asiassa juurikaan erittele, mikä raha on lapsilisää ja mikä mun palkkaa - lapset saavat tarvitsemansa riippumatta siitä, millä rahalla se maksetaan. Ja toisaalta, enhän mä tiedä, vaikka lapsilisäpennosia olis hulahtanut mun auton bensatankkiin, kun ei mun tilillä ole mitenkään erikseen lapsilisäeuroja.

vieras
Lapsilisät menee säästötilille ja sieltä sitten maksetaan päivähoitomaksut. Tai siis eihän ne edes riitä siihen, mut osa ainakin saadaan lapsilisillä maksettua. Miehen tilistä menee iso osa meidän asuntolainaan ja mä maksan lähes kaiken muun. Ei ole mahdollisuutta säästää rahaa lapsille, vaikka se hienoa olisikin. Lapsilla on muuten säästötilit, johon saavat rahaa silloin tällöin.

vieras
kaikki menee lasten tilille. ei olla ökyrikkaita eikä meillä ole miljoonan euron taloa. asuntovelkaa on n. 190000e, mutta sitä ei lyhennetä lapsilisillä. lapsilisillä ostetaan kyllä lasten polkupyörät ja maksetaan lasten harrastukset. lasten vaatteeta maksaa se joka ostaa niitä.

eukko
Elämiseen menee. Olen opiskelija, mun tulot on opintotuki (200?) + lapsilisä (100?). Mies maksaa omasta palkastaan vuokran, autolainan+muut auton kulut, päivähoitomaksut, kaikki laskut, omat harrastuksensa ja myös ruokaa. Itse maksan oman bussikorttini ja loput menee ruokaan+ lapsen vaatteisiin. Joten eipä tässä nyt oikein millään säästetä. Mut ehkäpä tilanne on sitten toinen kun meillä on hieman enemmän rahaa käytettävissä, niitä aikoja odotellessa...

tt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaikki menee lasten tilille. ei olla ökyrikkaita eikä meillä ole miljoonan euron taloa. asuntovelkaa on n. 190000e, mutta sitä ei lyhennetä lapsilisillä. lapsilisillä ostetaan kyllä lasten polkupyörät ja maksetaan lasten harrastukset. lasten vaatteeta maksaa se joka ostaa niitä.
Niin, teillä on vaan yli miljoonan MARKAN talo ;).

Yhteistyössä