Mihin ikään saakka muistatte kummilastanne lahjoin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marjut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun kummipoika pääsi tänään ripille ja juhlissa kysyin jo samalla seuraavaa synttärilahja-asiaa. Sai valita joko vedenkeitin tai tee mukeja (6kpl olisi hommannut) niin valitsi vedenkeittimen :D
eli sellaisen sitten ostan loppuvuodesta :D
Ja sitten jatkan tuollaisilla linjoilla, että tarpeellista tavaraa ... Mun täti jo nauroi, että pitää varata varastoon tilaa uusille pahvilaatikoille :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Mä oon 23v ja vieläkin saan joka joulu,nimppari ja synttäri päivänä rahaa mun kummilta :D

mä jo 28v ja silti sieltä suunnalta tulee aina jotain. harvemmin rahaa, mutta jonkinlaista lahjaa kuitenkin :D

Vanhin oma kummilapsi on vasta 13v, mutta kyllä minä häntä vielä muistan pitkään :)

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Olen kyllä ajatellut muistaa kummilapsia niin kauan kun mussa henki pihisee. Ainakin joulu- ja syntymäpäivälahjalla. Sitten tietty kaikki hää ja muut lahjat myös jos tälläisiä juhlia tulee.

Samma här.
En näe syytä lopettaa lahjojen antamista, annanhan lahjoja muillekin aikuisille.

Kyllä ajattelin säilyä kummilasten "aikuisena ystävänä" vielä senkin jälkeen, kun he ovat ripille päässeet. Muistan matkoilta kortein, laitan syntymäpäiväksi ja jouluksi paketin. Käyn kylässä, kyselen kuulumiset. Laitan hassuja tekstiviestejä. Olen heille olemassa.

mun vanhempi kummipoika pääsi myös ripille viikonloppuna..mielelläni ostelisin kaikkea mitä tarvitsee mutta kun ei hän osaa sanoa mitään,ainakun kysyn mitä haluaa vaikk jouluksi niin vastaus on "en tiijä" :o pikkasen ärsyttävää...

Minä olen tähän asti aina muistanut syntymäpäivänä ja jouluna, mutta koska "suhteemme" on monista eri syistä etääntynyt , niin ajattelin, että kun kummilapseni juuri pääsi ripiltä, niin en enää säännöllisesti häntä muista, toki suuremmat juhlat tulen jatkossalin huomioimaan. Jotenkin tuntuu hölmöltä olla "muistamisautomaatti", jos ei käytännössä enää tunne läheisesti koko henkilöä.

Mun mielestä on tylyä ja älytöntä vaan yht'äkkiä lopettaa muistaminen. Sitäpaitsi kyl 18v:kin odottaa vielä lahjoja! Ja silloin kun aletaan itsenäistyy kaikenlaiset käytännön lahjat tulee tarpeeseen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on tylyä ja älytöntä vaan yht'äkkiä lopettaa muistaminen. Sitäpaitsi kyl 18v:kin odottaa vielä lahjoja! Ja silloin kun aletaan itsenäistyy kaikenlaiset käytännön lahjat tulee tarpeeseen!

Voihan sitä muistaa muutenkin kuin lahjoilla! Vaikka en ehkä enää paketteja jouluisin ja syntymäpäivänä antaisikaan rippijuhlien jälkeen säännöllisesti, niin kyllä minä aion kortin/tekstarin laittaa juhlien aikaan eli en häntä unohda!

Itse jo koht 40 ja joka vuosi tulee kummitädiltä kirjekuori syntymäpäivänä edelleen. Omat kummilapset ovat 5-25 vuotiaita ja muistan heitä merkkipäivinä ainakin kortilla jollen muuten. Ensimmäistä kummilasta tulee muistettus ehkä eniten, se kun pyörähtää meillä melkein viikottain. :-)

Mun vanhin kummilapsi täytti viime vuoden lopussa 15 ja silloin eivät pitäneet enää synttäreitä, mutta ehdin lahjan ostaa kun eivät sanoneet etukäteen etteivät enää juhli.
Mut jatkossa aattelin muistaa enää "vain" kortilla, ehkä jouluksi jotain pientä lahjantynkää.

Yhteistyössä