Mihin ikään asti käytte lapsenne kanssa lääkärissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisaliisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26578959]Kyllä se on erittäin suositeltavaa vanhemman mennä mukaan kun on kyse alaikäisen terveydestä![/QUOTE]
Samaa mieltä. On edesvastuutonta, jos vanhempi ei ole sen vertaa kinnostunut lapsensa terveydestä ettei mene mukaan lääkäriin, kun lapsi on noin pieni.

Meillä molemmat vanhemmat ovat mukana 16-vuotiaan lääkärikäynnillä :) Sen verran isoista jutuista on kyse, että on helpompi kun ollaan molemmat vanhemmat paikalla ja voidaan esittää mieleen tulevat kysymykset ja muistetaan paremmin pyytää kaikki tarvittavat asiat.

Yli 10-vuotiaan sairaan kans ei saa olla töistä pois, joten silloin en ole enää päässyt lääkäriin mukaan. Perus korvatulehduksen osaavat käydä näyttämässä itsekseen, vakavammissa vaivoissa mennään sitten töiden jälkeen päivystykseen.

Voi jesta... sitten vielä oikeasti ihmetellään miksi lapset ja nuoret voivat pahoin...
koska ovat turvattomina ja lähes heitteillä vanhempiensa taholta.
10 vuotias ei kykene tuohon itse tai ei pitäisi kyetä. Kyllä se on vanhempien vastuulla niinkauan kun lapsi on täysi-ikäinen

Meillä molemmat vanhemmat ovat mukana 16-vuotiaan lääkärikäynnillä :) Sen verran isoista jutuista on kyse, että on helpompi kun ollaan molemmat vanhemmat paikalla ja voidaan esittää mieleen tulevat kysymykset ja muistetaan paremmin pyytää kaikki tarvittavat asiat.

16 vee ja pieni! Nyt!!!! Siitä paapomisest voi tulla pakkomielle! Se että pelkää että menetät lapses! Se on paha mielen häiriö kun ei voi antaa lapsen kasvaa iän tuomalla tavalla! Nyt kannattaa sinun mennä kysymään neuvoa terapeutilta! sinä alistat lastas! Narsisti yleensä tekee sitä!

[QUOTE="vieras";26578749]Ihan ohi kysymyksen,mutta ihan päivittäin näkee lääkäriin menijöitä +20 ja +30 vuotiaita, joiden äiti puhuu puolesta ja jopa ilmoittautuu vast.otolle lapsensa puolesta..niin ja kun yksityispuolella ollaan,usein äidit myös maksavat..
Jotenkin säälittäviä ovat :([/QUOTE]

Mielestäni masennus ja jotkut muutkin psyykkiset sairaudet on sellaisia, ettei pitäisi joutua häpeämään, jos menee aikuisen lapsensa tueksi ja vaikka varaakin ne ajat heille. Aikuisistakin lapsista voi pitää huolen. Mutta toki hassua olisi jos äiti varaisi 25 vuotiaalleen ajan allergialääkereseptiä varten yms.

[QUOTE="vieras";26578834]terveystarkastukseen? No jotkut paapoo 18 vuotiaaksi asti.
Se vaan voi tehdä sen että äiti tietää parhaiten eikä uskalleta ottaa vastuuta itsestään!
Tulee näitä 40 vuotiaita jotka asuu kotona ja aina kysyy esin äidiltä![/QUOTE]

Niin se vain on, että terkkarilta tulee se pyyntö, että jos vain vanhempi pääsee mukaan niin vielä yläkoulun tarkastukseenkin heitä toivotaan. Nykyään koulut, terkkarit yms. tekevät paljon enemmän työtä perheiden kanssa kuin ennen, jolloin keskityttiin vain pituuteen, painoon ja rokotteisiin.

[QUOTE="vieras";26580842]Voi jesta... sitten vielä oikeasti ihmetellään miksi lapset ja nuoret voivat pahoin...
koska ovat turvattomina ja lähes heitteillä vanhempiensa taholta.
10 vuotias ei kykene tuohon itse tai ei pitäisi kyetä. Kyllä se on vanhempien vastuulla niinkauan kun lapsi on täysi-ikäinen[/QUOTE]

kun kukaan ei älynnyt sitä että jos toinen sairas ja tarvii apua SINÄ osaat auttaa!
voit mennä jos ei pysy edes seisallaan sinä olet se joka sanoo mitkä oireet ! Eikä sitä! minä tulen mukaan Minä haluan kuulla ja minä tiedän! MINÄ eikä kukaan muu! Hei jos mies näyttää siltä että pakko viedä lääkärille niin lähden mukaan minä tiedän oireet! jos niin heikossa kunnossa että ei voi sanoa! MIETTTIKÄÄ!" VEE teillä on aivot!
Ei 16 vee tarkastuksiin tarvitse mennä!

[QUOTE="vieras";26580857]16 vee ja pieni! Nyt!!!! Siitä paapomisest voi tulla pakkomielle! Se että pelkää että menetät lapses! Se on paha mielen häiriö kun ei voi antaa lapsen kasvaa iän tuomalla tavalla! Nyt kannattaa sinun mennä kysymään neuvoa terapeutilta! sinä alistat lastas! Narsisti yleensä tekee sitä![/QUOTE]
Ootko nyt varma, ettet itse ole terapeutin tarpeessa? Kyllä meillä on lapsella sellaiset terveysasiat, että keskusteluosuudessa on vanhemman tarpeen olla mukana. Varsinainen tarkastus voidaan hoitaa ilman vanhempaa. Jos vanhempi ei olisi mukana, niin se herättäisi varmasti ihmetystä ja en ihmettelisi vaikka perään tulisi lastensuojeluilmoitus.

[QUOTE="vieras";26580942]kun kukaan ei älynnyt sitä että jos toinen sairas ja tarvii apua SINÄ osaat auttaa!
voit mennä jos ei pysy edes seisallaan sinä olet se joka sanoo mitkä oireet ! Eikä sitä! minä tulen mukaan Minä haluan kuulla ja minä tiedän! MINÄ eikä kukaan muu! Hei jos mies näyttää siltä että pakko viedä lääkärille niin lähden mukaan minä tiedän oireet! jos niin heikossa kunnossa että ei voi sanoa! MIETTTIKÄÄ!" VEE teillä on aivot!
Ei 16 vee tarkastuksiin tarvitse mennä![/QUOTE]

Olin 15v kun umpilisäkkeeni tulehtui ja oli puhjennutkin. Olisi ollut aika hassua, jos isäni olisi vienyt minut autolla terveysaseman ovelle ja lähtenyt kotiinsa. En kyl muista, että olisi ollut toimenpidehuoneissa mukana (nukuin koko päivän), mutta kyllä hän oli kokoajan paikalla ja vei terkkarista sairaalaan ja lähti varmaan siinä vaiheessa kun tiesi minun pääsevän leikkaukseen. Ja vanhempani tulivat sen jälkeen katsomaan kun olin herännyt.

Olisihan sinne sairaalaan päässyt taksillakin, mutta en tiedä mitä kuski olisi tehnyt nukkuvan teinin kanssa...

[QUOTE="vieras";26578856]ei halua puhua vanhemmille!? Äitin kanssa tökötät lääkärissä kun lääkäri kysyy
että mikä se vaiva oli? Tulee mieleen american pie elokuvat :).[/QUOTE]

Jaa-a. Aikaa ne ei anna alaikäiselle ilman että vanhempi tulee mukaan. Edes kipeitä korviaan ei pääse lääkärille näyttämään ilman vanhemman tai vaikkapa mummon läsnäoloa. Ei oo miun päätös,vaan jokin tk:n linjaus taas.

Yhteistyössä