Mihin hävinneet vauvan liikkeet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hui

Vieras
Vauva potki doppleria vastaan painokkaasti viikoilla 13+ risat. Tunsin liikkeet usean viikon ajan monta kertaa päivässä. Sitten sairastuin kovaan kuumeeseen ja johonkin ihme tautiin ja liikkeet ovat loppuneet sen jälkeen?!?
Nyt on viikkoja jo 17 täynnä eikä vieläkään ole tuntunut mitään.

Onkohan jotain vialla??

Jos sua huolestuttaa niin soita ihmeessä neuvolaan, sinne voi aina soittaa ja pyytää että kattovat ultralla tai kuuntelevat. Mulla kävi yhdessä raskaudessa niin että olin rv:lla 7 kun mulle tuli myyräkuume, olin osastolla viikon ja olin todella heikossa kunnossa. Seuraavalla äitiyspolikäynnillä todettiin että vauvalta ei löydy enää sykettä.. Mutta en nyt tarkoita että sulla olisi näin käynyt. Mutta ei kannata jäädä murehtimaan vaan käydä tarkastamassa asia.

Tuo on yleisesti normaalia, että tuohon aikaan hakeudutaan neuvolaan ylimääräiselle käynnille kun liikkeitä ei tunnukaan.
Nimim. itsekin kävin toista odottaessa

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Jos sua huolestuttaa niin soita ihmeessä neuvolaan, sinne voi aina soittaa ja pyytää että kattovat ultralla tai kuuntelevat. Mulla kävi yhdessä raskaudessa niin että olin rv:lla 7 kun mulle tuli myyräkuume, olin osastolla viikon ja olin todella heikossa kunnossa. Seuraavalla äitiyspolikäynnillä todettiin että vauvalta ei löydy enää sykettä.. Mutta en nyt tarkoita että sulla olisi näin käynyt. Mutta ei kannata jäädä murehtimaan vaan käydä tarkastamassa asia.

Me ollaan vähän niinkuin samikset.
Ei sillä, että olisin perskärpäsenä, mutta hyvin usein kommentoidaan samoihin ketjuihin miltei samoja asioita kokeneena. :o

Alkuperäinen kirjoittaja feger:

Me ollaan vähän niinkuin samikset.
Ei sillä, että olisin perskärpäsenä, mutta hyvin usein kommentoidaan samoihin ketjuihin miltei samoja asioita kokeneena. :o

Ai. :D Meille on sattunut ja tapahtunut!

Loppuraskaudessa sikiön voinnin seuraamisessa käytetään sikiön liikkeiden laskentaa, jonka synnyttäjä tekee itse. Jos sikiön liikkeitä tuntuu viisi tai enemmän puolen tunnin aikana tai 10 tai enemmän tunnin aikana, on sikiön vointi normaali. Jos liike-ehdot eivät täyty, uusitaan tutkimus jonkin ajan kuluttua, koska sikiön unijakso on saattanut osua juuri tutkimusaikaan.

Mutta toi sitten näyttää vaan koskea loppuraskautta. Ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan. Helpottaa ainakin omaa mieltä. Mikään ei kuitenkaan ole yhtä paha kun epätietoisuus. :hug:

....eikös useimmilla ala liikkeet tuntumaan vasta tuossa viikon 17 tietämillä, joillain vasta reilusti sen jälkeen? En ole keneltäkään kuullut aiemmin, että vielä viikolla 13 olis liikkeitä tuntunut muutenkaan o_0

Munkaan mielestä liikkeet ei vielä voi tuntua viikolla 13. Viimeksi kun kävin neuvolassa ja silloin oli viikkoja 18,niin neuvolantäti sanoi että et ole varmaankaan vielä tuntenut vielä liikkeitä. Ja en ollut. Viikolla 19 tunsin sitten liikkeet ekan kerran. On päiviää jolloin vauva nukkuu enempi vatsassa,kuten tänäänkin.. En tunne liikkeitä vaikka makoilen sohvalla ja toisinaan silloin potkii eniten kun itse lepäilen.

Alkuperäinen kirjoittaja mae:
....eikös useimmilla ala liikkeet tuntumaan vasta tuossa viikon 17 tietämillä, joillain vasta reilusti sen jälkeen? En ole keneltäkään kuullut aiemmin, että vielä viikolla 13 olis liikkeitä tuntunut muutenkaan o_0

minulla on kahdessa edellisessä raskaudessa tuntunut yllättävän aikaisin, esikoisesta tunsin viikolla 16. Mietin kyllä sitä, että kun maha/istukka/lapsivedenmäärä on tietysti viime viikkona kasvanut, niin olisikohan voinut vaikuttaa siihen ettei liikkeitä nyt oikein tunnu.. Vauvahan on aika pieni vielä.
Siksi en ole ottanut neuvolaan yhteyttä.

Miten teillä myyräkuumeen jälkeen tilanne jatkui? Oliko siis vauva kuollut :(

Mulla on tuntunut liikkeet jossain siinä viikon 14 kohdalla ja ei ne taatusti olleet mitään eksynyttä pierua, vaan ihan oikeita liikkeitä. :wave:

Tuo liikelaskenta ei sovi tuohon alkuvaiheeseen. Jos huolestuttaa, soita neuvolaan. Ei ne äitipolille kovin herkästi ota noilla viikoilla... Plus ettei vauvalle vois vielä tehdä mitään jos liikkeet vähenee. Istukka on niin iso että sekin voi peittää likkeet.

Niin eiköhän jokainen tunne itse omassa vatsassa mitä tuntee. Turhaa sitä on täällä toisten viikoista huudella. Eipä taida tämä kyseinen pikkuinen teidän vatsassa olla. Kaikilla odotus/synnytys ei mene sen saman kaavan mukaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja terkka:
Tuo liikelaskenta ei sovi tuohon alkuvaiheeseen. Jos huolestuttaa, soita neuvolaan. Ei ne äitipolille kovin herkästi ota noilla viikoilla... Plus ettei vauvalle vois vielä tehdä mitään jos liikkeet vähenee. Istukka on niin iso että sekin voi peittää likkeet.

Niinkuin laitoinkin samaiseen viestiin, että näyttää koskevan loppuraskautta =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mae:

minulla on kahdessa edellisessä raskaudessa tuntunut yllättävän aikaisin, esikoisesta tunsin viikolla 16. Mietin kyllä sitä, että kun maha/istukka/lapsivedenmäärä on tietysti viime viikkona kasvanut, niin olisikohan voinut vaikuttaa siihen ettei liikkeitä nyt oikein tunnu.. Vauvahan on aika pieni vielä.
Siksi en ole ottanut neuvolaan yhteyttä.

Miten teillä myyräkuumeen jälkeen tilanne jatkui? Oliko siis vauva kuollut :(

Vauva oli kuollut. :'( Se oli ihan kamala se tunne kun lääkäri varovasti alkoi sanomaan että valitettavasti sykettä ei löydy vaikka kuinka etsin. Tuntu että sydän pysähty ja itku tuli samantien.. :( Jotenkin osasin jotain pelätä kun näin että sikiö oli ihan paikoillaan kun katsoi ultralla mutta eihän sitä nyt tuollaista kuitenkaan voinut kuvitella.

Minullakin on tuntunut kyllä liikkeet jo 14+ viikoilla, siis neljännestä tuntui. Jokaisella kerralla on aikasemmin alkanut tuntumaan, esikoisesta taisi olla josku 18+ viikoilla ekat kerrat.

Vauva oli kuollut. :'( Se oli ihan kamala se tunne kun lääkäri varovasti alkoi sanomaan että valitettavasti sykettä ei löydy vaikka kuinka etsin. Tuntu että sydän pysähty ja itku tuli samantien.. :( Jotenkin osasin jotain pelätä kun näin että sikiö oli ihan paikoillaan kun katsoi ultralla mutta eihän sitä nyt tuollaista kuitenkaan voinut kuvitella.

Onneksi ap on 'hieman' pidemmällä kuin 7 viikkoa (jolloin muutenkin menee kesken useita raskauksia, itselläni 2 kpl).

Ja liikkeistä, kyllä mäkin väittäisin että ekat liikkeet tuntui viime viikolla (15+), feger sen ilmaisi hyvin, "ei ne taatusti olleet mitään eksynyttä pierua, vaan ihan oikeita liikkeitä"

Alkuperäinen kirjoittaja thess:

Onneksi ap on 'hieman' pidemmällä kuin 7 viikkoa (jolloin muutenkin menee kesken useita raskauksia, itselläni 2 kpl).

Ja liikkeistä, kyllä mäkin väittäisin että ekat liikkeet tuntui viime viikolla (15+), feger sen ilmaisi hyvin, "ei ne taatusti olleet mitään eksynyttä pierua, vaan ihan oikeita liikkeitä"

On pidemmällä onneksi juu. Mutta tuota ei voi koskaan tietää että aiheuttiko tuo myyräkuume tuon keskeytyneen keskenmenon.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Yleensä liikkeet ei edes tunnu vielä viikolla 13. Itse en hätäilisi tuosta,mutta voithan mennä neuvolassa käymään..

minä tunsin kolmosesta liikkeet rv 12 aikoihin...joo ja piti ihan np.ultrassa kysyä että voiko liikkeet jo tuntea, ja minulle vastattiin että jotkut saattaa tuntea aikaisemmin ja toiset myöhemmin...

Yhteistyössä