Mihin ex-mies voi tarvita meijän lapsen henkilötunnusta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja kun nämä "isä vkloput" lapsi viettää isovanhemmillaan.. Ja puhuu ainoastaa ukista, ei ikinä isästään.. Joskus on isällään yhden yön, mutta suurimmaksi osaksi isä käy vaan vanhemmillaan pari tuntia moikkaamassa lastaan...

onkohan meillä sama exä?? huh huh.

Toivotaan et ei.. Ei kukaan muu voi olla yhtä tyhmä ku minä, et sen kans lapsia tekee...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, kuhan nyt vaan kertois mihin sitä tarttee..

kannattaa varmaan kysyä suoraan isältä eikä arvuutella täällä.

Tietenkin olen kysyny.. mä mikään idiootti oo! Mut kun ei nähä ikinä, ei soiteta ikinä... ni kysyin samassa viestissä missä ilmotin ton hetun..

No jos todella noin paljon arvelluttaa niin soita samantien isälle ja kysy, sen verran pitää lapsen takia osata olla väleissä että voi kysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Viroon tarvitaan passi, sitä ei saa ilman molempien vanhempien suostumusta.

Ruotsiin isä voi lähteä lapsen kanssa ihan ilman henkilötunnuksen tietämistä. Sen kun hyppää laivaan.

Oikeuteenkin varmaan voi haastaa ilman hetua.

Isä voi olla epäilyttävä ja vaikka tosi huonokin isä. Mutta alaikäisen henkilötunnuksella ei sinänsä voi mitään kummempaa tehdä. Kyllä kaikkiin virallisiin papereihin tarvitaan paljon muutakin, kuin lapsen henkilötunnus. Esim. passia haettaessa täytyy olla paikalla sekä lapsi että molemmat vanhemmat, vanhemmilla viralliset henkilötodistukset, lapsella Kela-kortti. Jos toinen vanhempi ei pääse paikalle, niin sitten mukana pitää olla tämän kirjallinen suostumus.

Passin voi kyllä saada ilman toisen holtajan suostumusta poikkeustapauksissa.Toinen huoltaja kun voi ihan kiusallaan olla allekirjoittamatta passihakemusta ilman pätevää syytä. http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/B54CA6980669216CC22571CE004D8DB0?opendocument

Ite kyllä oon käyny virossa ilman passia.. Että ei sinne tartte... Ja kyllä kun laivamatkoja oon varannu ruotsiin päin ni on tarttenu hetut ilmottaa...

Se, että passia ei nykyisin enää tarkisteta raja-asemalla ei tarkoita etteikö sen tulisi olla mukana. Kyllä suomen kansalaisella tulee olla Viroon matkustaessakin joko passi tai kuvallinen henkilötodistus mukana.

No eipä oo mulla ikinä ollu ja hyvin oon takaskin pääsy :)

Mulla on aina mukana eikä ole koskaan kysytty. Mutta saattavat kysyä pistokokeena keneltä tahansa ja jos passia ei ole mukana niin matka tyssää sitten siihen.

Yksi vaihtoehto voisi olla myös ASUNNON hakeminen, siinähän on hyötyä jos sulla on edes vknloppuisin se lapsi (vaikka sitten vaan paperilla) ja siihen ainakin tulee täyttää lapsen henkilötunnus. Ulkomaille tuskin on viemässä, koska melkeen kaikkiin paikkoihin tarvitaan passi, jota ei saa ilman toisen vanhemman suostumusta ja Ruotsiinhan se voisi EHKÄ lähteä lapsen kanssa ilmankin passia ja ilman edes koko henkilötunnusta. Laivayhtiöt kysyvät pelkästään syntymäajan eli ei loppuosaa ja satamasta sitten riippuu kyselevätkö lapsen passia. Tosin uskoisin, että jo 2,5-vuotiaan passia kysytään.

tapaamiset kuitenkin siis sujuu säännöllisesti, vaikka lapsi viettäisikin osan viikonlopusta ukilla? onko hällä jo uusi nainen? katkera erosta? sinä ilmeisesti otit ja lähdit? oliko lapsi minkäikäinen, kun erositte ? ja mistä syystä erositte?

Yksi vaihtoehto voisi olla myös ASUNNON hakeminen, siinähän on hyötyä jos sulla on edes vknloppuisin se lapsi (vaikka sitten vaan paperilla) ja siihen ainakin tulee täyttää lapsen henkilötunnus. Ulkomaille tuskin on viemässä, koska melkeen kaikkiin paikkoihin tarvitaan passi, jota ei saa ilman toisen vanhemman suostumusta ja Ruotsiinhan se voisi EHKÄ lähteä lapsen kanssa ilmankin passia ja ilman edes koko henkilötunnusta. Laivayhtiöt kysyvät pelkästään syntymäajan eli ei loppuosaa ja satamasta sitten riippuu kyselevätkö lapsen passia. Tosin uskoisin, että jo 2,5-vuotiaan passia kysytään.

Ei sitä passia kysytä rutiininomaisesti sen enempää ruotsin kuin vironkaan laivoilla enää keneltäkään, ainostaan pistokokeita voivat tehdä ja jos epäillään jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
tapaamiset kuitenkin siis sujuu säännöllisesti, vaikka lapsi viettäisikin osan viikonlopusta ukilla? onko hällä jo uusi nainen? katkera erosta? sinä ilmeisesti otit ja lähdit? oliko lapsi minkäikäinen, kun erositte ? ja mistä syystä erositte?

On säännölliset kun ukki hakee ja tuo... Isä ei nää säännöllisesti lastaan.. Minä otin ja lähdin.. lapsi oli sillon 7kk vanha.. Ero johtu päihteistä, henkisestä ja fyysisestä väkivallasta..

Ei sitä passia kysytä rutiininomaisesti sen enempää ruotsin kuin vironkaan laivoilla enää keneltäkään, ainostaan pistokokeita voivat tehdä ja jos epäillään jotain...

Multa on ainakin aina kysytty viikkarin satamassa lähtötarkastuksessa henkkarit, en sit tiiä oonko jotenkin epäilyttävä :D

Esim. passia haettaessa täytyy olla paikalla sekä lapsi että molemmat vanhemmat, vanhemmilla viralliset henkilötodistukset, lapsella Kela-kortti. Jos toinen vanhempi ei pääse paikalle, niin sitten mukana pitää olla tämän kirjallinen suostumus.

Minä olen hakenut molemmille lapsille passia ilman että lasten isä oli paikalla. hakemus oli kotona täytetty ja siinä mieheni allekirjoitus, ei edes erillistä suostumusta ollut minulla mukana. ja molemmat passinsa saivat.

Yhteishuoltajuus ja avioliitossa elämme.

No oliskohan tuo allekirjoitus passihakemuksessa sama asia kuin kirjallinen suostumus?! Vai luuletko, että ne siellä poliisilaitoksella epäilee, ettei miehesi suostunut lapsille passia hakemaan, vaikka on allekirjoittanut hakemuksen? Voi elämä kun oli taas fiksu kommentti.

ilmeisesti... käyn tosi paljon laivoilla ja ei ikinä kysytty mitään... Ja kerran ruotsissa unohdin maihin nousu kortin laivaan ni ajokortin kanssa pääsin takaisin.. Soittivat vaan laivaan ja sillä siisti...

voiks sitä tehä, ku on yhteishuoltajuus? Siis ilman mun lupaa.. Ja lapsi siis 2,5v et sekin rajottaa mitä sillä henkkarilla voi tehä..

meidän lapsilla on isovanhempien avaamat tilit. heillä itsellään ei ole käyttöoikeutta tileihin, ovat vaan avanneet. kyllä tilin voi avata ja talletuksen tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen:

Multa on ainakin aina kysytty viikkarin satamassa lähtötarkastuksessa henkkarit, en sit tiiä oonko jotenkin epäilyttävä :D

Lippuja noutaessa vai portilla missä tarkistetaan maihinnousukortit? Virallista passitarkastustahan ei satamissa enää ole. Eli passeja ei tarkisteta rutiininomaisesti kaikilta matkustajilta.

Noita virallisiapapereita mietin, mutta mitä mä olen täytelly esim. kellalle.. Ni lapsi pitää laittaa vaan jos se asuu kyseisen henkilön kanssa.. Ajattelinkin exän isältä huomenna kysyä kun tulee lasta hakemaan heille vklopuksi...

Esimerkiksi työttömyyspäivärahan/työmarkkinatuen lapsikorotus maksetaan, mikäli hakija on elatusvelvollinen. Ei siis tarvitse asua samassa osoitteessa.

Esim. passia haettaessa täytyy olla paikalla sekä lapsi että molemmat vanhemmat, vanhemmilla viralliset henkilötodistukset, lapsella Kela-kortti. Jos toinen vanhempi ei pääse paikalle, niin sitten mukana pitää olla tämän kirjallinen suostumus.

Minä olen hakenut molemmille lapsille passia ilman että lasten isä oli paikalla. hakemus oli kotona täytetty ja siinä mieheni allekirjoitus, ei edes erillistä suostumusta ollut minulla mukana. ja molemmat passinsa saivat.

No oliskohan tuo allekirjoitus passihakemuksessa sama asia kuin kirjallinen suostumus?! Vai luuletko, että ne siellä poliisilaitoksella epäilee, ettei miehesi suostunut lapsille passia hakemaan, vaikka on allekirjoittanut hakemuksen? Voi elämä kun oli taas fiksu kommentti.

No jos mies ei ole mukana eikä ole virallista suostumustakaan niin allekirjoitushan olisi voinnut olla vaikka naapurin kyöstin väärentämä eli sen passin voi hakea myös ilman lapsen toisen huoltajan oikeaa suostumusta. ja suostumuksenhan voi myös väärentää koska sitä ei tarkisteta missään ts ei soiteta perään.

jos se halusi vain ne talteen jos joskus tarvitsee,jos ei niitä tiedä kun sinulla kelakortit? tai esim. jotain tukea varten kelaan? tai jos ottaa lainaa? ..moneen paikkaan tarvii lasten syntymäajat/tunnukset.

Mutta pointti oli se, että passin saa vaikka toinen huoltaja ei ole mukana toisin kuin sinä nipo väitit. Ja kuka todistaa että pelkkä allekirjoitus hakemuksessa on oikea, tässä olisi voinnut passin saada ilman että toinen osapuoli edes tiesi passihakemuksesta.

Yhteistyössä