Meillä kyllä on tosi säännöllinen päivärytmi ruokailuineen, ulkoiluineen ja myös nukkumaanmenoaikoineen. Poika menee yleensä aina n.klo.20.30 nukkumaan, mitä nyt tosiaan olen tehnyt erilaisia kokeiluja siitä, vaikuttaako myöhäisempi nukkumaanmenoaika aamunukkumiseen. Ei vaikuttanut. Ja tuo iltarutiini on meilläkin kuten masuilija kuvaili, ja toistuu joka ilta, että ei pitäisi kyllä niistä olla kiinni.
Meillä oli jo aikaisemmin jäänyt ne toiset päikkärit pois, kun olin tosiaan venyttänyt unille menoa sinne iltapäivälle. Nyt ne on kuitenkin tullut kuin varkain takaisin, kun poika vaan yksinkertaisesti sammuu lattialle vaikka mitä tekisi. Raukka on ihan oikeasti niin väsynyt, ettei sitä saa pidettyä hereillä. Selvästi siis se aikainen aamuherääminen on sillekin liian aikaista, mutta jostain syystä ei pysty nukkumaan pidempään. Ei se varmaan kuitenkaan nälkään herää? Syö todella tuhdisti koko päivän, ja illalla juuri ennen nukkumaanmenoa vielä ison puuron. Vaippa on kyllä aamuisin todella täysi, että en tiedä häiritseekö se niin pahasti ettei pysty nukkumaan...
Oletteko sitä mieltä, että pitäisi kylmän viileästi oikeasti nousta silloin 5.30, kun olen tähän asti koittanut venyttää nousemista ottamalla pojan viereen tissittelemään? Auttaisiko se siihen, että lapsi jatkossa nukkuisi pidempään? Olen lopettamassa pikku hiljaa imettämistä kokonaan, aamuimetys on ainut imetys päivässä ja senkin mielellään jättäisin kohta pois. Vieressä maatessa poika kuitenkin vaatii tissiä niin, ettei kenenkään nukkumisesta tule mitään, ellei sitä sille anna. On siis ilmeisesti tosiaan noustava silloin, kun poika herää ensimmäisen kerran. Huoh...