Migreenistä kysyisin.

Olen kärsinyt kohtauksista jo vuoden verran ja perintönä isältäni sen saanut. Eilen iski sitten pahiten. Kuuluuko oireisiin huono-olo. Eilen ensikertaa tunsin huonoa oloa ja oksensin muutaman kerran. Kuuluuko se migreenin oireisiin vai oisko johtunut täsmälääkkeestäni Almogranista. Kolmesti olen sitä joutunut käyttämään ja nyt neljännen kerran kuvaan astu oksentaminen.
Onko muilla migreenin kanssa elävillä tullut eteen oksentaminen?
 
vätys
En tiedä mikä lääke tuo käyttämäsi on enkä sen vaikutteista tiedä.
Migreenistä olen kärsinyt 15 vuotta ja kyllä pahaolo ainakin itselläni kuuluu kohtaukseen. Koskaan en ole
oksentanut mutta on oksettava olo. Tällä hetkellä kamppailen estolääkityksen kanssa,mikään ei tunnu tepsivän. Olen jo kahta kokeillut ja nyt aloitan kolmannen, toiv tämä tepsisi. Migreeni lääkettä kun tuntuu menevän ja se ei mitään halpaa ole..
 
A shadieeyah
mulla on almogran käytössä ja oksennus ei kuulu sen sivuvaikutuksiin.
mutta migreenissä oksennan kyllä muuten. siinä vaiheesa ollaan menty sitten jo kunnolla kipeeksi (yli kipupisteen tjs)

täytyy mennä nukkuun..
mut pistele yv:tä jos haluut jutella..
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
mulla on almogran käytössä ja oksennus ei kuulu sen sivuvaikutuksiin.
mutta migreenissä oksennan kyllä muuten. siinä vaiheesa ollaan menty sitten jo kunnolla kipeeksi (yli kipupisteen tjs)

täytyy mennä nukkuun..
mut pistele yv:tä jos haluut jutella..
Kirjottelen sinulle huomenissa,nyt meen minäkin nukkumaan.
 
Mullakaan Almogran ei tehnyt aikanaan oksennusta. Mutta muuten kyllä migreenissä oksennan usein. Pahimpaan migreeniaikaan oksensin joka kerta, vaikka lääkkeen olisi saanut otettua heti. Niinpä mulla oli käytössä jonkun aikaan täsmälääke suppona, nenäsuihkeena ja pistoksena. Nyt käytän Imigrania.
 
Jos sulla ei aikasemmin ole ollu migreenin kanssa pahoinvointia ja oksentelua, niin sen on voinu tehdä lääkekin. Mulla harvemmin migreeni tekee sen, että tarvis oksentaa, vaikka olis kuin kova migreeni.

Kyllähän tuolla mainitaan Almogran kohdalla haittavaikutuksena oksentelu Pharmaca Fennican mukaan.

Haittavaikutukset:

Kliinisissä tutkimuksissa almotriptaania on tutkittu yli 2700 potilaalla. Hoitojaksot olivat pisimmillään yhden vuoden mittaisia. Terapeuttisilla annostasoilla tavallisimmat haittavaikutukset olivat huimaus, unihäiriöt, pahoinvointi, oksentelu ja väsymys. Minkään haittavaikutuksen esiintyvyys ei ollut yli 1,5 %.

Maha-suolikanavan häiriöt:
Yleiset (> 1/100, < 1/10): pahoinvointi, oksentelu.
Melko harvinaiset (> 1/1000, < 1/100): ripuli, dyspepsia, suun kuivuminen.
Lähde: Pharmaca Fennica


Mulla on estolääkityksenä Topimax, mikä ainakin aikasemmin toimi. Nyt alotin uudelleen raskauden jälkeen ja haen sitä annostusta, mikä on hyvä.
 
Mulla migreenikohtauksen aikana oksettaa aina mutta oksentaa mun ei oo viel tarvinnu. Kannattaa hommaa migreenilääkes esim. nenäsuihkeena niin ei tule ulos jos oksentaa. Mulla on tuo nenäsuihke, lähinnä sen takia että kohtaus alkaa niin yhtäkkiä niin kovana ettei siinä vaiheessa ehdi enää tablettilääke auttaa. Nenäsuihkeena se lääke auttaa paljo nopeempaa.

Ja tuolla nenäsuihkeella oon saanu migreenikohtauksen loppumaan heti alkuunsa, tabletilla se ei koskaan onnistunu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tutsa:
mä oksennan aina migreeni kohtauksen saadessa, ensin sahalaita, sitten laatta, sitten itse hedari.
Näin mullakin on ollut jo alle 10-vuotiaasta asti. Ennen murrosikää mulla tosin lähti näkö kokonaan, sen jälkeen oksensin ja sitten alkoi päänsärky.
Eikä se oksentaminen jää yhteen kertaan!

 

Yhteistyössä