Migreenistä kärsivät, miten saatte lapset hoidettua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hhh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hhh"

Vieras
Siis lähinnä kotiäidit, jos teille tulee migreenikohtaus, niin miten saatte lapset hoidettua? Meillä lapset katto tänään varmaan 2h telkkaa, että sain hetken levätä. Mutta eihän se kunnon lepoa ole kun lapsia on 3, iät 0-3. Yhden kerran oli pakko soittaa mies töistä kotiin, kun en mihkään pystynyt.

Kaipaisin nyt jotain vertaiskertomuksia.

Mul on onneks ollut vain kerran kunnon kohtaus, silloin soitin ekaks päivystykseen itselleni ajan ja sit miehelle töihin, että tulee kotiin. Kivointa on, että miehen tuloon menee noin tunti... Ainakin kerran jouduin peppupesulle sinä aikana ja se otti tosi koville (mun migreenit on yleensä niskajännitysperäisiä). Ihmettelen kans että mitä sitä muutenkaan tekis, kun ei ole sellaisia ihmisiä tässä lähellä että saisi lapset jonnekin edes puoleksi päivää.

Eipä se kovin helppoa ole, lääkettä naamaan ja yritetään selvitä ja toivoa että mies tulee aikasin töistä kotiin. Lapsi kun ei juuri edes telkkarista välitä niin ei edes sitä helpotusta. Jos mikään ei lapselle tunnu kelpaavan, annan lompakon ja/tai käsilaukun pengottavaksi, sillä saa ainakin hetken helpotuksen.

No justiinsa noin. Telkkari päälle ja toivoo että ne jotenkin pärjää. Nyt en ole enää kotiäiti, mutta meillä on siis kaksi lasta vuoden ikäerolla, ja olin kotiäitinä siihen asti kun nuorempi oli reilu kolmen. Vasta viime syksynä aloitin opiskelut. Onneksi estolääkityksen ansiosta migreenikohtauksia oli harvoin. Kun lapset oli ihan pieniä, raahasin jonkun patjan lattialle, rojahdin siihen ja otin kasan leluja viereen. Siinä lapset viihtyivät vähän aikaa leikkimässä, ja itse sai levättyäkin. Myöhemmin tosiaan telkkari päälle ja itse sohvalle selkä telkkariin päin makaamaan. Ja silloin kun mulla oli migreeni, lapset saiva syödäkseen kaikkea tyhmää ja epäterveellistä, kuten jogurttia, leipää, sipsiä, mehua jne. Kun ei ruokaa voinut tehdä. Yleensä eivät migreenikohtaukset onneksi ihan koko päivää kestänyt, lähinnä piti saada siksi aikaa lepoa, että lääkkeet vähän vaikuttaa ja voi itse levätä jonkun aikaa.

Täällä yksi migreenistä kärsivä. Heti kun älyän et migreeni on, otan kohtauslääkkeen ja koitan sen aikaa saada lapset vaikka kattomaan jotain ohjelmaa. Yleensä tolla lääkkeellä tunnin sisällä helpottaa, ellen oksenna lääkettä pois. Muutama viikko sitten oli kyllä semmoinen migreeni et mies meinas soittaa piipaa auton hakemaan, en tajunnu silloin et on migreeni ennen kun koski ihan hirveästi. Eikö sulla ole täsmälääkettä vai eikö auta?

Mulla kattovat telkkaria tai leikkivät. Kerran kun kuopus oli 1v ja isompi 3,5v, olin ihan puoliks unessa lääkkeiden vaikutuksesta, lapset kantoivat vettä lelukoriin vessasta ja kaatoivat veden lattialle...

Onneks mitään pahaa ei oo koskaan sattunut, vaik mä saan migreenikohtauksia melko usein, eikä kukaan pääse paikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tää tahtois kuun taivaalta;22825910:
Täällä yksi migreenistä kärsivä. Heti kun älyän et migreeni on, otan kohtauslääkkeen ja koitan sen aikaa saada lapset vaikka kattomaan jotain ohjelmaa. Yleensä tolla lääkkeellä tunnin sisällä helpottaa, ellen oksenna lääkettä pois. Muutama viikko sitten oli kyllä semmoinen migreeni et mies meinas soittaa piipaa auton hakemaan, en tajunnu silloin et on migreeni ennen kun koski ihan hirveästi. Eikö sulla ole täsmälääkettä vai eikö auta?

On mulla täsmälääkkeet, mutta se 1-2h ennen kun auttaa on kyllä tuskaa. Ja ihan aina ne ei edes auta, esim. just tollon kun miehen soitin. Jos ne lääkkeet ei yhtään auta, niin mä en kykene mihinkään. Oksennan vaan ja makaan ihan raatona. Onneksi sellaisia on harvemmin. Tänä vuonna ollut 2 ja toisena sattuikin mies olee lomalla.

se on vaa toivottava että ei ihan aamusta iske koska mun on vaan pärjättävä kunnes mies pääsee töistä... Mulla kun hetken torkkuminen vaan pahentaa - pitää saada kunnon unta useempi tunti. Kohtauksia useampi viikossa, täsmä- tai estolääkkeitä ei oo löytyny, osa menee itsekseen päivän myötä ohi, osa ei... ei meillä oo varaa siihen et ukko joka kerta töistä lähtis, joskus tulee pahoja kohtauksia ja silloin tulee kyllä (halvaannuttavia - siks ilmotan aina etukäteen että voimakkaampi migreeni tulossa ja hän soittaa tunnin välein mikä on olo/voinko vastata/saako puheesta selvää)

[QUOTE="hhh";22825837]Siis lähinnä kotiäidit, jos teille tulee migreenikohtaus, niin miten saatte lapset hoidettua? Meillä lapset katto tänään varmaan 2h telkkaa, että sain hetken levätä. Mutta eihän se kunnon lepoa ole kun lapsia on 3, iät 0-3. Yhden kerran oli pakko soittaa mies töistä kotiin, kun en mihkään pystynyt.

Kaipaisin nyt jotain vertaiskertomuksia.[/QUOTE]

Ei missään tapauksessa saanu syödä muiden tekemää ruokaa, hyvin selviää:
Ja tmk piti oppia niin monen mutkan kautta?

[QUOTE="hhh";22825837]Siis lähinnä kotiäidit, jos teille tulee migreenikohtaus, niin miten saatte lapset hoidettua? Meillä lapset katto tänään varmaan 2h telkkaa, että sain hetken levätä. Mutta eihän se kunnon lepoa ole kun lapsia on 3, iät 0-3. Yhden kerran oli pakko soittaa mies töistä kotiin, kun en mihkään pystynyt.

Kaipaisin nyt jotain vertaiskertomuksia.[/QUOTE]

Ei missään tapauksessa saanu syödä muiden tekemää ruokaa, hyvin selviää, katsos:
pikkuhoo+
ttp://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/patologi.html

Yhteistyössä