Migreenilääke raskaana ollessa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimetön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimetön

Vieras
Mitä lääkettä olette käyttäneet?

Itsellä kamala hedari ja Sumatriptania 50 mg olisi, mutta en tiiä saako sitä käyttää.... Panadol ei auta, otettu jo 1g.

Mulle lääkäri antoi reseptin Panacodiin ja Imigraniin. Panacodia sitten käytin raskausaikana migreeneihin. Imigrania en kuitenkaan uskaltanut kokeilla, vaikka lääkäri sanoi, että sitä nykyään voisi käyttää, kun on jo niin kauan markkinoilla ollut tutkittu lääke.

heip. minä käytin 2 aikaisemmassa raskaudessani imigrania, sain sekä tk:n että kättärin lääkäriltä reseptin eli se oli ihan ok, tässä kolmannessa raskaudessa olen ottanut sumatriptania (imigranin halpisversio) enkä tosiaan tiennyt raskaudestani siinä vaiheessa, pidän vain peukkuja että se olisi ollut kanssa ok:(

Moi! Itse 6. viikolla raskaana, ja syönyt sumatriptaaneja migreeniin nyt 5 vuotta n(pari tablettia myös eka viikoilla tietämättäni). Soitin teratologiseen tietopalveluun, ja 2-3 tabletti/kk on turvallista ottaa! Ainoa vaikutus alkioon/sikiöön on että koska lääke supistaa verisuonia, myös sikiön hapensaanti voi hetkellisesti heikentyä normaalista. Mutta sumatriptaani on kuulemma suositelluin migreenilääke raskaudenaikana ja eniten tutkituimpia.

Eli jos migreeni ei mene muuten ohi, niin kuulemma mieluumin lääke kuin pitkittyneellä elimistön stressitilalla kiusata vauvaa, ei ole meinaan myöskään se hyväksi.

itse olen käyttänyt relertiä raskauden aikana...ongelma että vaikutus kestää mulla vain 10-12h. normaalisti migreeniin mulla auttaa kofeiinitabletti (1-2kpl) ja primberan (pahoinvointilääke). migreeni ja raskaus on jo henkisestikin tosi pee olotila. Mutta esim 3 päivää vuoteessa jälkeen ei enää jaksa miettiä pitäiskö lääke ottaa vai ei. Voin sitten kesän jälkeen kertoa onko terve vauva vai ei....

Yhteistyössä