Kuten edelliset jo kirjoittivat, laukaisevien tekijöiden välttäminen on kaiken A ja O. Syö ennen kun tulee nälkä, juo ennen kun tulee jano, nuku säännöllisesti eli älä valvo normaalia myöhempään äläkä vastaavasti nuku jonakin päivänä normaalia pidempään. Keskutelupalstoilla on ollut viime aikoina paljon puhetta aromivahventeen laukaisevasta vaikutuksesta, kulkee tuoteselosteessa koodilla E621 ja löytyy mm. useimmista makkara/nakki- valmisteista ja maustesekoituksista. Jos sulla on diagnosoitu migreeni (siis ettei ole vain raskauden aikaista ns. "tavallista" päänsärkyä) saat varmasti panacode reseptin neuvolan lääkäriltä, niitä voi ottaa 2 kerralla. Vähemmän tutkittu ja enemmän haittavaikutuksia aiheuttava lääke on amitriptyliini. Lisäksi joitain kliinisiä tutkimuksia on ollut B2 vitamiinista (riboflaviini) estohoitona, mutta muistelen että sitä piti syödä kuukausi ennen, kun tehoaa. Se on vesiliukoinen vitamiini eikä siis keräänny elimistöön
Aurallinen migreeni nimenomaan yleensä pahenee raskauden aikana ja vastaavasti auraton helpottaa.
Itse olen paininut tämän ongelman kanssa sekä edellisessä raskaudessa, että nyt alkuraskaudesta. Enempää lapsia meille ei tule, ellei raskauden aikaista estolääkitystä keksitä mun hedelmällisen iän aikana. Jouduin heinäkuussa päivystykseen ottamaan kipupiikin ja pahoinvointilääkkeen, koska en saanut kohtausta loppumaan. Mun migreeniin kuuluu koko kohtauksen ajan oksentaminen ja olin oksennellut jo lähes kellon ympäri. Lisäksi lähtee näkö ja puhe puuroutuu. Neurologilta sain Panacode- reseptin, joka ei ihan niin hyvin auta kun täsmälääkkeet, mutta lyhentää migreenin kestoa muutaman tunnin.