Migreeni lapsella, mitä, kuinka, miten?

Sellaista epäillään. Ehkä.
Oireet ovat kummallisia, nykii, pistelee, voimattomat raajat, ei aina sitä päänsärkyä.

Tuntematon aihealue, itselläni on lapsena ollut jokusen kerran migreenipäänsärky, mutta aina näköhäiriöin, ei muita ioireita.

Tällä hetkellä siinä vaiheessa että lääkitään Burana+Panadol yhdistelmällä ja käydään tk päivystyksessä lääkärillä joka toinen päivä kutakuinkin :/
Lähete lasten neurolle on luvassa.
Turhauttaa tämä ' jos oireet jatkuu, tulkaa uudestaan'- koska käytän poikaa siellä näytillä, aina eri lääkärille, aina samat jutut ja lopuksi kaneetti- jos jatkuu, tulkaa uudestaan.
 
vierailija
Lähete luvassa vai jo kirjoitettu? Voitko pyytää kiirehtimään lähetettä, kun joudutte käymään lääkärissä noin usein. Tarvitsetko poissaolotodistusta vai miksi joudutte näyttäytymään migreenin vuoksi lääkärillä?

Meillä lapsella oli migreenilääkityksenä Panadol. Muuta lääkettä ei tarvittu. Lasten neurologilla kävimme jo alusta saakka lapsen muiden ongelmien vuoksi. Kaikkia syitä tutkittiin, mutta mitään ei löytynyt. Myöhemmin havaitsin itse migreenin yhteyden siitepöly- ja eläinallergiaan. Allergialääkityksellä migreenikohtaukset saatiin pysymään poissa.
 
vierailija
Päänsärystä ei taida olla ohjeita, että jos näin monta kertaa ja tämä, sekä tämä, täyttyvät, laitetaan lähetettä eteenpäin. Kuten (korva)tulehduksista on. Käytin sitä hieman hyväkseni ja sanoin oikeat asiat, niin päästiin sairaalaan tutkimuksiin ja lopputuloksena lapsella diagnosoitiin astma. Ei infektioastma, ei random tulehduskierre vaan vakava sairaus. 2 vuotta sitä muistaakseni kesti ja lääkärit jo meinasivat että ei näitä infektioastmalääkkeitä kyllä nyt enää saa määrätä ollenkaan. Jessus.

Tutki hieman ja ravaa siellä ahdistelemassa niitä, toistelemassa asioita jotka ja oireita jotka "ohjeiden mukaan" täytyy ottaa vakavasti. Koska ihminenhän ei ole keskiarvo, jonkin asian puuttuminen listasta ei sulje pois sairautta. Kyllä äiti tietää.
 
vierailija
Lähete luvassa vai jo kirjoitettu? Voitko pyytää kiirehtimään lähetettä, kun joudutte käymään lääkärissä noin usein. Tarvitsetko poissaolotodistusta vai miksi joudutte näyttäytymään migreenin vuoksi lääkärillä?

Meillä lapsella oli migreenilääkityksenä Panadol. Muuta lääkettä ei tarvittu. Lasten neurologilla kävimme jo alusta saakka lapsen muiden ongelmien vuoksi. Kaikkia syitä tutkittiin, mutta mitään ei löytynyt. Myöhemmin havaitsin itse migreenin yhteyden siitepöly- ja eläinallergiaan. Allergialääkityksellä migreenikohtaukset saatiin pysymään poissa.
Jatkan vielä, että neurologilla käynti on varmasti tarpeellinen. Tavallinen lääkäri ei voi oikein mitään, mutta neurologi pystyy helpommin tutkimaan ja erottamaan, onko kyseessä migreeni, epilepsia vai jotain muuta. Meillä oli ensin epilepsialääkitys, koska aluksi migreeniä luultiin epilepsiaksi.
 
Lähete on luvattu tehdä, mutta kiireinen päivystys niin se on vasta 'to do'- listalla.

Ajattelin jo aamulla soittaessani ja KYSYESSÄNI että kannattaakohan tämä, mitä ne vielä muka meille voivat antaa, muuta samat ohjeet. Päälleni puhuttiin ja aika annettiin. :D
Tohtori antoi rivien välistä ymmärtää että ei tämä päivystyksessä miksikään muutu, voisitteko odottaa kunnes se kutsu keskussairaalaan tulee..?
Tiedänhän minä sen, mutta yksi lääkäri sanoo että tuutte ja toinen että ei kannata.

Käynti oli hyvä sinänsä, että tohtori otti oikein lokoisen asennon ja luennoi lapselle asiallisesti ja kansantajuisesti teknologian suomasta informaatiotulvasta, joka osaltaan aivokapasiteettia kuormittaa. Olipahan äidin sanomalle jotain kaikua myös siis.

Toki, kun aamulla soittaessa vointi on huono, niin päivystykseen päästessä särkylääkkeet jo ovat vaikuttaneet... jolloin vointi ei millään ole sama kuin aikaa kysyessä.
Kiireettömään täällä on sellainen jono, että ei paljon maksa vaivaa edes soittaa. Omatunto tosin kolkuttaa kun pitää päivystystä käyttää, mutta voishan ne puhelimessakin sanoa asioita, etenkin kun en ole huutamalla vaatimassa justnytmullehetiapua.
 
vierailija
vierailija
Sellaista epäillään. Ehkä.
Oireet ovat kummallisia, nykii, pistelee, voimattomat raajat, ei aina sitä päänsärkyä.

Tuntematon aihealue, itselläni on lapsena ollut jokusen kerran migreenipäänsärky, mutta aina näköhäiriöin, ei muita ioireita.

Tällä hetkellä siinä vaiheessa että lääkitään Burana+Panadol yhdistelmällä ja käydään tk päivystyksessä lääkärillä joka toinen päivä kutakuinkin :/
Lähete lasten neurolle on luvassa.
Turhauttaa tämä ' jos oireet jatkuu, tulkaa uudestaan'- koska käytän poikaa siellä näytillä, aina eri lääkärille, aina samat jutut ja lopuksi kaneetti- jos jatkuu, tulkaa uudestaan.
Surkiaa, ei ole kivaa. Vanhempana voit kaksi asiaa huolehtia heti. Ensin silmälääri ja näön tutkimus. Toinen hammaslääkäri ja purennan tarkistus. Neurologi on hyvä juttu, sinne vaan sitten kun kutsu tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
vierailija
Myös niska-hartiaseudun hieronta, venyttely yms. voi auttaa.
Mitä lapsi tekee ennen kuin kohtaus alkaa? Onko huonosti nukuttu yö? Vai onko ollut pihalla (=auringonpaiste, heijastus lumesta?)
 
vierailija
Joka toinen päivä päivystyksessä, mutta ruokavaliosta et voi kertoa mitään?

"Natriumglutamaatin käyttö vauvojen ja pikkulasten ruoissa on kielletty. Sama kielto koskee myös muita glutamaatteja. Natriumglutamaatin vaikutuksista sikiöön tiedetään toistaiseksi vähän (kirja vuodelta 2000). Sen on todettu aiheuttavan koe-eläimille sikiövaurioita. Koska natriumglutamaattia ei sallita lasten ruoissa ja eläinkokeet viittaavat sikiövaurioihin, olisi syytä pohtia mahdollisuuksia vähentää aineen käyttöä myös raskauden aikana."
- kirjasta "Ravintomme lisäaineet"
 
vierailija
Joka toinen päivä päivystyksessä, mutta ruokavaliosta et voi kertoa mitään?

"Natriumglutamaatin käyttö vauvojen ja pikkulasten ruoissa on kielletty. Sama kielto koskee myös muita glutamaatteja. Natriumglutamaatin vaikutuksista sikiöön tiedetään toistaiseksi vähän (kirja vuodelta 2000). Sen on todettu aiheuttavan koe-eläimille sikiövaurioita. Koska natriumglutamaattia ei sallita lasten ruoissa ja eläinkokeet viittaavat sikiövaurioihin, olisi syytä pohtia mahdollisuuksia vähentää aineen käyttöä myös raskauden aikana."
- kirjasta "Ravintomme lisäaineet"
(n)
 
Jaha. Vuosia pois olleena, yhä on natriumglutamaatti massapostaaja paikalla.

Noh. Meillä EI käytetä tuotteita, joissa on natriumglutamaattia. Olen ituhippi, luomumyönteinen ja 'valmispaska' vastainen, ilman että kenenkään tarvitsee nyt erikseen loukkaantua.

Käytin lasta kaksi kertaa päivystyksessä, toisen kerran siksi että sellaiset ohjeet saimme.
Lähete neurolle on tulossa, näöntarkastus on tehty, purukalusto pitäis oleman kunnossa, niska-hartiaseudun jumppaa olen ohjeistanut ja olen rajoittanut PALJON älypuhelimen käyttöä, puhua paasannut ryhdistä ja ruutuajasta. Lepoaika on mielestäni ok. Nyt kirkkailla keleillä on aurinkolasit käytössä, lasketellessa myös. Ja jos joku vielä muistaa, kuten palsta tapaa vanhoja muistaa, tämä lapsi oli hyvin huonoruokainen vuosikausia, mutta nyt, vihdoin ja viimein hän on alkanut syömään kunnolla. Limsoja tai mehuja meillä ei juoda edelleenkään, vaikka ei totaalikieltäydytä, light ei ole omassakaan suosiossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja HopeaToffee
vierailija
Meillä lapsella oli migreenilääkityksenä Panadol. Muuta lääkettä ei tarvittu. Lasten neurologilla kävimme jo alusta saakka lapsen muiden ongelmien vuoksi. Kaikkia syitä tutkittiin, mutta mitään ei löytynyt. Myöhemmin havaitsin itse migreenin yhteyden siitepöly- ja eläinallergiaan. Allergialääkityksellä migreenikohtaukset saatiin pysymään poissa.
Meillä myös Panadol. Migreeni alkoi 6-vuotiaana, 8-vuotiaana aloin epäillä astmaa ja 10-vuotiaana sai diagnoosin, ja astmalääkityksen myötä migreeni on pysynyt lähes poissa!
 
vierailija
Jaha. Vuosia pois olleena, yhä on natriumglutamaatti massapostaaja paikalla.

Noh. Meillä EI käytetä tuotteita, joissa on natriumglutamaattia. Olen ituhippi, luomumyönteinen ja 'valmispaska' vastainen, ilman että kenenkään tarvitsee nyt erikseen loukkaantua.

Käytin lasta kaksi kertaa päivystyksessä, toisen kerran siksi että sellaiset ohjeet saimme.
Lähete neurolle on tulossa, näöntarkastus on tehty, purukalusto pitäis oleman kunnossa, niska-hartiaseudun jumppaa olen ohjeistanut ja olen rajoittanut PALJON älypuhelimen käyttöä, puhua paasannut ryhdistä ja ruutuajasta. Lepoaika on mielestäni ok. Nyt kirkkailla keleillä on aurinkolasit käytössä, lasketellessa myös. Ja jos joku vielä muistaa, kuten palsta tapaa vanhoja muistaa, tämä lapsi oli hyvin huonoruokainen vuosikausia, mutta nyt, vihdoin ja viimein hän on alkanut syömään kunnolla. Limsoja tai mehuja meillä ei juoda edelleenkään, vaikka ei totaalikieltäydytä, light ei ole omassakaan suosiossa.
Luomusokerista tulee kans migreeni. Ja pansuolatut ja hydrolysaateista. Mut pidä ihmeessä kiinni periaatteista, ettei mielenrauha horju.
 
Jaha. Vuosia pois olleena, yhä on natriumglutamaatti massapostaaja paikalla.

Noh. Meillä EI käytetä tuotteita, joissa on natriumglutamaattia. Olen ituhippi, luomumyönteinen ja 'valmispaska' vastainen, ilman että kenenkään tarvitsee nyt erikseen loukkaantua.

Käytin lasta kaksi kertaa päivystyksessä, toisen kerran siksi että sellaiset ohjeet saimme.
Lähete neurolle on tulossa, näöntarkastus on tehty, purukalusto pitäis oleman kunnossa, niska-hartiaseudun jumppaa olen ohjeistanut ja olen rajoittanut PALJON älypuhelimen käyttöä, puhua paasannut ryhdistä ja ruutuajasta. Lepoaika on mielestäni ok. Nyt kirkkailla keleillä on aurinkolasit käytössä, lasketellessa myös. Ja jos joku vielä muistaa, kuten palsta tapaa vanhoja muistaa, tämä lapsi oli hyvin huonoruokainen vuosikausia, mutta nyt, vihdoin ja viimein hän on alkanut syömään kunnolla. Limsoja tai mehuja meillä ei juoda edelleenkään, vaikka ei totaalikieltäydytä, light ei ole omassakaan suosiossa.
Nukkuminen on kunnossa, entä tyyny ja patja? Ruokavalio kunnossa. Ulkoilu kunnossa. Eipä tuossa enää paljon ole, mitä voi itse kokeilla. Yhtä asiaa vielä ehdottaisin, osteopaatti.
 
vierailija
Nukkuminen on kunnossa, entä tyyny ja patja? Ruokavalio kunnossa. Ulkoilu kunnossa. Eipä tuossa enää paljon ole, mitä voi itse kokeilla. Yhtä asiaa vielä ehdottaisin, osteopaatti.
Eipä vastannut käyttääkö luomusokeria tai intiaanisokeria tai luomuruokosokeria. Niissä kun on glutamiinihappoaja glysiiniä jjatuotteissa missä on sellakkaa, saa aikaan migreenin. Toisilla sininen väriaine yksin riittää mut myös vihreät. . Ruskeat. .. violetit sisältää sitä. Ei auta osteopaatti jos ei ymmärrä noita kiertää kaukaa. Pansuolassa on lysiinihydrokloridi... siitä kans tulee välittömästi migreeni
 

Yhteistyössä