Miettimisen jälkeen kerron teille miksi olen kotona ennen muuta perhettä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kertoo lääkärille, että on pahoinpidelty, niin lääkärillä on velvollisuus ilmoittaa asiasta poliisille.
Lääkäri ei tällöin riko vaitiolovelvollisuuttaan, he vain ilmoittavat, että täällä on paikattava, tulkaa katsomaan.
Että näin. Mutta silti minäkin olen sitä mieltä, että LÄÄKÄRIIN!
Sisäinen verenvuoto voi tosiaankin ola, vaikka tapahtumasta on useampi päivä.

itseasiassa on tyypillistä, että sisäiseen verenvuotoon ei kuole heti vaan siihen menee hiljalleen päivien saatossa. joskus kun ne vammat sisuskaluissa on sen verran pienet, että tihkuu vain. sitten kun on tihkunut tarpeeksi/tekee sen kuuluisan yhden väärän liikkeen niin onkin jo kiire. kuitenkin siis on tapauksia, jotka ovat vuotaneet pari kolmekin litraa vatsaonteloon ja vasta sitten romahtaneet aivan yllättäen. ihan ilman niitä kipuja mitä moni kuvittelee sisäisen verenvuodon aina aiheuttavan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tättärä:
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta oliko miehes hereillä, kun sua tinttas? Mä oon kerran unissani huitonu exälle mustan silmän alkua...

=) kyllä hän varmaan oli hereillä, jos hyppäsi hajareisin päälleni ja löi.

Takerrun pikku juttuun, mut hiukka ihmetyttää nämä :) hymiöt, kun kerrot ettämies on hakannut sua :(

Sama ihmetyttää minuakin.

Provo, ystävä hyvä!
Itku jo pääsi vaikken lukenut kuin eka sivun. Tuttua tuo kertomasi, tunnet hieman syylisyyttä siitä että mies kävi kimppuun, eikö niin? Se ei ole sinun syy, vaikka kuinka olisit nalkuttanut monta vuotta ja ollut inhottava, ei sun miehellä ole mitään oikeutta käydä kimppuun.

Mä olen elänyt monta vuotta väkivaltaisessa suhteessa, en osaa lähteä, olen tullut riippuvaiseksi tuosta sairaasta paskasta, joka erittäin taitavasti osaa lopulta kääntää kaiken mun syykseni. Osan aikaa ollaan onnellisia, kunnes taas räjähtää ja kaikki edelliset kauheudet palaa mieleen tehden joka kerrasta entistä raastavamman. Luulen, ettei miehelläsi kynnys ole korkea tehdä samaa uudestaan ja uudestaan.

En käske sinua lähtemään, se ei ole oikein. Teet omat päätöksesi, mutta pyydän, hakekaa apua ajoissa!! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja viieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.

Tottakai tuli. Jos aikuinen nainen ei saa itseään hoidettua lääkärille, edes lastensa takia niin, kyllä jotain herätystä tarvii hänkin!

Arvaapa miksi ihmeessa ei uskalla sinne laakariin menna. Ap:han on tehnyt rakastavan miehensa elamasta helvetin, kun mies vaan halusi rakastaa. Jos tuota kuulee virtuaalimaailmassa, niin mita sitten sukulaiset, perhe, miehen tyokaverit, tutut, koko kaveriporukka sanoo.

"Ei se mies ikina ole ketaan muuta hakannut, kylla sa oot sen iahn loppuun polttanut. Se vaan rakasti sua niin paljon. Hyvan miehen olet pilannut."

Kuka vastahakattu ihminen jaksaa viela tuon henkisen rumban lapitte?

Kelle hänen tarvisi selittää? Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus. Kenellekkään ei ole pakko puhua yhtään mistään.

vaitiolovelvollisuus "kumoutuu" kun ihmishenki/lapsien turvallisuus on uhattuna. vaitiolovelvollinen on velvollinen tekemään ilmoituksen kuullessaan jotain joka uhkaa ihmishenkeä/lasten henkistä/fyysistä kehitystä. joten valitettavasti esim. lääkäri jolle äiti-ihminen käy kertomaan miehensä hakanneen hänet on velvollinen tekemään ilmoituksen poliisille/lastensuojeluun. on sitten lääkärin oman moraalin mukaista toimiiko tässä laillisesti/laittomasti.

pahoinpitelyhän ei ole enää asianomistajarikos vaan siitä nostetaan automaattisesti syyte ja lääkärit on ilmoitusvelvollisia suhteessa poliisin (eli joutuvat soittamaan poliisit paikalle kun hakattu ihminen tulee vastaanotolle) ja kotiväkivallan kyseessä ollessa lääkäri/poliisit ovat velvollisia tekemään lastensuojeluilmoituksen perheestä jossa perheväkivaltaa.

kas kummaa kun kukaa ei tehny mitään sillon kun mun kaverin äijä hakkas tätä, katkoi käden ja menivät päivystykseen, tällöin oli mies tosin mukana joten kaveri joutui valehtelemaan että kaatui mutta lääkäri oli epäilevästi kyllä katsonut. toisella kerralla meni lääkäriin yksin, kun mies oli lyönyt kovaa vatsaan ja kertoi tällä kertaa lääkärille mistä syystä lääkäriin meni, ja lääkäri oli vaan kysynyt että kirjaako ylös jos myöhemmin tarvitsee todistusaineistoa, ja kaveri oli sanonut että kirjaa vaan mutta mitään muuta ei sitten tehtykään...

Alkuperäinen kirjoittaja Just joo:
Juu, miestä saa potkia mennen tullen, mutta auta armias jos se on mies joka käy käsiksi, sitten on oksat pois! :)

No ei saa potkia. Mutta mieskö saa antaa sitten kymmenkertaisesti takaisin, onko se oikein??!!

Alkuperäinen kirjoittaja miero:
Jos kertoo lääkärille, että on pahoinpidelty, niin lääkärillä on velvollisuus ilmoittaa asiasta poliisille.
Lääkäri ei tällöin riko vaitiolovelvollisuuttaan, he vain ilmoittavat, että täällä on paikattava, tulkaa katsomaan.

itseasiassa on tyypillistä, että sisäiseen verenvuotoon ei kuole heti vaan siihen menee hiljalleen päivien saatossa. joskus kun ne vammat sisuskaluissa on sen verran pienet, että tihkuu vain. sitten kun on tihkunut tarpeeksi/tekee sen kuuluisan yhden väärän liikkeen niin onkin jo kiire. kuitenkin siis on tapauksia, jotka ovat vuotaneet pari kolmekin litraa vatsaonteloon ja vasta sitten romahtaneet aivan yllättäen. ihan ilman niitä kipuja mitä moni kuvittelee sisäisen verenvuodon aina aiheuttavan.

Se on asian omaisen oma asia tekeekö rikosilmoituksen vai ei!!!! Eikä ole ees velvoitetta kertoo kuka on pahoinpidellyt!

Saanko kysyä sulta jotakin provo? MIKSI ihmeessä kerroit täällä tämän? Tiesit tasan tarkkaan, että silkkaa paskaa tulet saamaan niskaasi, et ymmärrystä ollenkaan sille, ettet käräytä ukkoasi. Sulla on paha olo muutenkin, onko kiva nyt lukea täältä, että olet hullu ja ties mikä tyhmä kun et tee asian eteen mitään? Mihin ihmeeseen pyrit tällä aloituksellasi?

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja viieras:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.

Tottakai tuli. Jos aikuinen nainen ei saa itseään hoidettua lääkärille, edes lastensa takia niin, kyllä jotain herätystä tarvii hänkin!

Arvaapa miksi ihmeessa ei uskalla sinne laakariin menna. Ap:han on tehnyt rakastavan miehensa elamasta helvetin, kun mies vaan halusi rakastaa. Jos tuota kuulee virtuaalimaailmassa, niin mita sitten sukulaiset, perhe, miehen tyokaverit, tutut, koko kaveriporukka sanoo.

"Ei se mies ikina ole ketaan muuta hakannut, kylla sa oot sen iahn loppuun polttanut. Se vaan rakasti sua niin paljon. Hyvan miehen olet pilannut."

Kuka vastahakattu ihminen jaksaa viela tuon henkisen rumban lapitte?

Kelle hänen tarvisi selittää? Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus. Kenellekkään ei ole pakko puhua yhtään mistään.

vaitiolovelvollisuus "kumoutuu" kun ihmishenki/lapsien turvallisuus on uhattuna. vaitiolovelvollinen on velvollinen tekemään ilmoituksen kuullessaan jotain joka uhkaa ihmishenkeä/lasten henkistä/fyysistä kehitystä. joten valitettavasti esim. lääkäri jolle äiti-ihminen käy kertomaan miehensä hakanneen hänet on velvollinen tekemään ilmoituksen poliisille/lastensuojeluun. on sitten lääkärin oman moraalin mukaista toimiiko tässä laillisesti/laittomasti.

pahoinpitelyhän ei ole enää asianomistajarikos vaan siitä nostetaan automaattisesti syyte ja lääkärit on ilmoitusvelvollisia suhteessa poliisin (eli joutuvat soittamaan poliisit paikalle kun hakattu ihminen tulee vastaanotolle) ja kotiväkivallan kyseessä ollessa lääkäri/poliisit ovat velvollisia tekemään lastensuojeluilmoituksen perheestä jossa perheväkivaltaa.

kas kummaa kun kukaa ei tehny mitään sillon kun mun kaverin äijä hakkas tätä, katkoi käden ja menivät päivystykseen, tällöin oli mies tosin mukana joten kaveri joutui valehtelemaan että kaatui mutta lääkäri oli epäilevästi kyllä katsonut. toisella kerralla meni lääkäriin yksin, kun mies oli lyönyt kovaa vatsaan ja kertoi tällä kertaa lääkärille mistä syystä lääkäriin meni, ja lääkäri oli vaan kysynyt että kirjaako ylös jos myöhemmin tarvitsee todistusaineistoa, ja kaveri oli sanonut että kirjaa vaan mutta mitään muuta ei sitten tehtykään...

Siitä minä ainakin olen satavarma, että jos perheessä on lapsia, niin se on lastensuojeluasia joka kerta jos lähisuhdeväkivaltaa ilmenee!

Alkuperäinen kirjoittaja Eräs vaan:
Saanko kysyä sulta jotakin provo? MIKSI ihmeessä kerroit täällä tämän? Tiesit tasan tarkkaan, että silkkaa paskaa tulet saamaan niskaasi, et ymmärrystä ollenkaan sille, ettet käräytä ukkoasi. Sulla on paha olo muutenkin, onko kiva nyt lukea täältä, että olet hullu ja ties mikä tyhmä kun et tee asian eteen mitään? Mihin ihmeeseen pyrit tällä aloituksellasi?

no heräätämään huomiota ja kiivasta keskustelua. mitäs muutakaan... saaahan tänne kuka vaan satuilla ihan mitä haluaa..

Ei voi muuta sanoa kuin että on sulla nainen kestämistä, kaiken tuon kanssa. :/
Mutta jos tuon tien oot valinnut reitiksesi kulkea niin mitäpä sitä enää tässä ihmettelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja miero:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
jospa kuitenkin miettisit uudelleen lähtöä lääkäriin ja aikalisää ukosta

Joo eikös munuaiset voi olla vioittuneet jos virtsakin on punaista, eli siinä on ilmeisesti verta?

jos virtsassa on verta niin ON tullut jotain vikaa. vähintään on munuaiset tärähtäneet ja kun miettii miten herkät sisäelimet on niin TODELLAKIN suosittelisin käydä lääkärillä. ettei vain ole sisäistä verenvuotoa kumminkin. se nimittäin EI välttämättä teje edes kipeää ennen kuin vasta juuri ennen romahtamista.

Ap:lle voimia :hug:
Noista munuaisiin kohdistuvista iskuista/tärähdyksistä voisin kertoa appeni tarinan:
Apella munuaiskudokseen tuli tärähdyksen seurauksena tulehdus, ja sen seurauksena molemmat munuaiset tuhoutu. Tuo tärähdys ei aiheuttanut aluksi mitään oireita, eikä hän mennyt lääkäriin.
Appi pärjäsi pitkään vatsakalvodialyysillä (onko toi oikea nimitys?), jossa erikoisnestettä valutettiin katetrin kautta vatsaonteloon, ja tietyn ajan kautta pois.. ja uutta nestettä tilalle (mahanahkaan tehty *reikä* ja siitä katetri vatsaonteloon. se katetri oli siis paikalla kokoajan) . Aikaa vievää ja tarkkaa hommaa ettei bakteereja pääse vatsaonteloon, vaatteet meni uusiksi ku maha pullotti nesteen takia. Mutta tuon avulla appi eli vielä pitkään. Munuaisia hälle ei voitu siirtää
Eli käy lääkärissä pliis.. tarkistuttamassa munuaistesi tilanne, lapsille ois kova paikka jos sulla menee munuaiset ja joudut niitten takia oleen jatkuvasti hoidossa. Ja tosi rankkaa se olisi sullekkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Toissa iltana mökillä mentiin nukkumaan, olin nalkuttanut varmaan aika paljon....no, mentiin siis nukkumaan ja mies sulloi jalkojaan jollain tapaa jalkojeni luo, niin potkaisinkevyesti hänen jalkaansa pois, siis oikeasti kevyesti tönäisin jalallani sitä taaksepäin.

Mies tönäisi tosi kovasti polvellaan selkääni tuon jälkeen, jonka jälkeen aioin nousta pois sängystä niin mieheni hyppäsi päälleni istumaan ja löi nyrkillä aivan täysillä niskaani ja heti sen jälkeen otsaani ja huom! pimeässä eli jos olisi esim. silmään osunut olisin varmasti jo kuollut.

Löi siis ison miehen kaikilla voimilla, niin että nyt tiedän miltä tuntuu kun oikeasti saa turpaansa ja näkee tähtiä - en tiennytkään aikaisemmin iästäni huolimatta.

Otsa on musta, samoin käsivarressa on mustelma kun mieheni vielä myöhemmin puri siihen ja virtsa on punaista, kun mahaanikin on potkittu.

En ole siis sairaana tai erityisen kipeä, mutta mustelmilla olen ja nuo kaksi päähän osunutta iskua olivat sellaisia, että tosi pahaa jälkeä olisi tullut jos olisi vähän eri kohtaan osunut.

En mene lääkäriin tai poliisille, koska mieheni työpaikka on mennyttä jos poliisiasian tästä teen ja ei, mieheni ei ole ennen ketään, ainakaan naista hakannut.

Luultavasti ei edes erota, mutta helvettiä tämä varmasti tulee olemaan.

Ja kyllä, mieheni oli selvinpäin kuten minäkin.

Ja ei, lapset eivät edes heränneet - ihan varmasti, koska ei vauva varmasti teeskentele nukkumista.

Tälläinen oli meidän mökkiloma.

Oletko sä vähän pimee?? Miksi ihmeessä olet ennemmin onneton tollasen miehen kanssa, kuin onnellinen yksin?? Et ole kertonut syytä, tai minä en ainakaan ole tääl lukenut..
Luuletko että lapset ei vaistoa minkälaiset välit teillä on miehes kans ja ettei se niihin vaikuta? Lapset ei ole tyhmiä!
Mä olin kans exän kans pitkään, kun en "uskaltanut" lähteä ja ajattelin etten jaksa olla yksin ym. Mut sit kun tein päätöksen ja lähdin, niin elän elämäni onnellisinta aikaa ja lapsetkin voivat paljon paremmin, vaikken huomannut aikaisemmin että huonosti voivatkaan..
Nyt minulla on joka toinen vkl ihan omaa aikaa, kun lapset isällään ja kun ollaan lasten kanssa, meillä on paljon mukavampaa nyt kuin silloin kun oltiin kokonainen perhe, en jaksanut olla edes lasten kanssa, kun voin itse huonosti.

Mieti vielä jos kuitenkin hankit oman asunnon, voit yllättyä positiivisesti.

...Tuli puistatus kun luin ketjua. Suosittelen lääkärillä käyntiä tuon verivirtsaisuuden takia.

Minä muistin itse murrosiässä, että isäni on ollut hyvin väkivaltainen, selvinpäin silloin kun olin miltei vauvaikäinen. Ihmeelliset muistikuvat palautuivat mieleeni ja minun pitikin kysyä äidiltä asiasta suoraan. Hän vaikeni, eikä suostunut myöntämään. Olin n. 3 vuotias kun isä ja äiti lopettivat seurustelun ja n. 12 vuotiaana alkoi olla ihmeellisiä juttuja mielessä. Ihmettelin meidän jääkaapin ovessa olevaa ympyrän mallista lommoa ja niitä "unia" joita alitajuuntaani tuli. Kysyin uudelleen ja uudelleen äidiltäni asiasta, että mitä tämä on.. Kunnes tajusin, päättelin asioita.. Loppujen lopuksi kävi ilmi, että minut oli potkittu rappukäytävään n.4 vuotiaana tosi pahasti (isä kävi silloin vielä tapaamassa minua), äitiäni hakattu useita kertoja jne.. pahinta lienee se henkinen väkivalta, jota isäni oli kylvänyt elämässämme.. Niin ja se jääkaapin ovi.. Siinä oli lommo siitä kun isä heitti kahvikupilla äitiä ja se meni ohi.

Toivottavasti saat elämäsi kuntoon. Kunnossahan se ei ole, jos mies käyttäytyy noin. Se vain tulee jatkossa pahenemaan. Hetken on hiljaista, jopa onnellista... Kunnes taas rysähtää. Joko ilman syytä tai jotain "ärsykkeestä", jonka ei tarvitse olla suurtakaan..

Niin ja tiedän tuon, isästäni ja yhdestä eksästäni. Näin se vaan menee.

Pakkoko se on sanoo, et äijä löi? Jos kerta sen työpäikan takia ei voi kertoo. Jatkaa sit valehtelua, kävelin ovee päin tai jotain...

No eiköhän se lääkäri huomaa, ettei ole ihan oveen päin kävelystä tullut tollaset vammat.... Täytyy olla aika vakuuttava..
"Joo, tota. Virtsassa on verta ja otsassa nyrkin kokonen pahkura... Tota, joo, törmäsin oveen!"
Uskoisitko itse???

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä