Miettimisen jälkeen kerron teille miksi olen kotona ennen muuta perhettä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Pitääkö mun sit kehua jos en juurikaan pidä tapauksesta? :xmas: Jännää, sitä valitetaan siitä kun ei uskalleta suoraan sanoa ja sitten kun sanotaan niin sekin on väärin, siis whatthef*ck? Siinä on tummennettuna mielikuva mikä mulle on tullut tyypistä, ok :xmas: Ois vissiin pitänyt tehdä uusi aloitus asian tiimoilta, tais tulla vissiin väärään asia yhteyteen?
No mut en mä voi sillekkään mitään että sä nyt olet sä, enhän?

Mun mielestani sun kommentti tuli vaaraan ketjuun. Mutta sulla on oikeus kommenttiisi, enka ma muuta ole vaittanytkaan. Ja ma voi olla eri mielta tasta asiasta. Ei se sen vaikeampaa ole.

Ja ma en ole ikina ole ollut sita mielta, etta ihmisille pitaisi aina sanoa mita mielta heista on suoraan, eika selan takana. Ei kaikista tarvitse pitaa, eika tulla juttuun, mutta ei heita tarvitse haukkuakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
En mene lääkäriin tai poliisille, koska mieheni työpaikka on mennyttä jos poliisiasian tästä teen ja ei, mieheni ei ole ennen ketään, ainakaan naista hakannut.

Miehen työpaikka = raha = elatus on sulle siis tärkeämpää kuin tulevaisuudessa oma ja lastesi turvallisuus? Noin ajatteli oma äitinikin aikoinaan ja sain elää pelossa kauan sen miehen takia.
Jos virtsassa tulee verta, sun itseasiassa PITÄISI mennä lääkäriin. Jollet itsestäsi välitä, välitä edes lapsistasi.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
jospa kuitenkin miettisit uudelleen lähtöä lääkäriin ja aikalisää ukosta

Joo eikös munuaiset voi olla vioittuneet jos virtsakin on punaista, eli siinä on ilmeisesti verta?

jos virtsassa on verta niin ON tullut jotain vikaa. vähintään on munuaiset tärähtäneet ja kun miettii miten herkät sisäelimet on niin TODELLAKIN suosittelisin käydä lääkärillä. ettei vain ole sisäistä verenvuotoa kumminkin. se nimittäin EI välttämättä teje edes kipeää ennen kuin vasta juuri ennen romahtamista.

Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
onko miehesi edes katunut? tai keksinyt syytä käytökselleen? :o

Syyhän oli ilmeinen ja mieheni periaatteisiin ei katuminen kuulu - tehtyä ei saa tekemättömäksi, joten turha katua.

Mies on varmaan enemmän eron kannalla kuin minä, joka en jaksa alkaa yh:ksi.

Mikä sua oikein vaivaa? Miksi vihaat noin paljon itseäsi ettet edes välitä, vaikka oma rakas satuttaa noin pahasti sinua? Jos kuolet, haluatko tosiaan että lapsesi jäävät miehesi hoidettavaksi???

Olen kyllä sitä mieltä, että jokainen kantaa vastuunsa tekemisistään. En koskaan suojelisi miestäni tuollaiselta asialta. Hän saa kantaa minkä on aiheuttanut. Juridisesti olisi erittäin tärkeää, että tekisit tästä rikosilmoituksen. Jos vaikka myöhemmin tulee kiistaa lasten huoltajuudesta.

Pikkasen tuntuu silti oudolta tää juttu. Vaikeaa uskoa. Oletko joku marttyyri vai kun et edes lääkäriin mene ja täällä sitten tätä asiaa puit.

Tylpästä vatsavammasta helposti seurauksena munuaisvamma, maksan, pernan tai virtsarakon/putken repeämä. Suosittelen ehdottomasti menemään lääkäriin, sillä verivirtsaisuuden syy on aina selvitettävä. Älä jää odottamaan, että se lakkaisi itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Tylpästä vatsavammasta helposti seurauksena munuaisvamma, maksan, pernan tai virtsarakon/putken repeämä. Suosittelen ehdottomasti menemään lääkäriin, sillä verivirtsaisuuden syy on aina selvitettävä. Älä jää odottamaan, että se lakkaisi itsestään.

Jos on niin tyhmä, ettei lääkäriin ymmärrä lähteä, vaan kotona kiillottaa marttyyrin sädekehää, niin sitten on parempi pysyä kotona. Että pistää vihaksi tuollaiset ihmiset

|O

:o :o :o

Olipa ketju!Meni tovi kon sain etes luettua.Monenmoista katsantokantaa ja monenlaisia ratkaisuja :) .
En halua edes ajatella miten moni nainen kokee apn kaltaista tässä rakkaassa suomenmaassamme pahimmassa tapauksessa joka ikinen päivä.
Syyksi riittää mikä vaan, vaikka nyt tuo Provon "tönäisit jalkaani liian kovaa..." :o
Toisaalta oli mielenkiintoistakin päästä sellaisen "pään sisälle" hetkeksi, jota on lyöty.Niin paljon nuita vaihtoehtoja, vaikka esimerkiksi minun kaltainen, jota ei oma avokki ole koskaan lyönyt, näkee helposti tilanteessa vain yhden ratkaisun=ukko mäjelle.Mitä nopeemmin, sen parempi.

:hug: :hug: :hug: Provo.
Tulehan kertomaan millainen loppu tarinalla oli, jos vaan jaksat =) .

Itsetuhoisuus ja läheisriippuvuus ovat myös sellaisia asioita, joihin olisi apua saatavilla. Valitettavan usein se menee kuitenkin juuri niin, että sitä ei aina haeta, ennen kuin on liian myöhäistä. :( Toivon kuitenkin edes lasten vuoksi, että ap tekisi asialle jotain. Voittehan te hakea apua yhdessä miehesi kanssa, jotta saisitte asianne kuntoon. Ero ei ole aina ainoa vaihtoehto vaan niitä on useita.

Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
onko miehesi edes katunut? tai keksinyt syytä käytökselleen? :o

Syyhän oli ilmeinen ja mieheni periaatteisiin ei katuminen kuulu - tehtyä ei saa tekemättömäksi, joten turha katua.

Mies on varmaan enemmän eron kannalla kuin minä, joka en jaksa alkaa yh:ksi.

haluat roikkua huonossa suhteessa kuin takiainen.

saat papereihin merkinnän tapahtuneesta, ei koskaan tiedä jos vaikka myöhemmin tulisi tilanne että haluat sen rikosilmoituksen tehdä! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja jotain todistetta:
saat papereihin merkinnän tapahtuneesta, ei koskaan tiedä jos vaikka myöhemmin tulisi tilanne että haluat sen rikosilmoituksen tehdä! :hug:

Niin.. KYllähän se asia niin menee, että nykyään se ei ole enää potilaan omassa harkinnassa, että nostaako syytettä vai ei vaan lääkärin velvollisuus on ilmoittaa asiasta eteenpäin, jos katsoo aiheelliseksi. Juuri tämän takia ap ei varmaan lääkäriin menekään, luulisin.

Toivottavasti olet tyytyväinen kun kasvatat lapsesi tuollaisessa perhehelvetissä, jossa vanhemmat lähinnä vihaavat toisiaan.

Ja että rahakin sulle on niin tärkeää, ettet voi ukostasi tehdä rikosilmoitusta, ettei se vaan menetä töitään :headwall: :headwall: :headwall:

Sympatiat sinua kohtaan nollassa!

Aaban! Siks joku Provon yhteystiedot tietävä vois ilmoittaa asiasta lasten suojeluun, ku Provo ei kykene asiaa enää hoitamaan (pelkää)! Ootko se sinä?

Alkuperäinen kirjoittaja Starslookers:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Starslookers:
sitä mäkin mietin.. mitä sä haet tällä alotuksella jos sulla ei sit kumminkaan haittaa tai ole hätää??
Pitääkö jokaisella aloituksella hakea jotain? Eikö voi vaan kertoa, mitä on tapahtunut?

Koko ketju on niin ihmeellinen, ensin itkee että on hakattu ja verta tulee... sit ku kehottaa lääkäriin tai harkitsemaan suhteen jatkoa, vaikuttaa siltä että mitään ei olsi edes tapahtunut. ei kukaan voi olla tollanen miehen pahoinpitelyn jälkeen!!

Millainen mínun pitäisi olla?? En osaa alkaa lähtemään paikkaan jota ei ole olemassa tms. En ole itkenyt enää, tein sen aikaisemmin jo.

Onhan lääkärit olemassa.

Ymmärrän ap:ta paremmin kuin luulinkaan.. Ei se lyöminen aina aiheuta älytöntä paniikkia ja pelkoa, toisinaan siitä tulee vain suuri suru, pettymys ja tarve ymmärtää.

Minun mieheni ei ole koskaan ns. hengenvaarallisesti minua lyönyt, seinään olen kyllä lentänyt ja naarmuja/pieniä ruhjeita saanut. Silti. Silti joka kerta voi uskoa, että tämä on niiiiin pientä ja että minullakin oli oma osani. Ja että mies ei todellakaan ns. täysissä järjissään minulle pahaa tahtoisi.

Hullut, jotka syyllistätte ap:ta lastensa turvallisuuden järkkymisestä.. eikös se ole se mies joka löi? Miestäkö ei tarvitse syyllistää, naista vain ellei tämä samantien eroa ja tee rikosilmoitusta?

Jossakin vaiheessa elämää huonokin suhde on parempi kuin suhdetta ollenkaan. En minäkään halua yh:ksi jos on vaihtoehtoja.. :/

Ap, laitttaisin sulle yv:tä mutta en tiedä mitä sanoa.. Tämän vain :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Uskomatonta, tasta ketjusta myos tuli osittain ap:n syyllistamisketju.

Tottakai tuli. Jos aikuinen nainen ei saa itseään hoidettua lääkärille, edes lastensa takia niin, kyllä jotain herätystä tarvii hänkin!

Arvaapa miksi ihmeessa ei uskalla sinne laakariin menna. Ap:han on tehnyt rakastavan miehensa elamasta helvetin, kun mies vaan halusi rakastaa. Jos tuota kuulee virtuaalimaailmassa, niin mita sitten sukulaiset, perhe, miehen tyokaverit, tutut, koko kaveriporukka sanoo.

"Ei se mies ikina ole ketaan muuta hakannut, kylla sa oot sen iahn loppuun polttanut. Se vaan rakasti sua niin paljon. Hyvan miehen olet pilannut."

Kuka vastahakattu ihminen jaksaa viela tuon henkisen rumban lapitte?

Kelle hänen tarvisi selittää? Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus. Kenellekkään ei ole pakko puhua yhtään mistään.

vaitiolovelvollisuus "kumoutuu" kun ihmishenki/lapsien turvallisuus on uhattuna. vaitiolovelvollinen on velvollinen tekemään ilmoituksen kuullessaan jotain joka uhkaa ihmishenkeä/lasten henkistä/fyysistä kehitystä. joten valitettavasti esim. lääkäri jolle äiti-ihminen käy kertomaan miehensä hakanneen hänet on velvollinen tekemään ilmoituksen poliisille/lastensuojeluun. on sitten lääkärin oman moraalin mukaista toimiiko tässä laillisesti/laittomasti.

pahoinpitelyhän ei ole enää asianomistajarikos vaan siitä nostetaan automaattisesti syyte ja lääkärit on ilmoitusvelvollisia suhteessa poliisin (eli joutuvat soittamaan poliisit paikalle kun hakattu ihminen tulee vastaanotolle) ja kotiväkivallan kyseessä ollessa lääkäri/poliisit ovat velvollisia tekemään lastensuojeluilmoituksen perheestä jossa perheväkivaltaa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä