Miettikääs mun kanssa "kostotoimenpiteitä"miehelle :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ny loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ny loppu

Vieras
Mä täytän ja tyhjennän astianpesukoneen AINA, mä pesen pyykkiä melkein aina, mä viikkaan puhtaat pyykit kaappeihin. Mä teen ruoat, korjaan pöydän.

Noh, mies meinas ottaa pöydältä jonkun roskan ja viedä sen roskiin, mutta laskikin sen sitten takaisin - mitä mä tollasta, en viitti TOISTEN roskia alkaa siivoomaan :O

No, mä loukkaannuin tästä sen verran, että kostotoimenpiteet alkakoon. Tästälähin laitan vain oman lautaseni astianpesukoneeseen (miehellä tapana jättää altaaseen vaikka näkis että koneessa on likaiset ja omanikin laitan sinne), ei mee kauan niin alkaa tiskipöydällä olla aikamoinen keko likaisia miehen astioita, ite saa laittaa ne koneeseen (vihaa sitä yli kaiken, sen takia MÄ OLEN TEHNYT SEN AINA)

Toinen mitä tein, pesin MUN VAATTEITA, jätin miehen vaatteet pyykkikoriin, tyhjensin pyykkinarun ja jätin miehen vaatteet meidän sängylle HÄNEN puolelleen, viikatkoon ite illalla kaappiin kun huomaa niiden olevan siinä.

Mitäs muuta kivaa mä keksisin mitä MUN EI tartte tehä kun ne ei oo mun :D

ja tämä kaikki siitä, ettei hän viitsinytkään sitten korjata roskaa kun se on jonkun toisen jättämä

Hyvin meillä menee, mulla vaan kilahti tuo juttu :D Mulle ei ole ongelma vaikka joutuisin yksinään siivoamaan koko kämpän, teen sen mielelläni kun tiedän ettei mieheni tykkää siivoamisesta. Siivoaa kyllä omat jälkensä jossain vaiheessa.

[QUOTE="vieras";24776598]Mä en ymmärrä mistä te löydätte tuommoisia miehiä ja vielä huolitte ne itsellenne?[/QUOTE]

Älä muuta sano! :D Mä en katsois tuollasista laiskumusta päivääkään. Tai tuskin edes alkaisin suhteeseen tuollaisten ihmisten kanssa. Kyllä kotihommat kuuluvat molemmille, yhtä paljon.

mies käy töissä, mä en... joten koen kyllä että on minun hommani hoitaa tuo siivous.

En vain ymmärrä tässä tuota ettei voi minu roskaani korjata ja vain sen takia ettei se ole hänen roskansa. Ei halua siivota muitten sotkuja, hyvin kyllä vei samaan aikaan omat paskansa roskiin. Miten voi edes muistaa että mitkä on hänen roskiaan ja mitkä minun :O

No, tästälähin tiskatkoon omat tiskinsä ainakin hetken, ehkä sitten huomaa että minäkin siivoan hänen paskojaan.

Jaa. Mä teen mielelläni noi ap:n mainitsemat jutut, koska mies tekee pidempää päivää töissä. Näin hänen ei tarvitse käyttää koko vapaa-aikaansa kotiaskareisiin ja meillä on enemmän yhteistä aikaa perheenä.

Aapeen tapauksessa mä sanoisin suoraan miehelle että nyt mua harmittaa tuo sen toiminta ja se on ajattelematonta, voisiko sitä muuttaa kiitos. Miksi pitää kostaa, mies ei tajua syy-yhteyttä kuitenkaan ja kohta teillä on sota päällä eikä kumpikaan muista mistä se alkoi.

[QUOTE="vieras";24776649]Jaa. Mä teen mielelläni noi ap:n mainitsemat jutut, koska mies tekee pidempää päivää töissä. Näin hänen ei tarvitse käyttää koko vapaa-aikaansa kotiaskareisiin ja meillä on enemmän yhteistä aikaa perheenä.

Aapeen tapauksessa mä sanoisin suoraan miehelle että nyt mua harmittaa tuo sen toiminta ja se on ajattelematonta, voisiko sitä muuttaa kiitos. Miksi pitää kostaa, mies ei tajua syy-yhteyttä kuitenkaan ja kohta teillä on sota päällä eikä kumpikaan muista mistä se alkoi.[/QUOTE]

Mä luulen kyllä myös että tässä saattaa käydä niin. Pitäiskö sit suoraan vaan sanoa miehelle että onko asia todella hänen mielestään niin, että riittää kun omat roskansa siivoaa?? Että siinä tapauksessa voi tiskata ne omat tiskinsäkkin.

Vaihda lakanat omalle puolelle sänkyyn, et miehen puolelle. Osta jääkaappiin vain omia herkkuruokia, jos mies käyttää esim. sinistä maitoa ja sinä rasvatonta, niin ostat pelkkää rasvatonta. Voit pestä miehen pyykkejä, mutta vain esim. paripuolia sukkia tai alushousuja, jos niitä on kaapissa puhtaanakin. Mutta et pese niitä vaatteita, joita on vähän puhtaana. Hankit puhdasvaatekorin, johon alat keräämään pyykkinarulta puhtaat vaatteet, myttyyn rypistymään. Jos oikein veemäinen olet, niin et edes nosta niitä paripuolia sukkia sieltä pyykkikoneesta kuivumaan. Toki voit jättää pyykkäämättä ne kokonaan. Teet vain omia suosikkiruokiasi, siivoat vain omat jälkesi.

Mä olen meidän perheessä se laiskaperse. :ashamed:
Mä en vaan yksinkertaisesti jaksa!

No sen verran kuitenkin, että huomaa ne hommat, mitkä yleensä kaatuvat minun tehtäväksi. Esim. imurointi, vessan pesu.. Mut nekin mä huomaan tehdä vasta siinä vaiheessa, kun olen jättänyt ne jonkun aikaa tekemättä. :ashamed:

Mies hoitaa pääosin pyykkäyksen, tiskikoneen käynnistämisen/tyhjäämisen, roskienviennit jne.

Mut postista sen tarvii harvemmin huolehtia.

[QUOTE="kkk";24776675]Vaihda lakanat omalle puolelle sänkyyn, et miehen puolelle. Osta jääkaappiin vain omia herkkuruokia, jos mies käyttää esim. sinistä maitoa ja sinä rasvatonta, niin ostat pelkkää rasvatonta. Voit pestä miehen pyykkejä, mutta vain esim. paripuolia sukkia tai alushousuja, jos niitä on kaapissa puhtaanakin. Mutta et pese niitä vaatteita, joita on vähän puhtaana. Hankit puhdasvaatekorin, johon alat keräämään pyykkinarulta puhtaat vaatteet, myttyyn rypistymään. Jos oikein veemäinen olet, niin et edes nosta niitä paripuolia sukkia sieltä pyykkikoneesta kuivumaan. Toki voit jättää pyykkäämättä ne kokonaan. Teet vain omia suosikkiruokiasi, siivoat vain omat jälkesi.[/QUOTE]

Okei, no nyt ehkä tajusin että miltä mä kuulostan kostotoimenpidepyyntöineni :D

ehkä vain fiksuinta puhua miehelle suoraan, ei se kuitenkaan tajuais ja kaikenlisäks saisin haistella paskaisia astioita monta päivää

[QUOTE="a.p";24776687]

ehkä vain fiksuinta puhua miehelle suoraan, ei se kuitenkaan tajuais ja kaikenlisäks saisin haistella paskaisia astioita monta päivää[/QUOTE]

Juuri näin :flower:

(mutta ymmärrän kyllä että hetken aikaa pitää saada puhista ja suunnitella kaikenlaista mitä ei sit toteutakaan :D )

[QUOTE="vieras";24776692]Juuri näin :flower:

(mutta ymmärrän kyllä että hetken aikaa pitää saada puhista ja suunnitella kaikenlaista mitä ei sit toteutakaan :D )[/QUOTE]

paitsi et mä aloin heti hommiin :D siellä ne miehen puhtaat vaatteet makaa sängyllä :D suunnittelin jo sanovani, että -en mä niitä viittiny kaappiin asti viikata KU EI NE OO MUN :D mutta tästä olis ihan varmasti tullut vain riitaa.

Mun mielestä aika huippu oli kun kerran yksi kaveri kertoi miehen tulleet kotiin töistä ja alkaneen vikistä mitä ruokaa ja miksi ei oo valmiina vaikka kaveri oli sopinut miehen tuovan jotain ja tekevän sen. Kaveri oli ollut kipeenä kotona kipeän vauvan kanssa, eikä ollu päässy kauppaan saati ehtiny tehä ruokaa. Lähti sitten hakemaan itelleen kiinalaista ja tuli kotiin sen syömään, mies katteli vieressä kieli pitkällä. En kannata kosto toimia, mutta välillä pieni napautus saattaa olla paikallaan :D

Meillä kans sama juttu, mies kyllä tekee kotitöitä välillä, mutta siinä välissä sotkee ihan älyttömästi. Pahin on makuuhuone, mies syö karkkia sängyssä ja heittelee paperit lattialle sängyn ja seinän väliin josta ne menee sängyn alle, sinne lentää myös likaiset vaatteet, lehdet, kirjat, dvd:t, likaisia astioita (jos syö sängyllä jotain) ja jos sinne kaatuu lasillinen limsaa, sinne se jää. Sen siivoamiseen menee aikaa ja kipeällä selällä on tosi ihana poimia sitä kamaa kapealta väylältä sängyn ja seinän välistä ja sängyn alta... Mulla on allergia joten oliis tärkeää imuroida usein, mutta on ihan hiton iso homma siivota se makkari tuon sotkujen takia.

Toissapäivänä sain tarpeekseni kun olin jo kauan pyytänyt, että keräilisi ne kamat sieltä että saan imuroida, silmiä kirveli ja nenä oli tukossa aina kun menin nukkumaan. Keräsin kaikki limaiset ja pölyiset jutut isoon laatikkoon ja kippasin kaiken miehen työpöydälle ja tietokoneen näppäimistölle. Yleensä odotan, että mies itse siivoaa siellä, mutta jos menee tarpeeksi aikaa, mun on pakko tehdä se koska en vain pysty olemaan siinä pölyssä. Tällä kertaa en päästänyt miestä helpolla, vaan se sama sotku odottaa sitä nyt, mutta eri paikassa...

Toinen vakioärsytys, kun lapsen vaunut on tuulikaapissa, on se, että mies kuljettelee niiden päälle, alle ja eteen kamaa pitkin päivää (tekee kotona töitä) ja aina kun mä haluan mennä ulos, joudun siivoamaan että saan ne vaunut käyttöön. Sama juttu monessa muussakin asiassa, että jos jotain haluaa tehdä, joutuu ensin keräämään miehen sotkuja. Kasasin tuulikaapistakin kaikki miehen tavarat sen tietokonepöydän eteen ja tuolille, seuraavaksi työnnän rattaat ulos ja kippaan tavarat pihalle tuohon viereiseen ojaan jos ei ala tavarat pysyä muualla.

Musta olisi ok, jos toinen ei tiskaisi tai imuroisi, mutta tuota älytöntä sotkemista mä en enää jaksa. Mä en sen takia ehdi tehdä kaikkia normaaleja kotitöitä mitä haluaisin, kun kaikkeen menee moninkertaisesti aikaa kun toinen tukkii tavaroillaan kulkuväylät, sotkee nopeammin paikkoja kuin mä ehdin siivota. Olisi edes 8 tuntia päivästä töissä jossain muualla niin saisin aamulla siivota ja nauttia puhtaasta kämpästä edes vähän aikaa ennen kuin toinen tulee ja jatkaa sotkemista. Nytkin on sohva täynnä vaatteita, koska mies tarvitsi tyhjää laatikkoa ja kippasi vauvanvaatteet, jotka mä olen hiljattain lajitellut laatikoihin odottamaan myyntiä, siihen sohvalle että sai viedä mun laatikon. Osan tiputteli suoraan lattialle.

Mies ei ollut samanlainen ennen, remontin aikaan siitä tuli ihan välinpitämätön jälkien siivoamisen suhteen, kun joka paikka oli muutenkin levällään eikä tavaroille aina yksinkertaisesti ollut paikkoja.

musta tuntuu, että mies luulee että ne tiskit ja vaatteet hyppää itekseen sinne kaappiin, siksi pieni napautus olis paikallaan. Tosin mulla on sen verran ihana mies, että luulen hänen työpäivän aikana hoksanneen mitä tuli sanottua ja pyytää varmaan anteeksi kun tulee töistä <3

kiva sit kun täällä on kauheet kostotoimenpiteet tehtynä :D

[QUOTE="vieras";24776724]Meillä kans sama juttu, mies kyllä tekee kotitöitä välillä, mutta siinä välissä sotkee ihan älyttömästi. Pahin on makuuhuone, mies syö karkkia sängyssä ja heittelee paperit lattialle sängyn ja seinän väliin josta ne menee sängyn alle, sinne lentää myös likaiset vaatteet, lehdet, kirjat, dvd:t, likaisia astioita (jos syö sängyllä jotain) ja jos sinne kaatuu lasillinen limsaa, sinne se jää. Sen siivoamiseen menee aikaa ja kipeällä selällä on tosi ihana poimia sitä kamaa kapealta väylältä sängyn ja seinän välistä ja sängyn alta... Mulla on allergia joten oliis tärkeää imuroida usein, mutta on ihan hiton iso homma siivota se makkari tuon sotkujen takia.

Toissapäivänä sain tarpeekseni kun olin jo kauan pyytänyt, että keräilisi ne kamat sieltä että saan imuroida, silmiä kirveli ja nenä oli tukossa aina kun menin nukkumaan. Keräsin kaikki limaiset ja pölyiset jutut isoon laatikkoon ja kippasin kaiken miehen työpöydälle ja tietokoneen näppäimistölle. Yleensä odotan, että mies itse siivoaa siellä, mutta jos menee tarpeeksi aikaa, mun on pakko tehdä se koska en vain pysty olemaan siinä pölyssä. Tällä kertaa en päästänyt miestä helpolla, vaan se sama sotku odottaa sitä nyt, mutta eri paikassa...

Toinen vakioärsytys, kun lapsen vaunut on tuulikaapissa, on se, että mies kuljettelee niiden päälle, alle ja eteen kamaa pitkin päivää (tekee kotona töitä) ja aina kun mä haluan mennä ulos, joudun siivoamaan että saan ne vaunut käyttöön. Sama juttu monessa muussakin asiassa, että jos jotain haluaa tehdä, joutuu ensin keräämään miehen sotkuja. Kasasin tuulikaapistakin kaikki miehen tavarat sen tietokonepöydän eteen ja tuolille, seuraavaksi työnnän rattaat ulos ja kippaan tavarat pihalle tuohon viereiseen ojaan jos ei ala tavarat pysyä muualla.

Musta olisi ok, jos toinen ei tiskaisi tai imuroisi, mutta tuota älytöntä sotkemista mä en enää jaksa. Mä en sen takia ehdi tehdä kaikkia normaaleja kotitöitä mitä haluaisin, kun kaikkeen menee moninkertaisesti aikaa kun toinen tukkii tavaroillaan kulkuväylät, sotkee nopeammin paikkoja kuin mä ehdin siivota. Olisi edes 8 tuntia päivästä töissä jossain muualla niin saisin aamulla siivota ja nauttia puhtaasta kämpästä edes vähän aikaa ennen kuin toinen tulee ja jatkaa sotkemista. Nytkin on sohva täynnä vaatteita, koska mies tarvitsi tyhjää laatikkoa ja kippasi vauvanvaatteet, jotka mä olen hiljattain lajitellut laatikoihin odottamaan myyntiä, siihen sohvalle että sai viedä mun laatikon. Osan tiputteli suoraan lattialle.

Mies ei ollut samanlainen ennen, remontin aikaan siitä tuli ihan välinpitämätön jälkien siivoamisen suhteen, kun joka paikka oli muutenkin levällään eikä tavaroille aina yksinkertaisesti ollut paikkoja.[/QUOTE]

No mun mies ei silleen sotke, tai jos sotkee niin siivoaa kyllä jälkensä, mutta VAIN OMAT jälkensä. En siihen niin ole kiinnittänyt huomiotakaan, paitsi nyt kun oikein mainitsi ettei viitti viedä toisen roskia roskapöntttöön :O

Nuo kostotoimenpiteet kaatuu aina joko riitaan tai siihen, että itse luovuttaa. Kaikilla meillä on niitä huonoja tapoja joista on vaikea päästä eroon. Niiden kanssa on joko opittava elämään tai unohdettava koko juttu. Meillä miehelle on vieläkin epäselvää missä säilytetään esimerkiksi pakastusrasioita. Astianpesukoneen tyhjennyksen jäljiltä nuo ovatkin piilotettuna ties mihin kaappeihin. Alussa jaksoin mäkättää mutta nyt käyn hiljaa korjaamassa ne omille paikoilleen. Pääasia kumminkin, että mies tyhjentää sen astianpesukoneen. Mutta millä ilveellä sen saisi huuhtelemaan maitopurkit...

[QUOTE="Omppu";24776765]Nuo kostotoimenpiteet kaatuu aina joko riitaan tai siihen, että itse luovuttaa. Kaikilla meillä on niitä huonoja tapoja joista on vaikea päästä eroon. Niiden kanssa on joko opittava elämään tai unohdettava koko juttu. Meillä miehelle on vieläkin epäselvää missä säilytetään esimerkiksi pakastusrasioita. Astianpesukoneen tyhjennyksen jäljiltä nuo ovatkin piilotettuna ties mihin kaappeihin. Alussa jaksoin mäkättää mutta nyt käyn hiljaa korjaamassa ne omille paikoilleen. Pääasia kumminkin, että mies tyhjentää sen astianpesukoneen. Mutta millä ilveellä sen saisi huuhtelemaan maitopurkit...[/QUOTE]

Nimenomaan, jokaisella on niitä juttuja mitä ei tykkää tehdä ja siksi mä olenkin tota konetta täyttänyt ja tyhjännyt. Kolahti vain niin kovin korvaan tuo, ettei voi mun roskaa viedä. Sillä oli se roska jo kädessä mutta laski takaisin pöydälle :O Omansa kyllä vei roskiin kun siivoskeli jälkiään. Omat vaatteensa oli korjannut sohvilta, arvatkaapa oliko mun jättämät vaatteet yhä sohvalla???

[QUOTE="a.p";24776687]Okei, no nyt ehkä tajusin että miltä mä kuulostan kostotoimenpidepyyntöineni :D

ehkä vain fiksuinta puhua miehelle suoraan, ei se kuitenkaan tajuais ja kaikenlisäks saisin haistella paskaisia astioita monta päivää[/QUOTE]

Hei oikeesti. Aina puhuminen ei auta. Mä olin tosissaan kommenttini kanssa. Totta kai kannattaa keskustella aiheesta, mutta jos sekään ei auta, niin kannattaa yrittää hetkinen sitä kostotoimenpidettä. Se voi joskus ihan oikeesti toimia. Tiedän kokemuksesta ;)

[QUOTE="kkk";24776815]Hei oikeesti. Aina puhuminen ei auta. Mä olin tosissaan kommenttini kanssa. Totta kai kannattaa keskustella aiheesta, mutta jos sekään ei auta, niin kannattaa yrittää hetkinen sitä kostotoimenpidettä. Se voi joskus ihan oikeesti toimia. Tiedän kokemuksesta ;)[/QUOTE]

Näin. Siis totta kai ensin kannattaa puhua, ja puhua, vaikka vielä kerran puhua. Mutta kyllä mä ymmärrän henkilöitä, jotka lopulta näpäyttävät toista tuolla tavalla. Jos se puhe ei vain mene kaaliin.