Miettikääpä abortin vastustajat tällainen tilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Tuossa tilanteessa itse minimoisin raskautumisen riskin sterilisaatiolla tai tuplaehkäisyllä. Jos lapsen tulo olisi katastrofi, niin sitten sen tulo kuuluu mun mielestä estää. Mun mielestä abortti ei ole hyväksyttävä vaihtoehto, jos raskaus olisi alunperinkin ollut estettävissä.

Joo-o, kiva kun ihmiset aina lukee koko ketjun. 15 vuoteen ei ole vahinkoa sattunut, mutta jos sattuu niin abortti on todennäköisin vaihtoehto.

Sori, 10 vuoteen, en mä nyt pikkulapsena vielä seksiä harrastanut.

En kykene raskauksiin, en kykene sterilisaatioon ( en pysty siihen toimenpiteeseen elleivät laita lepositeisiin ja tainnuta lekalla)

Mua mietityttää hieman tuo, että et pysty sterilisaatioon, mutta miten sitten ajattelit, että pystyt aborttiin jos se pitää tehdä ihan perinteisenä kaavintana? Sekin on aikamoinen toimenpide, itseasiassa monessa mielessä vaikeampi kuin sterilisaatio.

En kykene raskauksiin, en kykene sterilisaatioon ( en pysty siihen toimenpiteeseen elleivät laita lepositeisiin ja tainnuta lekalla)

Mua mietityttää hieman tuo, että et pysty sterilisaatioon, mutta miten sitten ajattelit, että pystyt aborttiin jos se pitää tehdä ihan perinteisenä kaavintana? Sekin on aikamoinen toimenpide, itseasiassa monessa mielessä vaikeampi kuin sterilisaatio.

Sitä en tiedä, toivotaan ettei sellaista tilannetta tule. Nukutuksessa tehdään kumpikin.

Tuossa tilanteessa itse minimoisin raskautumisen riskin sterilisaatiolla tai tuplaehkäisyllä. Jos lapsen tulo olisi katastrofi, niin sitten sen tulo kuuluu mun mielestä estää. Mun mielestä abortti ei ole hyväksyttävä vaihtoehto, jos raskaus olisi alunperinkin ollut estettävissä.

Joo-o, kiva kun ihmiset aina lukee koko ketjun. 15 vuoteen ei ole vahinkoa sattunut, mutta jos sattuu niin abortti on todennäköisin vaihtoehto.

Kaiken oleellisen informaation PYSTYY myös kirjoittamaan aloitusviestiin jos haluaa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Eli et ole siis halukas sterilisaatioon, vaikka tiedät, että teet abortin, jos tulet raskaaksi. Ok.

En ole valmis, koska en pysty siihen. Kuten sanoin, kärsin VAIKEASTA paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta, joten en voi kuvitellakaan pystyväni menemään enää leikkaukseen.
Toisaalta taas joskus ajattelen että jos vaikka 10 vuoden päästä tilanne on jo toinen ja haluaisinkin lapsen.
Aion kuitenkin kysyä kun gynelle menen kohta puoliin, kunhan saan ajan.

nii eli jos tilanne on 10 vuoden päästä eri ja haluutki lapsia nii sulta ei voi
laittaa piuhoja poikki mut mieheltäs voi? okei :D fiksuu!!

Ei, vaan sen takia kyseinen toimenpide ehkä hiukan epäilyttää. Mutta sama se sille, mies on päättänyt että menee vasektomiaan kun pystyy menemään.

Eli kerrataas vähä. Et oo valmis enää oleen raskaana pahoinvointien ym takia, MUTTA sitte ehkä myöhemmi haluutki ja rupeet sit miehes kans vääntää muksuja vaikka mieheltäs on piuhat poikki ja siihenki voi mennä vielä muutama vuosi ja sen ajan kun on mahdollisuus raskautua hoidat vahingot abortilla sen sijaan, että miettisitte yhdessä vakavasti että onko se lapsiluku täynnä vai ei ja jos on nii menisit sterilisaatioon jos sulla kerta on jo nyt tarpeeks painavat syyt siihen vaikka oot alle 30v ja teillä on alle 3 lasta. Hyvin menee.

Mikä oli niin epäselvää?
En kykene raskauksiin, en kykene sterilisaatioon ( en pysty siihen toimenpiteeseen elleivät laita lepositeisiin ja tainnuta lekalla), mies on menossa vasektomiaan aikanaan. Minua epäilyttää hieman, MUTTA SILTI yhteisestä sopimuksesta mies menee vasektomiaan kun pääsee.

Onks se sit hienoo jos ehdit vaikka 5 kertaa tulee raskaaks ennenkö miehes menee leikeltäväks ja sä käyt 5 aborttia läpi vaikka yhellä sterilisaatiolla olis selvinny?

onko tämä sama ap näiden kaikkien ap kirjoitusten takana?

sitten ite asiaan eli paniikkihäiriöön löytyy lääkkeet mitä voi käyttää raskaus aikana.
Sairasta ajatella noin että voi tehä abortin mutta ei steriilisaatiota ja jos meinaat vielä joskus saada miehesi kanssa lapsia se ei onnistu jos on toiselta piuhat poikki. pitäis nyt "aikuisen" ihmisen tietää jos et sitten aijo miestä vaihtaa välillä.

Kierukka on ihan hyvä juttu suojaa 5 vuodeksi kerralla ja paras ehkäsy LOPETA SEKSIN HARRASTAMINEN :) ei tarvi mennä sikiötä tappaan.

Abortti on murha eikä ehkäsy keino

Onks se sit hienoo jos ehdit vaikka 5 kertaa tulee raskaaks ennenkö miehes menee leikeltäväks ja sä käyt 5 aborttia läpi vaikka yhellä sterilisaatiolla olis selvinny?

Jos mulle ei ole 10 vuoteen sattunut vahinkoa niin on HYVIN epätodennäköistä että mulle sattuis 5 vahinkoa vaikka 5 vuoteen. Ei sinne sterilisaatioon noin vaan lampsita.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa taas :
onko tämä sama ap näiden kaikkien ap kirjoitusten takana?

sitten ite asiaan eli paniikkihäiriöön löytyy lääkkeet mitä voi käyttää raskaus aikana.
Sairasta ajatella noin että voi tehä abortin mutta ei steriilisaatiota ja jos meinaat vielä joskus saada miehesi kanssa lapsia se ei onnistu jos on toiselta piuhat poikki. pitäis nyt "aikuisen" ihmisen tietää jos et sitten aijo miestä vaihtaa välillä.

Kierukka on ihan hyvä juttu suojaa 5 vuodeksi kerralla ja paras ehkäsy LOPETA SEKSIN HARRASTAMINEN :) ei tarvi mennä sikiötä tappaan.

Abortti on murha eikä ehkäsy keino

Rauhoittavia ainakaan ei raskauden ajalle suositella. Kuten sanottu, vasektomia tehdään vaikka vähän epäilyttäisikin. Tämä asia kun ajatellaan järjellä eikä tunteella. Enkä lopeta, tietenkään.
ap on ap tässä ketjussa, en nyt oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit.

Jos mulle ei ole 10 vuoteen sattunut vahinkoa niin on HYVIN epätodennäköistä että mulle sattuis 5 vahinkoa vaikka 5 vuoteen. Ei sinne sterilisaatioon noin vaan lampsita.

Mistäs tiät jos ehkäsy pettää? Soitteleppa lääkärille ja mee sinne sterilisaatioon. Ei iha mee läpi et abortti onnistuu mut sterilisaatio ei.

Mistäs tiät jos ehkäsy pettää? Soitteleppa lääkärille ja mee sinne sterilisaatioon. Ei iha mee läpi et abortti onnistuu mut sterilisaatio ei.

Enpä mene kun en sellaiseen toimenpiteeseen pysty ellei tainnuta jo ennen sairaalaan menoa ja herätä joskus seuraavana päivänä.
Ja soitinpa muuten tk:hon enkä saanut aikaa edes gynekologiseen tarkastukseen. Aikoja ei ole ja piste.

Enpä mene kun en sellaiseen toimenpiteeseen pysty ellei tainnuta jo ennen sairaalaan menoa ja herätä joskus seuraavana päivänä.
Ja soitinpa muuten tk:hon enkä saanut aikaa edes gynekologiseen tarkastukseen. Aikoja ei ole ja piste.

Nyt on kyllä niin hyvät suunnitelmat et huh huh. Eli jos vahinko käy nii et aijo olla raskaana, tehä aborttia eikä sterilisaatio käy. Mut sitte ku mieheltä on piuhat poikki nii sitte sopii.

Porvoossa tuuuuuleeeee.

Nyt on kyllä niin hyvät suunnitelmat et huh huh. Eli jos vahinko käy nii et aijo olla raskaana, tehä aborttia eikä sterilisaatio käy. Mut sitte ku mieheltä on piuhat poikki nii sitte sopii.

Porvoossa tuuuuuleeeee.

Hohhoijaa, taas näitä provon huutelijoita. Kun ei ole vahinkoa tähänkään mennessö käynyt niin jospa ei kävisi edelleenkään. Niin mikä sopii sitten kun mieheltä piuhat poikki?

Porvoossa tuuuuuleeeee.

Hohhoijaa, taas näitä provon huutelijoita. Kun ei ole vahinkoa tähänkään mennessö käynyt niin jospa ei kävisi edelleenkään. Niin mikä sopii sitten kun mieheltä piuhat poikki?

No se raskautuminen! Ja toho ehkäsyyn, iha yhtä hyvi voi sanoo et "Ollaan oltu naimisissa jo 40v,tuskin enää erotaa" sitte tapahtuu jotain ja ero astuu voimaan. Sama juttu ehkäsyn kanssa, on toiminu monta vuotta mut voi silti yhtäkkiä pettää. Mikään ei oo varma. Et en laskis sen varaan 100%.

Edelleen, ei ikää vielä vuosiin. Ja toisekseen jonot vuosien pituiset.

Ikä ei ole este, jos terveydelliset syyt vaativat sterilisaatiota. Tosin nykyiset hormonaaliset ehkäisykeinot ovat sen verran hyviä ja luotettavia (esim. kierukat, ihonalainen kapseli), että jos kontraindikaatiota niiden käytölle ei ole, ei sterilisaatiota lähdetä tekemään alle 30-vuotiaalle / henkilölle joka ei ole synnyttänyt kolmea lasta tai hänellä vielä ole yksin tai aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolmea alaikäistä lasta. Ja jos tosiaan sitä lasta ei halua, miksi se on niin vaikeaa käyttää sitä hormoniehkäisyä + kondomia vielä siihen lisäksi, on aikasta varma yhdistelmä.

Oon kyllä sitä mieltä että jos ei ole valmis kantamaan niitä mahdollisia seurauksia joita seksillä on, niin paras on jättää harrastamatta.

Niin ja Suomessa on semmoinen asia kuin hoitotakuu nykyään kiireettömässä sairaanhoidossa, sen puitteissa sterilisaatiota/vasektomiaa EI voi joutua odottelemaan vuosia.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Niin ja Suomessa on semmoinen asia kuin hoitotakuu nykyään kiireettömässä sairaanhoidossa, sen puitteissa sterilisaatiota/vasektomiaa EI voi joutua odottelemaan vuosia.

Juuri pari päivää sitten oli täälläkin keskusteltua että tähän meidän sairaalaan oli jonottaneet 19 kk ja toinen vuoden. Eikä ole eka kerta, kun ei hoitotakuu toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
kyllä pääsee sterilisaatioon kun on hyvät perustelut toimenpiteelle! Ei vuosien jonotusta! Serkkuni kävi laittamassa piuhat poikki pitkäaikaisen masennuksen ja kovan lääkityksen vuoksi 28-vuotiaana. Pääsi kolmessa kuukaudessa pöydälle.

Kiitos tiedosta!
Mutta tässä tapauksessa minä en pysty tuota tekemään, joten antavatkohan miehelle...?

Koska tämä "ongelma" on sinun niin tuskin miehesi pääsee nopeasti toimenpiteeseen. Koska aina ajatellaan tulevaa: jos eroatte, mies haluaa lapsia jonkun muun kanssa jne.

Tätä minä just pelkäänkin. Itse en toimeenpiteeseen mene.

Miks et menisi? kun olet varma ettet halua enää koskaan lapsia? Mikä siinä niin laittaa vastaan??

Koska en paniikkihäiriön takia pysty.

No, sitten sä et luultavasti pystyisi aborttiinkaan menemään.

Ei se ihan noin mene.

Lobotomia vois olla sulle paikallaan.

kyllä pääsee sterilisaatioon kun on hyvät perustelut toimenpiteelle! Ei vuosien jonotusta! Serkkuni kävi laittamassa piuhat poikki pitkäaikaisen masennuksen ja kovan lääkityksen vuoksi 28-vuotiaana. Pääsi kolmessa kuukaudessa pöydälle.

Kiitos tiedosta!
Mutta tässä tapauksessa minä en pysty tuota tekemään, joten antavatkohan miehelle...?

Koska tämä "ongelma" on sinun niin tuskin miehesi pääsee nopeasti toimenpiteeseen. Koska aina ajatellaan tulevaa: jos eroatte, mies haluaa lapsia jonkun muun kanssa jne.

Tätä minä just pelkäänkin. Itse en toimeenpiteeseen mene.

Eli mielummin tarvittaessa useita abortteja kuin sterilisaatio sinulle???

Alkuperäinen kirjoittaja eiks jeh?:

Lobotomia vois olla sulle paikallaan.

Aha. Vai niin. No, toivotaan ettet itse sairastu vakavasti mieleltäsi.

Mä en nyt ihan ymmärrä tän ketjun pointtia. Sä haluat ilmeisesti että abortin vastustajat sanoo että tässä tilanteessa on ok tehdä abortti, vaikka puolustelet kovasti että vahinkoa tuskin tulee tapahtumaan ja toimenpiteeseen et ilmeisesti kuitenkaan pystyisi jne.

Oletko terapiassa? Sulla kuitenkin lääkitykset on niin kai niiden kanssa on myös keskusteluapua? Menee nyt ihan ohi aiheen mutta toivottavasti teet kaikkesi noiden kammojen poistamiseksi jo ihan lastenkin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Mä en nyt ihan ymmärrä tän ketjun pointtia. Sä haluat ilmeisesti että abortin vastustajat sanoo että tässä tilanteessa on ok tehdä abortti, vaikka puolustelet kovasti että vahinkoa tuskin tulee tapahtumaan ja toimenpiteeseen et ilmeisesti kuitenkaan pystyisi jne.

Oletko terapiassa? Sulla kuitenkin lääkitykset on niin kai niiden kanssa on myös keskusteluapua? Menee nyt ihan ohi aiheen mutta toivottavasti teet kaikkesi noiden kammojen poistamiseksi jo ihan lastenkin takia.

Ei kai tällä mitään kummempaa pointtia ollut. Kunhan yritän antaa ajateltavaa. En ole enää, terapia loppui koska "olen niin hyvässä kunnossa" Lääkitys on. Muutenkin olen tippunut kaiken avun ulkopuolelle kun voin niin hyvin, vaikka itse olin vastaan.

Yhteistyössä