Miettikääpä abortin vastustajat tällainen tilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Onks sun kaverilla jotain mielenterveysongelmia? Mikä sen pointti oli, saada leikkiä sun tunteilla?

Ei mitään hajua. Kai sillä iski joku huomion kaipuu, en tosiaan tiedä. Kenellekään muulle se ei sitä paskaa suodattanut, mikä kävi ilmi sitten myöhemmin.. koska tottakai mä pidin pääni kiinni asiasta ja koitin olla tukena.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Jos sulla on etukäteen tiedossa noin vakavia ongelmia, niin miksi sinä tai miehesi ette mene sterilisaatioon?

Edelleen, ei ikää vielä vuosiin. Ja toisekseen jonot vuosien pituiset.

Oletko sinä tiedustellut asiaa oikeasti?

En, koska niihinhän on tietyt ikä- ja lapsirajat.
Ja tämä on puhjennut pahaksi vasta joitain aikoja sitten.

Niin, mutta sulla on muitakin syitä, kuin ikä tai lasten lukumäärä. Et siis ole varsinaisesti tehnyt mitään asian eteen, haluat vaan, että täällä joku sanoo, että abortti olisi hyväksyttävä. Minusta sinun pitäisi edes kysyä tuota.

Mulle on ihan sama hyväksyykö joku vai ei, mutta on tilanteita joissa lapsen terveys vaarantuisi jo raskausaikana. Ja ei, en ole ottanut tähän mennessä asiasta selvää, kun on ollut muitakin terveydellisiä asioita hoidettavana. Ja minä sitä en tekisi.

Eli et ole siis halukas sterilisaatioon, vaikka tiedät, että teet abortin, jos tulet raskaaksi. Ok.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
kyllä pääsee sterilisaatioon kun on hyvät perustelut toimenpiteelle! Ei vuosien jonotusta! Serkkuni kävi laittamassa piuhat poikki pitkäaikaisen masennuksen ja kovan lääkityksen vuoksi 28-vuotiaana. Pääsi kolmessa kuukaudessa pöydälle.

Kiitos tiedosta!
Mutta tässä tapauksessa minä en pysty tuota tekemään, joten antavatkohan miehelle...?

Koska tämä "ongelma" on sinun niin tuskin miehesi pääsee nopeasti toimenpiteeseen. Koska aina ajatellaan tulevaa: jos eroatte, mies haluaa lapsia jonkun muun kanssa jne.

Tätä minä just pelkäänkin. Itse en toimeenpiteeseen mene.

Miks et menisi? kun olet varma ettet halua enää koskaan lapsia? Mikä siinä niin laittaa vastaan??

Eli et ole siis halukas sterilisaatioon, vaikka tiedät, että teet abortin, jos tulet raskaaksi. Ok.

En ole valmis, koska en pysty siihen. Kuten sanoin, kärsin VAIKEASTA paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta, joten en voi kuvitellakaan pystyväni menemään enää leikkaukseen.
Toisaalta taas joskus ajattelen että jos vaikka 10 vuoden päästä tilanne on jo toinen ja haluaisinkin lapsen.
Aion kuitenkin kysyä kun gynelle menen kohta puoliin, kunhan saan ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
ap on idiootti. Jos mielummin tekee abortteja kun menisi laittaan piuhat poikki. Uskomatonta, mutta omapa on elämänsä. Siinä vaan pilaa se.

Kiitosta vaan tosi paljon...ei ole kyse ettenkö menis laittamaan vaan siitä ETTEN PYSTY. Ei sitä voi tajuta ellei kärsi itse paniikkihäiriöstä, en voisi edes kuvitella synnyttäväni enää vaikka aiemmin olen synnyttänyt luomuna, en mene hammaslääkäriin, sairaalasängyssä en pysty laisinkaan edes makaamaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
kyllä pääsee sterilisaatioon kun on hyvät perustelut toimenpiteelle! Ei vuosien jonotusta! Serkkuni kävi laittamassa piuhat poikki pitkäaikaisen masennuksen ja kovan lääkityksen vuoksi 28-vuotiaana. Pääsi kolmessa kuukaudessa pöydälle.

Kiitos tiedosta!
Mutta tässä tapauksessa minä en pysty tuota tekemään, joten antavatkohan miehelle...?

Koska tämä "ongelma" on sinun niin tuskin miehesi pääsee nopeasti toimenpiteeseen. Koska aina ajatellaan tulevaa: jos eroatte, mies haluaa lapsia jonkun muun kanssa jne.

Miks et menisi? kun olet varma ettet halua enää koskaan lapsia? Mikä siinä niin laittaa vastaan??

Koska en paniikkihäiriön takia pysty.

no mä olen voinut joka raskaudessa pahoin niin rajusti että olen ollut sairaalassa tiputuksessa, paniikkihäiriötä sairastin kun aloin odottaa keskimmäistä, plus kärsin pahoista allergia oireista, no siihen aikaan eli 12 vuotta sitten ei ollut muita vaihtoehtoja kuin tulla toimeen ilman sitä lääkitystä, plus kestää se pahoinvointi, siihenkään ei ollut mitään lääkettä, muuta kuin B-vitamiini, eikä taida olla kai vieläkään.
Tällä hetkellä mulla on jatkuva lääkitys verenpaineeseen, rytmihäiriöihin, allergiaan, lihasten jäykkyyteen, refluksi tautiin plus kipuihin tulehduskipulääkettä....ikäni puolesta en kai kovin helposti tule enää raskaaksi, mutta jos tulisin, niin en kuitenkaan päätyisi aborttiin, vaikka se tarkoittaisi sitä että lääkkeiden käyttö olisi lopetettava,,ja vaikka mulla on jo ennestään kehitysvammainen lapsi.
Pelottaisi tietysti helkkaristi, mutta ei auttaisi muu kuin toivoa parasta.
Itseni hyvin tuntien tiedän etten ikinä pystyisi elämään itseni kanssa jos tekisin abortin.
Mutta kuten olen ennenkin sanonut, se mikä on mulle ainoa oikea valinta ei tosiaankaan ole se ainoa ja oikea kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
no mä olen voinut joka raskaudessa pahoin niin rajusti että olen ollut sairaalassa tiputuksessa, paniikkihäiriötä sairastin kun aloin odottaa keskimmäistä, plus kärsin pahoista allergia oireista, no siihen aikaan eli 12 vuotta sitten ei ollut muita vaihtoehtoja kuin tulla toimeen ilman sitä lääkitystä, plus kestää se pahoinvointi, siihenkään ei ollut mitään lääkettä, muuta kuin B-vitamiini, eikä taida olla kai vieläkään.
Tällä hetkellä mulla on jatkuva lääkitys verenpaineeseen, rytmihäiriöihin, allergiaan, lihasten jäykkyyteen, refluksi tautiin plus kipuihin tulehduskipulääkettä....ikäni puolesta en kai kovin helposti tule enää raskaaksi, mutta jos tulisin, niin en kuitenkaan päätyisi aborttiin, vaikka se tarkoittaisi sitä että lääkkeiden käyttö olisi lopetettava,,ja vaikka mulla on jo ennestään kehitysvammainen lapsi.
Itseni hyvin tuntien tiedän etten ikinä pystyisi elämään itseni kanssa jos tekisin abortin.
Mutta kuten olen ennenkin sanonut, se mikä on mulle ainoa oikea valinta ei tosiaankaan ole se ainoa ja oikea kaikille.

Ja minä päädyin viimeksi parin päivän oksentelun jälkeen psykiatriselle osastolle. Pahaa oloa en voi sietää, vaan alan oksentaa ja oksennan koko ajan koska en pysty sitä lopettamaan.

En vastusta aborttia, muutenku silloin kun sitä käytetään ehkäisynä. Mutta mua ihmetyttää miten uskot pystyväsi aborttiin, mutta et sterilisaatioon? Tietenki jos lääkkeellisen abortin saat/teet. Mutta jos käytät jotain lääkkeitä muutenki niin voiko "abortti"lääkettä käyttää niiden kans? Mun mielestä kuitenki abortin tekeminen on kamalampaa kuin steriilisaatio... noin niinku tunnepuolelta jossa sulla on jo nyt ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
En vastusta aborttia, muutenku silloin kun sitä käytetään ehkäisynä. Mutta mua ihmetyttää miten uskot pystyväsi aborttiin, mutta et sterilisaatioon? Tietenki jos lääkkeellisen abortin saat/teet. Mutta jos käytät jotain lääkkeitä muutenki niin voiko "abortti"lääkettä käyttää niiden kans? Mun mielestä kuitenki abortin tekeminen on kamalampaa kuin steriilisaatio... noin niinku tunnepuolelta jossa sulla on jo nyt ongelmia.

Enpä tiedä sitäkään miten pystyisin. Mutta raskausaikaa en kestäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:

Kiitos tiedosta!

Koska en paniikkihäiriön takia pysty.

No, sitten sä et luultavasti pystyisi aborttiinkaan menemään.

En ole valmis, koska en pysty siihen. Kuten sanoin, kärsin VAIKEASTA paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta, joten en voi kuvitellakaan pystyväni menemään enää leikkaukseen.
Toisaalta taas joskus ajattelen että jos vaikka 10 vuoden päästä tilanne on jo toinen ja haluaisinkin lapsen.

nii eli jos tilanne on 10 vuoden päästä eri ja haluutki lapsia nii sulta ei voi
laittaa piuhoja poikki mut mieheltäs voi? okei :D fiksuu!!

Alkuperäinen kirjoittaja :D:

Ei, vaan sen takia kyseinen toimenpide ehkä hiukan epäilyttää. Mutta sama se sille, mies on päättänyt että menee vasektomiaan kun pystyy menemään.

mulla on 2 lasta ja aiemmin halusin 3. enää en halua, koska en tiedä miten selviäisin raskausajan. olen ollut 3 kertaa raskaana ja oksentanut rajusti joka kerta, joten se tuskin muuttuisi. kärsin VAIKEASTA paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta ja KAIKKI fyysiset oireet saavat paniikin päälle. viimeksi kun oksensin päädyin psykiatriselle osastolle. jos raskautuisin en tiedä mitä tekisin. en tiedä miten selviäisin raskausaikaa enkä tiedä haluaisinko ottaa riskiä että lapsesta tulisi vammainen tai muuten sairas jos joutuisin syömään 24/7 rauhoittavia tms.

No en minä pidä tätä minään sellaisena SYYNÄ mikä oikeuttaa sikiön murhaamisen, sori vaan.

Luulisi sinun tajuavan ehkäistä niin pitävästi, että et enää raskaaksi tule. Pillerit, hormonikierukka, sterilisaatio... onhan noita.

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:

Ja minä päädyin viimeksi parin päivän oksentelun jälkeen psykiatriselle osastolle. Pahaa oloa en voi sietää, vaan alan oksentaa ja oksennan koko ajan koska en pysty sitä lopettamaan.

no en mäkään pystynyt sitä lopettamaan koska elimistö ei suostunut sitä lopettamaan, enkä nyt todellakaan nauttinut jatkuvista vatsakivuista ja oksenteluista, mutta omalla kohdallani en pystyisi koskaan aborttia edes harkitsemaan.
Mutta minä en ole sinä, enkä elä sinun elämääsi, joten en ole mikään sanomaan miten sun pitäisi toimia, kerroin vaan että mulla on kokemusta asioista joissa mainitsit, mutta MULLE abortti ei sittenkään ole vaihtoehto koskaan.

Joopa tosiaan joo.

Eli haluat tappaa sikiösi silloin kun sulle se sopii mutta silti jättää option että voit saada lapsenkin jos yhtäkkiä haluatkin leikkiä äitiä enemmän kuin tapattaa sikiöitäsi. Tuo paniikkihäiriö ja ahdistus on vain tekosyy, noita diagnooseja on naisilla tässä maassa pilvin pimein ja SILTI he menevät ihan normaalisti niin leikkauksiin kuin tulevat raskaaksikin ja synnyttävät lapsensa.

Olet PROVO tai sitten tavattoman tyhmä nainen.

Alkuperäinen kirjoittaja kun mielipidettä kerta kysyit:
Joopa tosiaan joo.

Eli haluat tappaa sikiösi silloin kun sulle se sopii mutta silti jättää option että voit saada lapsenkin jos yhtäkkiä haluatkin leikkiä äitiä enemmän kuin tapattaa sikiöitäsi. Tuo paniikkihäiriö ja ahdistus on vain tekosyy, noita diagnooseja on naisilla tässä maassa pilvin pimein ja SILTI he menevät ihan normaalisti niin leikkauksiin kuin tulevat raskaaksikin ja synnyttävät lapsensa.

Olet PROVO tai sitten tavattoman tyhmä nainen.

Kuten sanottu, mieheni on joka tapauksessa menossa vasektomiaan. Vai että tekosyy. Luuletko tosiaan, että huvikseni, tekosyyn varjolla olin psykiatrisella osastolla hoidossa? Luuletko tosiaan, että huvikseni oksennan 24/7 jopa viikkojen ajan jos sattuu tulemaan mahatauti? Luuletko että huvikseni valvoin osastolla ekat yöt istuen enkä pystynyt muuta kuin istumaan tai kävelemään. Ihan vaan tekosyyn varjolla...

Ei, vaan sen takia kyseinen toimenpide ehkä hiukan epäilyttää. Mutta sama se sille, mies on päättänyt että menee vasektomiaan kun pystyy menemään.

Eli kerrataas vähä. Et oo valmis enää oleen raskaana pahoinvointien ym takia, MUTTA sitte ehkä myöhemmi haluutki ja rupeet sit miehes kans vääntää muksuja vaikka mieheltäs on piuhat poikki ja siihenki voi mennä vielä muutama vuosi ja sen ajan kun on mahdollisuus raskautua hoidat vahingot abortilla sen sijaan, että miettisitte yhdessä vakavasti että onko se lapsiluku täynnä vai ei ja jos on nii menisit sterilisaatioon jos sulla kerta on jo nyt tarpeeks painavat syyt siihen vaikka oot alle 30v ja teillä on alle 3 lasta. Hyvin menee.

mulla on 2 lasta ja aiemmin halusin 3. enää en halua, koska en tiedä miten selviäisin raskausajan. olen ollut 3 kertaa raskaana ja oksentanut rajusti joka kerta, joten se tuskin muuttuisi. kärsin VAIKEASTA paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta ja KAIKKI fyysiset oireet saavat paniikin päälle. viimeksi kun oksensin päädyin psykiatriselle osastolle. jos raskautuisin en tiedä mitä tekisin. en tiedä miten selviäisin raskausaikaa enkä tiedä haluaisinko ottaa riskiä että lapsesta tulisi vammainen tai muuten sairas jos joutuisin syömään 24/7 rauhoittavia tms.

niin. käy pistään piuhat poikki. abortti ei ole ehkäisykeino.

Eli kerrataas vähä. Et oo valmis enää oleen raskaana pahoinvointien ym takia, MUTTA sitte ehkä myöhemmi haluutki ja rupeet sit miehes kans vääntää muksuja vaikka mieheltäs on piuhat poikki ja siihenki voi mennä vielä muutama vuosi ja sen ajan kun on mahdollisuus raskautua hoidat vahingot abortilla sen sijaan, että miettisitte yhdessä vakavasti että onko se lapsiluku täynnä vai ei ja jos on nii menisit sterilisaatioon jos sulla kerta on jo nyt tarpeeks painavat syyt siihen vaikka oot alle 30v ja teillä on alle 3 lasta. Hyvin menee.

Mikä oli niin epäselvää?
En kykene raskauksiin, en kykene sterilisaatioon ( en pysty siihen toimenpiteeseen elleivät laita lepositeisiin ja tainnuta lekalla), mies on menossa vasektomiaan aikanaan. Minua epäilyttää hieman, MUTTA SILTI yhteisestä sopimuksesta mies menee vasektomiaan kun pääsee.

Tuossa tilanteessa itse minimoisin raskautumisen riskin sterilisaatiolla tai tuplaehkäisyllä. Jos lapsen tulo olisi katastrofi, niin sitten sen tulo kuuluu mun mielestä estää. Mun mielestä abortti ei ole hyväksyttävä vaihtoehto, jos raskaus olisi alunperinkin ollut estettävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Tuossa tilanteessa itse minimoisin raskautumisen riskin sterilisaatiolla tai tuplaehkäisyllä. Jos lapsen tulo olisi katastrofi, niin sitten sen tulo kuuluu mun mielestä estää. Mun mielestä abortti ei ole hyväksyttävä vaihtoehto, jos raskaus olisi alunperinkin ollut estettävissä.

Joo-o, kiva kun ihmiset aina lukee koko ketjun. 15 vuoteen ei ole vahinkoa sattunut, mutta jos sattuu niin abortti on todennäköisin vaihtoehto.

Selityksen makua.. oothan sä raskaudet aiemminkin kestäny kun vaan oot halunnu joten ei uppoa. Ja muutenkaan jotkut pään sisäset ongelmat ei oo tarpeeks vakavia terveyssyitä, nehän ei mitenkään vaikuta raskauteen eikä estä sen loppuunviemistä. Todella provolta kuulostaa ettet muka voi mennä sterilisatioon mutta abortteja tekisit tosta vaan?? Ja voihan leikkaukseen joutua millon tahansa muutenkin akuutisti, miten sellasen ajattelit kestää? Vai kuoletko ennemmin?

Yhteistyössä