miettikää nyt herrantähden lapsenkin tunteita, ennenkuin päätätte antaa tyystin älyttömän nimen !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miksi vieraita ihmisiä vaivaa toisten lasten nimet?

Mun täytyy sanoa että meidän perheessä kaikilla meillä sisaruksilla on aika erikoiset nimet kokonaa, mutta sukunimi on ihan perus suomalainen, eikä se mua ole haitannut yhtään, eikä mua ole kiusattu (EI MUITAKAAN SISARUKSIA) vaikka en tiedä kuin yhden suomessa asuvan saman nimisen ihmisen (varmasti on enemmän, mutta ei ole tullut itselläni vastaan) olen isosta kaupungista kotoisin eikä kouluissa ollut samaa nimeÄ kenelläkään ja päin vastoi olen YLPEÄ NIMESTÄNI!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilveskissa Mao Revontuli :heart: erään palstalaisen muksun nimiyritys ei ihan tollasenaan menny läpi, mut perustehan on se et vanhemmat on sielultaan intiaaneja :laugh: tjsp älytöntä :/

Harvemmin enään tulee käytyä täällä lueskelemassa mitä paskaa palstalla jauhetaan. Mutta paskaa näytetään kyllä jauhavan....
Ihan vaan tiedoksi, kun nyt näytät täällä naureskelevan ja tuulesta tempaavan noita "perusteluja". Niin aika älytöntä on keksiä tollasia väittämiä asiaan josta nähtävästi ei ole tietoa. Koska kyse on minun lapsestani, niin toki ärsyttää tollaset järjettömät väittämät.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pakko vielä vetää tähän nämä taru sormusten herrasta, Harry potter ja twilligh-nimet... kuka antaa lapselleen nimeksi FRODO? :( tai Luna.. Hermoniekin on aika kauhea suomalaisen sukunimen kanssa

Jos vielä lapsia tulisi ja poika niin kyllä hän olisi Aslan :)

Joo.

Jotkut Paju, Pyry, Jemma, Jertta ja muut laittaa miettimään ketä varten se nimi oikein valittiinkaan. Vaihtaisi vanhemmat oman nimensä johonkin friikkiversioon jos sellaista haluavat.

No säälin yhtä poikaa :( Sen nimi on Mirumaru ja sukunimi tais olla Mansikka.
Mun entises kotikaupungissa yhdet vanhemmat halus kastaa niitten tytön Ursulaksi. Onneks pappi kieltäytyi koska vanhempien sukunimi on Mursula.
Kaverin täti halusi kolme poikaa, nuorin olikin tyttö niin sai nimekseen Joonatar.

:snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja plööh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pakko vielä vetää tähän nämä taru sormusten herrasta, Harry potter ja twilligh-nimet... kuka antaa lapselleen nimeksi FRODO? :( tai Luna.. Hermoniekin on aika kauhea suomalaisen sukunimen kanssa

Jos vielä lapsia tulisi ja poika niin kyllä hän olisi Aslan :)

No mut Aslan onkin tosi kaunis nimi :) Kyllä mäkin voisin poikani nimetä Aslaniks. Jos vielä joskus pojan saisin =)

Alkuperäinen kirjoittaja aina vaan paranee:
Hyvä esimerkki Sarafinah Sodomiah Sulasmith, vai mikä se oli. Ei taida mennä läpi nimiehdotus, lapsi jo 5kk vanha ja ilman virallista nimeä tämän pakkomielteen takia :D

Mistä tämä nimihirviö on bongattu? Hyrr..

Edelleen minua jaksaa naurattaa nämä Ridget ja Brooket, jotka saivat nimensä kaunareiden ollessa suosioinsa huipulla :laugh: Antakaa mitä nimiä vaan, mutta joku Thorne Makkonen on kyllä koominen nimi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
No säälin yhtä poikaa :( Sen nimi on Mirumaru ja sukunimi tais olla Mansikka.

Mua lähinnä säälittää nää aikuiset jotka säälivät ihmisiä heidän nimiensä vuoksi...
Ois ihan mielenkiintoista tietää onko tämä " säälittävä" poika "Essie" nimimerkin hyväkin tuttu, vai perustuuko tämäkin asia taas vääristyneelle kuulopuheelle. Mirumaru Mansikka niminen nuori nainen on kylläkin olemassa ( Mansikka ei ole hänen sukunimensä) ja lukemani lehtiartikkelin perusteella hän on täysin tyytyväinen nimeensä. Väestörekisteristähän ei enään voi tarkistaa montako Mirumarua ja mitä sukupuolta he ovat, mutta muistelisin että ei niitä ole aikasemmin ollut kun yksi...Faktana toki en voi sitä väittää, sillä se on vain muistikuva.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Karhunkantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja bona fide:
Susanna on vanha raamatullinen nimi aivan samoin mitä Anna, Maria, jne. Mielestäni näitä nimiä ei voi kyllä haukkua merkityksettömiksi. =)

SANOINA ne eivät tarkoita mitään, suomenkielessä, paitsi Anna. :D

Joku lyttäsi Pyry, Hymy-tyyppiset nimet, siksi tämä rönsy.

Niin, siis Elisabethan on myös raamatullinen nimi, heprealaista alkuperää, kai tiesit sen?

Tiesin kyllä. Mutta pointti oli, että nimiä ja mieltymyksiä on monenlaisia ja jokaisen nimen takana on tarina. Tavoilleni uskollisena kuljin taas pisteestä A pisteeseen B pisteiden Y, X, C ja ainakin Ö kautta.

Aivan varmasti jokainen vanhempi on huolella miettinyt antaessaan nimen ja me muut emme voi tietää prosessia sen takana.

Mikä tahansa nimi voi olla jonkun mielestä naurettava tai typerä, mutta silloin ei ole vika nimessä, vaan sen arvostelijassa.

Yhteistyössä