miettikää nyt herrantähden lapsenkin tunteita, ennenkuin päätätte antaa tyystin älyttömän nimen !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi elämä

Vieras
anteeksi vain, mutta jos sukunimi on Virtanen tai korhonen ja molemmat vanhemmat ovat supisuomalaisia, niin kannattaako lapselle antaa nimeksi Romeo tai Elisabeth?! teistä se saattaa kuullostaa hienolta, muista hölmöltä. koettakaa nyt hyväksyä, että suomessa ollaan ja nimi ei tee rivarissa kitkuttavaa perhettänne yhtään sen hienommaksi. lisäksi kun ajattelee suomalaista geeniperimää, niin varmasti mukavaa jollain tihrusilmäisellä, vankkarakenteisella, pellavapäisellä suomiteinillä esitellä itsensä romeoksi.. ! toisaalta pakko myöntää, että monet supisuomalaisetkin nimet ovat karmeita, tyyliin Impi & Yrjö :( väkisinkin tulee mieleen että tuollaisen nimen antaja vihaa lastaan.. jokainen nimetköön jälkikasvunsa kuten tahtoo, mutta koettakaa ajatella edes vähän lapsenne tulevaisuutta !!!

Elisabeth on nimi, joka meillä on suvusssa kulkenut iät, ajat. Mitä vikaa?

Ap:llä tuntuu olevan kovin kapea näkemys sopivista nimistä ja suomalaisesta geeniperimästä.

koeta sää nyt hyväksyä että ketä vaan saa nimetä lapsensa romeoksi jos sattuu siitä nimestä tykkäämään. Jokapäivä pitää marmattaa samasta asiasta täällä, mitä ihmettä se teidän päätä rapsuttaa se naapurin Romeo Virtanen????! jotain kateuttaa tuossa on takana.

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
En minäkään jotenkin käsitä näitä pyry/hymy nimiä,.. :headwall:

enkä minä Minna/Susanna-tyylisiä.

Eiväthän ne TARKOITA mitään, ovat vain älyttömiä kirjainrotlia. Vanhat nimet sentään tarkoittavat. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Karhunkantaja:
Elisabeth on nimi, joka meillä on suvusssa kulkenut iät, ajat. Mitä vikaa?

Ap:llä tuntuu olevan kovin kapea näkemys sopivista nimistä ja suomalaisesta geeniperimästä.

Meillä lapsen toinen nimi on Elisabeth. Sama nimi on sekä mummolla, että fammulla.

Eiväthän ne TARKOITA mitään, ovat vain älyttömiä kirjainrotlia. Vanhat nimet sentään tarkoittavat. :saint:

:kieh: :kieh: :kieh:
Susanna tarkoittaa Liljaa. Että silleen...

Tavallinen sukunimi usein vaatii vähän erilaisemman etunimen, jotta ei ole 10 samalla nimellä olevaa samalla paikkakunnalla.. mut tosiaan olen samaa mieltä, esim. siinä jos on sukunimi joka tarkoittaa jotain ni kannattaa entistä enempi miettiä etunimen valintaa.

esim. jos sukunimi on Harakka... ni kannattaako laittaa etunimeksi Pyry eli Pyry Harakka Kummassakaan nimessä eikä sukunimessä ole mitään vikaa, mut yhdistelmänä lapsen kauhu

Alkuperäinen kirjoittaja Susanna:

Ai jaa. Siis onko se joku vanha suomen sana, vai miten? En ole ennen kuullutkaan.

Mietin kyllä ja siksi annankin lapselle erikoisen nimen. Se ei ole hienostelua tai erikoisuudentavoitttelua tms vaan haluan lapselle nimen joka erottaa lapsen muista ihmisistä, sehän nimien tarkoitus on alunperin ollutkin eikä kaikkien tarvitse olla Matteja ja Maijoja. Mulla itselläni on tavallinen nimi ja lapsuudessa monella kaverilla oli sama nimi, jopa samalla luokalla se inhotti ja inhottaa vieläkin niin paljon että vaihdan piakkoin nimen.

Hyvä esimerkki Sarafinah Sodomiah Sulasmith, vai mikä se oli. Ei taida mennä läpi nimiehdotus, lapsi jo 5kk vanha ja ilman virallista nimeä tämän pakkomielteen takia :D

Susannakin on aika vanha nimi. Mun äidillä on toisena nimenä ja on jo kuitenki melkein 80v.

Lilja on lilja, Susanna ei ole lilja, jos suomea puhutaan.

Kuka ostaa kimpun susannoja? Ellei sitten mustasilmäsusannaa? :saint:

Jotkut nimet kyllä melkein pitäisi kieltää, niin kuin nyt Tutteli...
Joo, voi olla söpöä, että 3 kuukautta vanhan nimi on Tutteli, mutta entäs sitten kun Tutteli on 15-vee? Tai 30? Voiko Tuttelista tulla uskottava yritysjohtaja?

voi haukotus. taas tämä sama kulunut aihe. makuasioista kun vaan ei voi kiistellä. mä en ikinä antais lapselle mitään ainoa tai lauria nimeksi ja sillä selvä. romeo sopii hyvin suomalaisen suuhun ja suomalaiseenkin sukunimeen. jos ap:n lapsilla on tylsät tusinanimet niin miksi jokaisella naapurusotn lapsella pitäs olla sama nimet.. persoonallinen nimi on paljon mielenkiintosempi.

Yhteistyössä