miettii työ asiaa jos on pitkätyömatka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tekis.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tekis.

Vieras
miettii, miettii, kannattasko sitä hakee töihin jonne on 39km matkaa. yhteensuuntaan. mutta kokopäivä työ.. ?
kiinnostava homma kyllä.

palkka ei ois kun sitä 8.50e lähtö, (kai se siitä nousee.)

onko muilla pitkä työ matka?

laskin että menis noin 45min lapsi pitäs viiä tarhaan siinä 7.15. ja voisin hakea vasta vaille 17. viikonloput ois vapaa.

nyt on työ paikka jonne on 17km matkaa ajaa noin 20-30min kun on paljon liikennevaloja. osa-aikatyö kaikki viikonloput töitä. viikolla lyhyttäpäivää 5h päivä viikonloput aina sitä 9h päivä. pe-la. hitonkovakiire kokoajan. 9,40e/tunti.

päivä hoito maksujen kannalta ihan sama kai, koska kuitenkin laskutava kuulemma kokopäivältä.

Saat matkavähennykset joko bussin tai oman auton mukaan. Viikonlopputyöstä saanet lisät, jotka korottavat reilusti palkkaasi, joten on sulla miettimistä.
Eikö muuten jo lain mukaan sinullekin kuulu ainakin 1 vapaa vkl kuukaudessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä asun Vantaalla ja jos menen kotoa toimistolle Helsinkiin, mulla menee siihen matkaan 45 minuuttia aikaa. Ruuhka-aikaan tunti.

Mä asun Sipoossa ja 35km työmatka Helsinkiin kestää normaalisti 35-45min, ruuhkaikana todellakin sen tunnin. Matka taittuu omalla autolla.

Joutuisitko ap kulkemaan bussilla vai omalla autolla? Bussiliput ovat yllättävän kalliit: jos itse kulkisin bussilla, niin 44kerran lippu kunta-alennuksella oli muistaakseni 185e + siihen hesan sisäisen joku 40e. Kaiken lisäksi bussi-aikataulut ovat aika mahdottomia, joten käytän autoa, joustavuuden takia, vaikkei sekään halpaa olee (onneksi on vähäruokainen diiseli menopelinä).

Pystyisittekö miehesi kanssa jakamaan lapsen päiväkotiin viemisen/hakemisen, jotta päivä ei tulisi niin pitkäksi? Meillä mies vie usemmiten lapset hoitoon noin klo 8 ja minä haen 15.40. Hänellä joustava työaika ja itsellä liukuma.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saat matkavähennykset joko bussin tai oman auton mukaan. Viikonlopputyöstä saanet lisät, jotka korottavat reilusti palkkaasi, joten on sulla miettimistä.

joo no on se 1 vkl kyllä mutta tässä uudessa ois joka vkl. niin saahan sen matkan verotuksessa sitten VUODENPÄÄSTÄ!! laskin että jos ottaisin tän uuden homman joka on mielekkäämpi niin menis bensaan jo se 100-200e kk. jos palkka olisi verijen+ muitten jälkeen sitä 1100e niin nohhh... eipä sitä nytkään jää paljoa sen enempää. tässä uudessa ei vaan tulisi iltalisiä kun olisi 8-16 työ aika.

joo on miettimistä että uskaltaako lähteä muualle.. eteenpäin elämässään vai jumiiko tohon samaan hommaan josta en tykkää. hiukset iho, ja mieliala kärsii.

Mulla työmatka noin 8km, menee 40 minuuttia. :whistle: Ja ihan normaali työmatka-aika täällä Helsingissä.

Joskus jossakin lehdessä mitattiin, että Katajanokalta Pasilaan (mitähän se olisi, viitisen km?) kesti työntekijän matka noin tunnin, nopeammin pääsi jostakin Nurmijärveltä yms. Mun pointti siis, että kilometrit ei kerro työmatkasta kaikkea.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Mulla työmatka noin 8km, menee 40 minuuttia. :whistle: Ja ihan normaali työmatka-aika täällä Helsingissä.

Joskus jossakin lehdessä mitattiin, että Katajanokalta Pasilaan (mitähän se olisi, viitisen km?) kesti työntekijän matka noin tunnin, nopeammin pääsi jostakin Nurmijärveltä yms. Mun pointti siis, että kilometrit ei kerro työmatkasta kaikkea.

ei kerro ei mullakin on toi 8km mutta matka omalla autolla kestää 7min.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

joo no on se 1 vkl kyllä mutta tässä uudessa ois joka vkl. niin saahan sen matkan verotuksessa sitten VUODENPÄÄSTÄ!! laskin että jos ottaisin tän uuden homman joka on mielekkäämpi niin menis bensaan jo se 100-200e kk. jos palkka olisi verijen+ muitten jälkeen sitä 1100e niin nohhh... eipä sitä nytkään jää paljoa sen enempää. tässä uudessa ei vaan tulisi iltalisiä kun olisi 8-16 työ aika.

joo on miettimistä että uskaltaako lähteä muualle.. eteenpäin elämässään vai jumiiko tohon samaan hommaan josta en tykkää. hiukset iho, ja mieliala kärsii.

Mikäli tämä palkka on ihan ok, mitkä uudesta hommasta saat, niin itse vaihtaisin varmaan hommia. Olen kovin perso vapaalle (perheenkeskiselle) ajalle, joten houkuttelisi kyllä ne vapaat illat ja viikonloput :)

Jos uusi työ kiinnostaa niin ota se vastaan !
Työmatka on omaa aikaa, vaikka pitkähkö onkin.
Oletko yh kun puhut vain itsestäsi ? Minä yh työmatkaa 257suunta.
Vien lapsen klo 7.15 ja haen 16.15-16.30 miten lie ennätän.
Mulla on ihana työ, joten katson sen niin tärkeäksi etten matkasta ja ajasta piittaa. Työmatkalla voi kuunnella musaa ja rauhoittua itsekseen.
Palkka kyllä parempi...joten bensakulut eivät niin haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä asun Vantaalla ja jos menen kotoa toimistolle Helsinkiin, mulla menee siihen matkaan 45 minuuttia aikaa. Ruuhka-aikaan tunti.

Mä asun Sipoossa ja 35km työmatka Helsinkiin kestää normaalisti 35-45min, ruuhkaikana todellakin sen tunnin. Matka taittuu omalla autolla.

Joutuisitko ap kulkemaan bussilla vai omalla autolla? Bussiliput ovat yllättävän kalliit: jos itse kulkisin bussilla, niin 44kerran lippu kunta-alennuksella oli muistaakseni 185e + siihen hesan sisäisen joku 40e. Kaiken lisäksi bussi-aikataulut ovat aika mahdottomia, joten käytän autoa, joustavuuden takia, vaikkei sekään halpaa olee (onneksi on vähäruokainen diiseli menopelinä).

Pystyisittekö miehesi kanssa jakamaan lapsen päiväkotiin viemisen/hakemisen, jotta päivä ei tulisi niin pitkäksi? Meillä mies vie usemmiten lapset hoitoon noin klo 8 ja minä haen 15.40. Hänellä joustava työaika ja itsellä liukuma.

autolla pakko kulkea koska työ olisi sen verran syrjässä. meillä vain yksi auto mies kulkee bussilla kouluun. hän voisi ehkä hakea mutta aamuviennit kyllä menee minun niskoille. hänelläkin 16 koulua eli on kotona vaille 17 niinkun miekin. tosin miehellä alkaa vasta 9 koulu mutta hoitopaikka senverran matkanpäässä linkkipyskästä, ja kotoa, että on mielestäni kohtuutonta kävelyttää lasta ja miestä, aamusta siihen aikaan hoitopaikalle. helpompi olisi minun viskata autolla. joutuisivathan he kuitenkin lähtemään kävelemään jo täältä. 7.30 jälkeen että mies ehtii likkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Mikäli tämä palkka on ihan ok, mitkä uudesta hommasta saat, niin itse vaihtaisin varmaan hommia. Olen kovin perso vapaalle (perheenkeskiselle) ajalle, joten houkuttelisi kyllä ne vapaat illat ja viikonloput :)

joo sama täällä.. kun isäntä on viikot töissä päivällä ja minä tässä vanhassa illalla. ei hahdä kun pikaseltaavn viikolla kun tulen 21.00 töistä. ja viikolloput hänellä vapaa ja minulla pääsääntöisesti töitä. oikeastaan perheenkesken ei olisi kun su vapaa. YLEENSÄ MULLA SU-MA VAPAA. tässä vanhassa. nyt olen ollut lomalla niin siirtyisin suoraan tähän uuteen paikkaan 1kk irtisanomis aika ja kk viellä lomaa.

Kyllä mä vaihtaisin, on se kokopäivätyö kuitenkin ihan eri asia, ja jää perheelle aikaa ihan eri tavalla. Mun äidillä on työmatkaa 34 kilsaa suuntaansa, kyllä sen matkan nyt ajaa (itse ollut kesätöissä samassa paikassa). Tossa täytyy vaan tosi tarkkaan kattoa sitte auton bensankulutus :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:

joo niin se siellä etelässä. eli myö asutaan tällä pohjosemmassa. täällä ei sitä ruuhkaa niin ole. jonkun verran täälläkin tietysti on

Työmatkaa 125 km suuntaansa, töitä tosin onneksi vaan n. 12-15 kertaa kuukaudessa. Ja bensalla käyvä auto, tietenkin.

Että kyllä siihen rahaa menee mutta ei paljon vaihtoehtoja ole.

Alkuperäinen kirjoittaja omnomnom:
Työmatkaa 125 km suuntaansa, töitä tosin onneksi vaan n. 12-15 kertaa kuukaudessa. Ja bensalla käyvä auto, tietenkin.

sulahan menee jo bensaan koko palkka. huh on kai tohon vaihtoehto.

Mulla on diiselauto, keskikulutu 4,3-4,5l/100km. Työmatka 35km suuntaansa ja pelkään työmatka-ajoon menee rahaa noin 80-100e/kk :)

Vaihtoehtona työttömyys ja se ei kauheasti kiinnosta. Jaksaa painaa kun tietää ettei tää pysyvä tilanne ole.

Mutta bensaan menee suunnilleen 25?/työpäivä, että kyllä siitä vielä jotain käteenkin jää...

Saahan siitä todennäköisesti ne matkakuluvähennykset verotuksessa, eli sikäli jos on syrjänen paikka niin ehkä kannattaa. Ja kyllä mäkin arvostan vapaita viikonloppuja perheen kanssa sen verran, etten aina suostuisi töihin menemään vaikka soitetaankin.

Mullakin matkaa yhteen suuntaan on 45km/puoli tuntia, eli ei se paha oo... varsinkin jos olis kokoaikanen työ, mitä mulla ei oo.