Olen pienen lapsen yh. Elämämme on hyvää, tasaista ja onnellista. Minua vain kovasti kaihertaa lapseni isättömyys (isä ei ole kanssamme lainkaan tekemisissä eikä tule olemaan, tämän hän on tehnyt hyvin selväksi). Itseäni pidän huolehtivana ja tasapainoisena äitinä, lapsen elämässä on kaksi hommaan varta vasten pyytämääni miehen mallia (hyvä ystäväni ja läheinen sukulainen), silti minua harmittaa ja surettaa isättömyys. Tiedän, että tämän jauhaminen on sinänsä turhaa. Lapsesta voi taatusti kasvaa hyvä ihminen yhdenkin vanhemman perheessä, mutta kun nyt vaan tuntuu tältä... Mutta kuten sanottu pärjäämme hienosti -elämässä on sukua, ystäviä ja harrastuksia. Ja perheitä on nykyisin kaikenlaisia. Ehkä tämmä tunne kumpuaa omasta lapsuudesta. Isäni kuoli minun ollessa pikkutyttö ja poden kai vieläkin jonkin sortin isän ikävää.
Olen myös kertonut lapselle isästä ja näyttänyt valokuvaa. Poika tosin on vielä niin pieni, ettei paljoa ymmärrä. Haluan kuitenkin puhua asiasta, ettei siitä muodostu mitään peikkoa -iän edellyttämällä tavalla tietenkin. Voi vain olla, että lapsen varttuessa asia muotoileminen käy hankalammaksi. Kuinka kerrotaan nätisti, ettei isä halua olla tekemisissä?!?
Minkälaisia mietteitä teillä muilla, jotka kasvatatte lapsenne ilman isää on? Olisi mukava kuulla ajatuksianne.
Olen myös kertonut lapselle isästä ja näyttänyt valokuvaa. Poika tosin on vielä niin pieni, ettei paljoa ymmärrä. Haluan kuitenkin puhua asiasta, ettei siitä muodostu mitään peikkoa -iän edellyttämällä tavalla tietenkin. Voi vain olla, että lapsen varttuessa asia muotoileminen käy hankalammaksi. Kuinka kerrotaan nätisti, ettei isä halua olla tekemisissä?!?
Minkälaisia mietteitä teillä muilla, jotka kasvatatte lapsenne ilman isää on? Olisi mukava kuulla ajatuksianne.