Mietityttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Menkat ovat jääneet pois tässä kuussa ja raskaana en voi olla (testi tehty useamman kerran). Paino on noussut viikossa 6kg ja vatsa on kivikova pallo. Alavatsa on välillä todella kipeä ja siellä on sellainen painon tunne ja vihlaisuja. Jatkuvasti on nälkä, voisin siis syödä koko hereillä olo ajan. Muuten on vetämätön olo, väsymys. Mielialanvaihteluita ja itkuherkkyyttä. Mikä ihme mulla on. Järki lähtee kohta kun ulkomuoto alkaa muistuttaa valasta ja syömättäkään ei osaa olla. :O

No siis olen syönyt ihan normaalia ruokaa (terveellistä jopa) mutta paljon. Ruisleipää, puuroa, salaattia, mysliä, normaalia kotiruokaa. Jonkin verran herkkuja ja kerran pitsaa ja yhden hampurilaisen :D Tuo paino mua on mietityttänytkin kun se on niin uskomatonta. Ei tietenkään kaikki ole läskiä mutta voitte kuvitella kuinka turvoksissa olen. PMS:ssää varmaan onkin noi mielialanvaihtelut yms. mutta menkat on reilusti myöhässä. Olisin jo vkolla 6 jos olisin raskaana, mitä en ilmeisestikään ole...

Tuo kasvain muakin pelottaa mutta miten se voi noin yhtäkkiä alkaa oireilemaan..?

Niin ja lääkäriin on kyllä tarkoitus mennäkin. Ajattlein että olisin tänään mennyt jo päivystykseen kun eilen olin tosi kipeä illalla, mutta sitten kun kivut taas helpotti niin eh kehdannut sinne mennä kun en tiennyt oonko päivystystapaus...

Ei kannata alkaa epäilemään sitä pahinta eli kasvainta, voihan olla jokin hormonihäiriö. Mutta heti huomenaamulla soitat ittelles ajan lääkäriin! Kyllä tuo pitää tutkia

Kuulostaa tuo minusta jo aika vakavalle, siis nuo oireet. Menisit nyt tänään päivytyksessä käymään, omalla terveydellä ei kannata leikkiä. Toivotaan ettei ole mitään vakavaa!

Joo siis on maha toiminut normaalisti et ei oo mitään ummetusta tms. Pissalla saa ravata koko ajan ja tosiaan tuo nälkä on ihan uskomaton. Kehtaisikohan sitä mennä tyrkylle sinne päivystykseen sitten jo tänään. En ole tällä paikkakunnalla vielä koskaan siellä käynyt ja mietityttää et jos ne passittaa vaan kotiin..

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Menkat ovat jääneet pois tässä kuussa ja raskaana en voi olla (testi tehty useamman kerran). Paino on noussut viikossa 6kg ja vatsa on kivikova pallo. Alavatsa on välillä todella kipeä ja siellä on sellainen painon tunne ja vihlaisuja. Jatkuvasti on nälkä, voisin siis syödä koko hereillä olo ajan. Muuten on vetämätön olo, väsymys. Mielialanvaihteluita ja itkuherkkyyttä. Mikä ihme mulla on. Järki lähtee kohta kun ulkomuoto alkaa muistuttaa valasta ja syömättäkään ei osaa olla. :O

Ei se mikään kasvain ole.
Joku hormonihäiriö tai raskaus joka ei vielä näy testeissä, kilpirauhasen vajaatoiminta, masennus, suolitukos. Joka tapauksessa jotain vähemmän vakavaa mitä suurimmalla todennäköisyydellä.
Paino voi nousta 6kg jos vatsaonteloon kertyy nestettä ja sekin saattaa olla hormonaalista nesteenkertymistä joka on vaaratonta mutta ikävää. Myös runsas syöminen voi nostaa painoa koska silloin kudokset keräävät nestettä turvotuksena jopa neljän kilon verran ja toki syöminen myös lihottaa. 1-4kg:n painonvaihtelu on normaalia kaikille. Jos taas suoli on tukossa, se ymmärrettävästi nostaa painoa.

Ota silti yhteys lääkäriin, mutta älä nyt kuolemaa rupea pelkäämään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap taas:
Joo siis on maha toiminut normaalisti et ei oo mitään ummetusta tms. Pissalla saa ravata koko ajan ja tosiaan tuo nälkä on ihan uskomaton. Kehtaisikohan sitä mennä tyrkylle sinne päivystykseen sitten jo tänään. En ole tällä paikkakunnalla vielä koskaan siellä käynyt ja mietityttää et jos ne passittaa vaan kotiin..

Kannattaa käydä, saatpahan yön rauhassa nukkua, jos sitten kotiin kuitenkin lähettävät. Ota jotain hyvää luettavaa, jos joudut odottamaan päivystyksessä. Tai soita tähän terveyspalvelunumeroon ja kysy mitä kannattaisi tehdä. Siellä vastaa terveydenhuollon ammattilaiset ja maksaa vain normaalin puhelun hinnan!

(09) 10023 terveysneuvonta - vastaa aina

http://www.10023.fi/suomi/

Joo no ei tuo kyllä päivystystapaukselta kuulosta, jos vaivat olleet jo jonkin aikaa. Älkää käsittäkö väärin, lääkäriin toki pitää mennä jos tuommoisia oireita on. Mutta pointti oli että jos ei olo pahene eikä ala mihinkään koskemaan, niin hyvin voisi odottaa arkipäivää (huomista) ja sitten soittaa lääkäriin. Yleensä ovat päivystykset aika tukossa ja juuri ns. ei-päivystystapaukset niitä sitten kuormittavat lisää. Ja onhan siinä sekin, ettei se ole kivaa odotella monta tuntia sairaalan aulassa, jos ajan voisi tilata huomennakin.
Mutta lääkäriin ap ehdottomasti, tilaa aika heti aamusta!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Joo no ei tuo kyllä päivystystapaukselta kuulosta, jos vaivat olleet jo jonkin aikaa. Älkää käsittäkö väärin, lääkäriin toki pitää mennä jos tuommoisia oireita on. Mutta pointti oli että jos ei olo pahene eikä ala mihinkään koskemaan, niin hyvin voisi odottaa arkipäivää (huomista) ja sitten soittaa lääkäriin. Yleensä ovat päivystykset aika tukossa ja juuri ns. ei-päivystystapaukset niitä sitten kuormittavat lisää. Ja onhan siinä sekin, ettei se ole kivaa odotella monta tuntia sairaalan aulassa, jos ajan voisi tilata huomennakin.
Mutta lääkäriin ap ehdottomasti, tilaa aika heti aamusta!

Aivan, sitten päivystykseen jos olo menee huonommaksi. Sekin on tuskaa odotella päivystyksessä tunteja. Itse olen joutunut menemään viikonloppuisin ensiavun kautta osastolle, onneksi pääsen aina nopeasti omaan huoneeseen odottamaan lääkäri ja tutkimuksia. Asiaan varmaan vaikuttu se, että olin syöpäpotilas ja heikossa kunnossa jo muutenkin.

Eli jos ap vain pystyt odottamaan huomiseen, niin saat lääkäriajan eikä tarvitse odotella toivon mukaan kauaa. Lääkärinajatkin voivat olla myöhässä, mutta eivät kuitenkaan tuntitolkulla.

Joo soitan heti aamulla sitä aikaa kun nyt ei ole kipuja ollut illalla. Kiva oli saada pespektiiviä näistä vastauksista ja eihän se luultavasti mitään vakavaa ole :) Huomenna onneksi jo selviää toivon mukaan, inhottavaa vain tämä epätietoisuus kun asiaa sitten pyörittelee mielessä. Kiitos kaikille! :)

Yhteistyössä