Mietittekö koskaan tunnistaako teitä ketjuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettivä

Vieras
Kun avaatte (tai kommentoitte) ketjuja, niin mietityttääkö koskaan, jos vaikka sukulaiset tmv. tunnistaa teidät? Tuli vain mieleen, että melkoisen tarkkoja kuvauksia monet pistävät omista elämäntilanteistaan ja näin ollen en pitäisi hirveän suurena ihmeenä, jos joku lähipiiristä ne voisi tunnistaa. Vai onko teille ok, jos lähipiiri tarinanne tunnistaisikin?

Itse olen jotenkin yliherkkä tai -suojelevainen, että en koskaan kirjoita yhtään mitään, mistä voisi edes teoriassa itseni kukaan tunnistaa.

Tunnistavathan nuo irl, miksi eivät sitten täällä?

Niin, ehkä olisi pitäny tarkentaa, että tarkoitin lähinnä harmaana kirjoittelevia, jotka avaavat jotain kohtuullisen "arkoja" aiheita liittyen esim. parisuhde- tai talousvaikeuksiin. Että tarkoituksena ilmeisesti on anonyymina hakea neuvoja ja apua, mutta selvitykset on kyllä niin tarkkoja, ettei anonymiteetistä mitään takeita mielestäni ole.

Luulen että moni vähän muuttelee tietojaan. Jos en halua, että mua tunnistetaan, muutan aina jotain yksityikohtia elämästäni. Esim. kaksi lasta kolmen sijaan, ärsyttävä anoppi muuttuu ärsyttäväksi veljenvaimoksi, paikkakunta Lapuaksi Imatrasta jne. Ja monet painivat samojen ongelmien kanssa, raha, parisuhde, masennus.

kyllä se joskus käy mielessä, vaikka ne asiat, joista oon täällä kertonu, vois tapahtua muillekin. Varmaan joskus yks kaveri on tunnistanu mutl kerran kun nähtiin, niin alko kyselemään samasta vuosien takaisesta traumaattisesta asiasta, josta kerroin täällä vähän ennen tapaamista.

Ööö... Miksi ei saisi tunnistaa? Mitä se haittaa? Taitaa haitata vain sellaisia, joilla on luurankoja kaapissa tai kirjoittelee täällä puutaheinää väittäen niitä todeksi.

Suuri osa sukulaisistani on kuollut (R.I.P) ja sekin yksi vittumainen, joka vielä elää ei osaa käyttää tietokonetta, eikä sillä edes ole sitä <----paha äitipuoleni.

Minä kirjoittelen täällä vain sellaisia asioita, joita voin myös irl:n puolella käsitellä kenen kanssa tahansa. Esim ihan henkilökohtaiset ja intiimit asiat eivät mielestäni kuulu muille. :) On minut tunnistettukin, ei se haittaa. :D

Mietin. Jos pyydän apua johonkin asiaan josta en halua tuttujeni tietävän (heitä palstailee) niin muutan joitain asioita hieman. On mulla nimimerkkikin, mutta sillä kirjoitan ainoastaan sellaisia joita voisin irl puhua kenelle vaan.

Vaikka höpötänki täälä joskus jotain jota ei ehkä tulis irl höpötettyä ni ei se taida mua haitata vaikka joku tunnistaiski. Oonhan kuviaki joskus laittanu. Ihan lähipiiristä en kyllä usko kenenkään täälä käyvän.

itseäni ei pelota että mut tunnistettaisi kun en juurikaan kirjoita mutta luen noita vauvaketjuja esim heinäkuussa syntyneet niin siellä kyllä jotkut kirjottaa hyvinkin avoimesti elämästään et ihan hyvin joku tuttu vois tunnistaa tai vieraskin jos asuu ja liikkuu samoilla kulmilla.. mä en esim kertois työpaikan sijaintia yms

Yhteistyössä